Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Axefjord skrev (4 minutter siden):

Dette tilbudet virker jo ganske greit, for de som kan akseptere en S1+, som kanskje er den minst attraktive S21-modellen:

 

image.png.eee8b2f3bbe10700369ab3b5255ec45c.png

Telenor har nå sitt eget tilbud på hele 21-serien, får med Buds Pro. Bedre enn lanseringstilbudet i tilfellet man ønsker noe annet enn Ultra. 

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt S21 Ultra i et par uker må jeg si at denne telefonen har vesntlig dårligere dekning enn iPhone 11 Pro Max og Note 20 Ultra.

Spesielt innendørs og i ''dødsoner'' er som regel der man ser det best, alltid kjipt å måtte gå ut av Kiwi for å ringe  når man ikke husker alt man skulle kjøpe.

Håper dette blir fikset gjennom oppdateringer snarest!

 

Endret av scandalnavia
Lenke til kommentar
15 minutes ago, King_Canute said:

Noen som har en skjermbeskytter å anbefale. Jeg har prøvd flere TPU filmer, men alle løsner pga deksel, de er for store og kommer i klem med deksel. Har 4 forskjellige deksler, samme problem med alle.

Min S21 Ultra kom med ferdig montert film, og har aldri hatt problemer med at noe løsner ved bytte av deksel. 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (5 minutter siden):

Min S21 Ultra kom med ferdig montert film, og har aldri hatt problemer med at noe løsner ved bytte av deksel. 

Jeg hadde også min påmonterte skjermbeskytter, men når man jobber som håndverker blir slike «kjipe» filmer veldig fort stygge med riper, så jeg bestilte inn flere TPU filmer for å bruke på telefonen, har hatt go erfaring med slike på Oneplus telefoner, men på S21 U så blir de for store slik at de ikke vil henge på. 

Lenke til kommentar

Regner med mange sitter hjemme koblet til WiFi om dagen. Jeg er mye på farten i jobb, og det er ingen tvil om at S21 (ikke plus eller ultra) har noe alvorlig galt med batteritiden koblet på mobildata. 

I natt kjørte jeg rundt i Oslo i åtte timer. Brukte såvidt mobilen. Mistet 40%.

Har lastet ned en app for å se hva som drar batteri, og det er en wakelock, "ImsService" som holder telefonen våken hele tiden. Aner ikke om det er det som er årsaken. 

 

Samsung bør fikse dette, da det gjør telefonen helt ubrukelig for meg som er mye på farten. 

Lenke til kommentar
joakimbo skrev (42 minutter siden):

Regner med mange sitter hjemme koblet til WiFi om dagen. Jeg er mye på farten i jobb, og det er ingen tvil om at S21 (ikke plus eller ultra) har noe alvorlig galt med batteritiden koblet på mobildata. 

I natt kjørte jeg rundt i Oslo i åtte timer. Brukte såvidt mobilen. Mistet 40%.

Har lastet ned en app for å se hva som drar batteri, og det er en wakelock, "ImsService" som holder telefonen våken hele tiden. Aner ikke om det er det som er årsaken. 

Samsung bør fikse dette, da det gjør telefonen helt ubrukelig for meg som er mye på farten. 

Kan du ikke bare bruke det som ligger under vedlikehold for å se hvilke apper som bruker strøm?

Hvilken app brukte du for å se hva som trekker batteri?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (31 minutter siden):

Kan du ikke bare bruke det som ligger under vedlikehold for å se hvilke apper som bruker strøm?

Hvilken app brukte du for å se hva som trekker batteri?

Det er ingen apper som bruker strøm. Jeg har lastet ned en avansert batterimonitorering app som viser at det er mobildata som trekker ekstreme mengder strøm. 

Når jeg er koblet til wifi hjemme, så er det ikke noe problem. Men 40% over åtte timer når telefonen såvidt er i bruk. Dette er konsekvent når jeg er på farten. Ser flere på andre forum som også klager på dette. 

Lenke til kommentar

Jeg tar tilbake det jeg sa med dårlig dekning, det viser seg at hvis jeg tar av dekslet (Nilkin Super Frosted Shield) går mobilen fra Edge til 4G med 1 strek etter 5 sekunder.

Dette er mest gjeldende innendørs, og i soner det er litt dårlig dekning fra før, typ matbutikker osv.

Litt merkelig da jeg har brukt dette dekslet til mine 4 siste telefoner og aldri opplevd dette.

Lenke til kommentar
On 3/4/2021 at 1:49 PM, joakimbo said:

Regner med mange sitter hjemme koblet til WiFi om dagen. Jeg er mye på farten i jobb, og det er ingen tvil om at S21 (ikke plus eller ultra) har noe alvorlig galt med batteritiden koblet på mobildata. 

I natt kjørte jeg rundt i Oslo i åtte timer. Brukte såvidt mobilen. Mistet 40%.

Har lastet ned en app for å se hva som drar batteri, og det er en wakelock, "ImsService" som holder telefonen våken hele tiden. Aner ikke om det er det som er årsaken. 

 

Samsung bør fikse dette, da det gjør telefonen helt ubrukelig for meg som er mye på farten. 

Det er feil. Jeg mister kanskje 1-2% I løpet av 8 timer uten bruk per natt, men det er på Ultra. 

Det blir nok fikset. Har få bekymringer når det kommer til Samsung. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
3 hours ago, muummi said:

Hvordan er batteritiden på S21 etter de siste oppdateringene?

Har i dag Oneplus 7 pro og får rundt 6-7 timer skjermtid ved blandet bruk. Er dette noe jeg kan forvente av S21?

Du bør i hvert fall ikke forvente mer. Jeg får 7 timer, kanskje 8 på min Ultra. 

Lenke til kommentar
muummi skrev (6 timer siden):

Hvordan er batteritiden på S21 etter de siste oppdateringene?

Har i dag Oneplus 7 pro og får rundt 6-7 timer skjermtid ved blandet bruk. Er dette noe jeg kan forvente av S21?

Når jeg fikk telefonen, S21 (ikke ultra eller plus), så hadde jeg ca 6 timer skjermtid. Oppdateringer har gjort det verre. Mange som rapporterer betydelig bedre batteritid etter siste mars oppdatering. Utover dette, så er telefonen helt konge! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...