Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Straits skrev (18 timer siden):

Prøvde 4x 3070 på et M2N32SLI Deluxe kort. Fikk 62+MH, på -200 core, 2700 mem, 80% fan og 124Power. Eneste ulempen er at det gamle systemet drar ca 40-50w mer enn B350 systemet i total systemlast.

5x3070 på et B350 HK nå med vanlig riser i første pcie x16 sporet og pcie 4-1 riser i andre pcie x16 sporet. 314MH/s  i Hiveos 🤠

Endret av Straits
Lenke til kommentar
fendel_ skrev (42 minutter siden):

Når man begynner å få dårlig med PCie 3.0 8x slotter, er det verdt med flere 3060 kort da?

221519_IMG-20190620-WA0002.jpg

Da skaffer man seg en PCIE bifurcation med en "PLX switch"? 😛
Jeg vet ikke hvordan dette virker til mining, men jeg husker man kunne få hovedkort med en PLX brikke for å utnytte båndbredden fra et PCIE-16x spor bedre. Interessant å høre om noen her har testet noe lignende..?

Lenke til kommentar
mozaix skrev (1 minutt siden):

221519_IMG-20190620-WA0002.jpg

Da skaffer man seg en PCIE bifurcation med en "PLX switch"? 😛
Jeg vet ikke hvordan dette virker til mining, men jeg husker man kunne få hovedkort med en PLX brikke for å utnytte båndbredden fra et PCIE-16x spor bedre. Interessant å høre om noen her har testet noe lignende..?

Gir et slikt kort 8 eller 16 PCIe-lanes til hvert spor?

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (5 minutter siden):

Ja 3090 trenger ikke mye. 3060/3070 derimot trenger minst +1000mhz

Ja, når jeg får 3060 Ti-kortene mine, så blir det nok rundt +1200MHz på minnet. Er vel 60-62MH/s som er vanlig å få ut av dem?

Om jeg tjener en krone eller to mindre per dag med hoved-pcen er liksom ikke så viktig, slipper støyen også da den står i stua.

Endret av DuffyKey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (18 minutter siden):

Gir et slikt kort 8 eller 16 PCIe-lanes til hvert spor?

Den vil få et x16 spor, men kapasiteten blir jo delt mellom alle kort som er koblet til denne switchen (noe jeg vil tro fungerer fint til mining). Jeg vil tro kortet vil fortelle nvidia driveren at den har et 16x spor, men om det er noe mer underliggende data som sjekkes som kan likevel føre til at hashraten ved ETH halveres aner jeg ikke..har ikke prøvd dette så det blir bare med spekulasjonene.

https://peine-braun.net/shop/index.php?route=product/category&path=66

Edit: Ut i fra bildet så blir 16x sporet på denne delt opp til fire 8x spor.

Edit2: La ved link til nettstedet som selger disse "PLX kortene" hvis noen tenker å prøve. De har også andre typer kort som kan splitte opp 16x -> 8x + 8x. Jeg har ingen 3060 kort så jeg står over denne testen. 😛

Endret av mozaix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, mozaix said:

Den vil få et x16 spor, men kapasiteten blir jo delt mellom alle kort som er koblet til denne switchen (noe jeg vil tro fungerer fint til mining). Jeg vil tro kortet vil fortelle nvidia driveren at den har et 16x spor, men om det er noe mer underliggende data som sjekkes som kan likevel føre til at hashraten ved ETH halveres aner jeg ikke..har ikke prøvd dette så det blir bare med spekulasjonene.

https://peine-braun.net/shop/index.php?route=product/category&path=66

Edit: Ut i fra bildet så blir 16x sporet på denne delt opp til fire 8x spor.

Edit2: La ved link til nettstedet som selger disse "PLX kortene" hvis noen tenker å prøve. De har også andre typer kort som kan splitte opp 16x -> 8x + 8x. Jeg har ingen 3060 kort så jeg står over denne testen. 😛

availability: retired   finnes vel ikke å skaffe lenger da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...