Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW
11 hours ago, MariusJS said:

Å pelle av papiret på plexi driten på iwill riggene er nesten mer satisfying når man får av en stor remse om gangen enn det å få inn ordre på GPUer

Haha flier enn meg som bygde rig I dag skjønner jeg :rofl:

Dere som har flere enn en rig, har dere opprettet enkeltmannsforetak eller hvordan har dere løst det?

Lenke til kommentar

Har en rigg med blant annet 2 x 3060 Ti TUF OC som har jobbet veldig bra med 62,4MH/s ved mem +1300/+2600 pr kort. Siste uken har det ene kortet fått noen invalid shares, 7 av 8891. Fortsatt veldig lite, men andre som opplever at det forverrer seg etter hvert på TUF OC? Temperaturen i rommet og på GPU er mye den samme.

Lenke til kommentar

hadde ca 0,04ETH ikke utbetalt på ethermine når jeg sluttet mine for 10-12 dager siden. Trodde jeg fikk det utbetalt minimum 1 gang pr 7 dag selv om ikke utbetalingsbeløp var oppnådd, men ser ikke sånn ut.

Kommer ikke igang med mining igjen før om 14 dager kanskje, burde jeg gjøre noe i mellomtiden for ikke å miste dette beløpet ?

Endret av muuha
Lenke til kommentar
9 hours ago, Undified said:

Hvor mange MHs vil man kunne kjøre på gigabyte 3080 eagle med tanke på den dårlige kjølingen?

Vil tro du klarer over 90mh/s med god luftflyt, får rundt 93mh/s med Gigabyte Vision OC. Har kommet frem til at kortet må ligge under 41-42 grader for å unngå ekstrem vram throttling.

Endret av QUiPS
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/15/2021 at 7:01 AM, TemporalFracture said:

"Fixed fan" på 85%, 930 MHz maks core clock, 718 mV, 285 Watt, og 10801 MHz absolute clock. Det gir meg rundt 100 MH/s og temperaturer mellom 102-106.

Har viftene på 75% nå, og har lagt viften jeg hadde over minnet rettet mot bakplaten til GPUen. Nå ligger temperaturen på 102-104 grader, som er bedre. Testet også hva jeg kunne få med sidepanelet av og gulvvifte rettet direkte inn bare på morsomt. Kom meg høyere opp på core clock, men absolute clock ble litt mer ustabil. Var vel oppe i kanskje 130 MH/s på et tidspunkt. Gulvviften drar jo mye mer luft enn noen av viftene i kabinettet, så jeg startet egentlig med "fixed fan" på null, som funket i et par minutter, men det virket som vinkelen på gulvviften (var lent mot kabinnettet) gjorde at fronten ble et problem. 70% på GPU viftene funket fint hvis jeg husker riktig. Hadde også mistanke om at det var lett for luften å resirkulere varme med en kraftig vifte i hjørnet av et lite rom, men det virket ikke å være et så stort problem som jeg først tenkte. Måtte vel ha kjørt det lengre for å vite sikkert.

Uansett, lurer litt på om jeg skal ta av bakplaten (hvis den ikke er nødvendig for strukturell integritet av kjøleren). Burde være lettere å kjøle minnet slik. Rekner med minnet i front får den kjølingen den trenger.

Lenke til kommentar
muuha skrev (34 minutter siden):

hadde ca 0,04ETH ikke utbetalt på ethermine når jeg sluttet mine for 10-12 dager siden. Trodde jeg fikk det utbetalt minimum 1 gang pr 7 dag selv om ikke utbetalingsbeløp var oppnådd, men ser ikke sånn ut.

Kommer ikke igang med mining igjen før om 14 dager kanskje, burde jeg gjøre noe i mellomtiden for ikke å miste dette beløpet ?

Fra ethermine sin nettside:

  1. Unpaid balances above 0.05 ETH will always be paid out at least once every 7 days
  2. Unpaid balances above 0.01 ETH will always be paid out at least once every 14 days
Lenke til kommentar
Le_Chuck skrev (Akkurat nå):

Fra ethermine sin nettside:

  1. Unpaid balances above 0.05 ETH will always be paid out at least once every 7 days
  2. Unpaid balances above 0.01 ETH will always be paid out at least once every 14 days

takk, aldri hatt under 0,05 så var ikke klar over det skillet der

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

@MariusJS

Hvordan fungerer det PCIE kortet som splitter til 4 nye? Har du prøvd å mine med 4 GPUer på det enda? Vurderer sterkt en slik løsning for min neste rig og bare bruke en gammal jalla PC som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, ex-jordbærplukker said:

hvorfor miner dere ikke direkte inn i en private wallet folkens, hodl, overføre til exchange for salg osv gjøre som dere selv vil. utbetaling hver 7 eller 14 dag høres som en dårlig forsøk på trolling

Har lest at jeg har alt for lav hashrate til at det lønner seg. 

Men hvorfor mener du at det har noe å si om utbetalingen er hver dag, eller hver 7. dag?

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (22 minutter siden):

hvorfor miner dere ikke direkte inn i en private wallet folkens, hodl, overføre til exchange for salg osv gjøre som dere selv vil. utbetaling hver 7 eller 14 dag høres som en dårlig forsøk på trolling

dersom du refererer til det jeg spurte om tidligere i dag, så var det snakk om utbetaling fra pool til wallet

Lenke til kommentar
29 minutes ago, ex-jordbærplukker said:

hvorfor miner dere ikke direkte inn i en private wallet folkens, hodl, overføre til exchange for salg osv gjøre som dere selv vil. utbetaling hver 7 eller 14 dag høres som en dårlig forsøk på trolling

Må ha 500GH/s du da? :)

Hvorfor vil du ha oftere utbetaling egentlig? Desto oftere du får utbetaling, desto mer skal du føre opp for skattefuten

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (51 minutter siden):

hvorfor miner dere ikke direkte inn i en private wallet folkens, hodl, overføre til exchange for salg osv gjøre som dere selv vil. utbetaling hver 7 eller 14 dag høres som en dårlig forsøk på trolling

Er som oftest snakk om utbetaling fra pool til wallet, ikke utbetaling til USD eller NOK. Som i dette tilfellet, da det var utbetaling fra Ethermine (pool) som var spørsmålet.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...