Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
valen skrev (29 minutter siden):

Er det flere enn meg som er litt overrasket over hvordan mining profitt holder seg etter london hard fork? Hadde forventet at jeg slo av pc-en nå. Og jeg sitter til og med på eldre kort og holder det gående.

Nei, hadde regnet med at prisen gikk opp når hardforken kom, men Eth pr hashrate har nå gått ned en del.

Lenke til kommentar
valen skrev (36 minutter siden):

Er det flere enn meg som er litt overrasket over hvordan mining profitt holder seg etter london hard fork? Hadde forventet at jeg slo av pc-en nå. Og jeg sitter til og med på eldre kort og holder det gående.

De verste estimatene snakka om 30% redusert fortjeneste, MEN i og med at kursen er så mye høyere merkes ikke de praktiske 20% mindre eth utbetalt. Hadde kursen fortsatt ligget på 16-17k nok hadde fortjenesta vært mager nå for de av oss med 1-2 kort, men nå som den ligger på 28-29k går det jo veldig greit. 

Lenke til kommentar

Så hva er egentlig alternativene til "småminere" som meg selv (2 dedikerte 3060-kort)? Jeg vet det finnes dere som sier "det er alltid noe å mine", og det er jo i og for seg sant. Men i og med at man kanskje kan få 10-12k for disse kortene (pluss PSU og resten av riggen), vil det da være mer "fornuftig" å selge unna utstyret og si takk for seg?

Selve kryptoen kan man jo beholde om man ønsker, men om det blir en sinnsyk overføring av miningkraften fra ETH til for eksempel RVN/CFX/ERGO, vil vel ikke oss med et par kort få noe vettugt ut av den lille hashraten vi sitter på?

Eller tenker jeg helt feil her? :)

Lenke til kommentar

Fikk ett 3080 LHR kort i dag, hadde egentlig bestillt uten LHR men det er vel bare sånn det er, men anyway, de som miner med Nicehash switcher den da automatisk over til det som er best? ser det er mest gunstig å mine Conflux for øyeblikket med LHR

 

Har en Pc med dette 3080LHR kortet nå og ett 3060LHR kort, totalt ca 80Mh/s med ETH men er vel bedre å mine noe annet.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (24 minutter siden):

Fikk ett 3080 LHR kort i dag, hadde egentlig bestillt uten LHR men det er vel bare sånn det er, men anyway, de som miner med Nicehash switcher den da automatisk over til det som er best? ser det er mest gunstig å mine Conflux for øyeblikket med LHR

 

Har en Pc med dette 3080LHR kortet nå og ett 3060LHR kort, totalt ca 80Mh/s med ETH men er vel bedre å mine noe annet.

Ja, nicehash switcher automagisk. Kjekt at det utbetales i BTC nå som den er på vei opp. På mitt 3060ti LHR miner den stort sett ravencoin, men bytter til conflux av og til, samme på 3060 LHR. Du mister ca 10% profitt med nicehash vs manuell mining, men gud så deilig å slippe alt styret med å mine manuelt selv samt bruke ymse wallets for ergo, ravencoin etc. Tipper ofte transaksjons og vekslingsgebyr ved å mine manuelt spiser opp den ekstra avansen du mister med nicehash. Nicehash skal vell få ergo-støtte etterhvert og sies det.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (6 minutter siden):

Ja, nicehash switcher automagisk. Kjekt at det utbetales i BTC nå som den er på vei opp. På mitt 3060ti LHR miner den stort sett ravencoin, men bytter til conflux av og til, samme på 3060 LHR. Du mister ca 10% profitt med nicehash vs manuell mining, men gud så deilig å slippe alt styret med å mine manuelt selv samt bruke ymse wallets for ergo, ravencoin etc. Tipper ofte transaksjons og vekslingsgebyr ved å mine manuelt spiser opp den ekstra avansen du mister med nicehash.

Ok, hvordan vet du hva den miner? ser den miner med Algoritmen Daggerhasimoto nå, har også satt på sånn Gpu optimisering, men ble mye viftebråk da, må snart bli vinter nå :lol:

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (5 minutter siden):

Ok, hvordan vet du hva den miner? ser den miner med Algoritmen Daggerhasimoto nå, har også satt på sånn Gpu optimisering, men ble mye viftebråk da, må snart bli vinter nå :lol:

Flere av minerne er mulitminere. Du ser på algoritmen hva den miner. Octopus=Conflux Autolycos=Ergo Daggerhasimoto=Eth KAWPOW=Ravencoin etc. Octopus og KAWPOW drar mye mer strøm enn Dagger og Autolycos, du bør tweake med undervolt\powerlimit for å finne best balanse. Både octopus og KAWPOW vil ha en viss klokkehastighet så du får ofte bedre resultater med undervolt enn powerlimit. Ergo og dagger ser ut til bry seg nada om klokkehastighet så bare å underklokke til bunns og kjøre på med heftig powerlimit.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (31 minutter siden):

Flere av minerne er mulitminere. Du ser på algoritmen hva den miner. Octopus=Conflux Autolycos=Ergo Daggerhasimoto=Eth KAWPOW=Ravencoin etc. Octopus og KAWPOW drar mye mer strøm enn Dagger og Autolycos, du bør tweake med undervolt\powerlimit for å finne best balanse. Både octopus og KAWPOW vil ha en viss klokkehastighet så du får ofte bedre resultater med undervolt enn powerlimit. Ergo og dagger ser ut til bry seg nada om klokkehastighet så bare å underklokke til bunns og kjøre på med heftig powerlimit.

Var visst inne på noe andre greier, sto push here to start mining for real eller noe sånn :lol: men har lastet ned og installert Nicehash miner nå og kjørt ned memory og core clock på begge korta og 100% på Power, ser jeg ligger med 10 Usd pr dag for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...