Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xileh skrev (2 timer siden):

Håper de fikser batteritiden snart på s21 i allefall. Med min bruk holder den kun en halv dag nå.

Exynos slår til igjen?

Jeg lurer på når de skal begynne å putte større batterier i flaggskipene sine, jeg. Det er jo alltid billigmodellene som får store batterier og masse batteritid. Jeg skjønner ikke logikken her.

Lenke til kommentar

Dette er for dårlig synes jeg. Ramler like raskt virker det som selv med oppdatering.  Hadde iphone 11 pro før denne, og den varte hele dagen med samme bruk. Nå er jeg ikke noe fan av apple så skal ikke forsvare det. Men batteritid var den mye bedre på.  
Samma med tidligere Huawei telefoner jeg har hatt.


Screenshot_20210213-124315_Device care.jpg

Endret av xileh
Lenke til kommentar

Så det er batteritrøbbel å spore her altså, det gjør tanken på å oppgradere fra S9+ til S21/Ultra ikke så fristende med det første, hovedgrunnen til å oppdatere er fordi batteriet på min S9+ idag begynner å bli ganske utslitt, må gjerne lade 2-4 ganger ila en dag..

Disse batteriproblemene det skrives om her, har Samsung anerkjent problemet å jobber med å fikse det? Eller er det slik at bare enkelte opplever dette og det kanskje er en kombinasjon av Apps installert og som ligger i bakgrunn å tapper telefonen for strøm?

Lenke til kommentar
Nitrius skrev (6 timer siden):

Disse batteriproblemene det skrives om her, har Samsung anerkjent problemet å jobber med å fikse det?

Sitat

– Samsung er klar over symptomer som kan føre til hurtig batteritømming under noen begrensede forhold, og det er planlagt en ny programvareoppdatering snart for å forbedre disse symptomene

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/dlk48X/galaxy-s21-har-faatt-batteriproblemer-etter-oppdatering

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, hekomo said:

Exynos slår til igjen?

Jeg lurer på når de skal begynne å putte større batterier i flaggskipene sine, jeg. Det er jo alltid billigmodellene som får store batterier og masse batteritid. Jeg skjønner ikke logikken her.

Jeg har faktisk 7-9 timer skjermtid fordelt over 26 timer per oppladede batteri med Exynos. Selv om det er små forskjeller på Snapdragon og Exynos i ulike tester er faktisk batteritiden omtrent identiske.

Lenke til kommentar
xileh skrev (20 timer siden):

Dette er for dårlig synes jeg. Ramler like raskt virker det som selv med oppdatering.  Hadde iphone 11 pro før denne, og den varte hele dagen med samme bruk. Nå er jeg ikke noe fan av apple så skal ikke forsvare det. Men batteritid var den mye bedre på.  
Samma med tidligere Huawei telefoner jeg har hatt.


Screenshot_20210213-124315_Device care.jpg

Folk her har tydeligvis ikke fått med seg at i samtlige nettaviser har det stått skrevet om at februar-oppdateringen, ødelegger helt for batteritid. 

Jeg var på denne oppdateringen i én uke og hadde akkurat samme som deg. Etter siste oppdatering som kom fredag, så er jeg tilbake til superbra batteritid. 6-7 timer skjermtid, og batteri varer over ett døgn. 

Med andre ord! Oppdater til nyeste. Går ikke det, reset telefonen! 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, joakimbo said:

Folk her har tydeligvis ikke fått med seg at i samtlige nettaviser har det stått skrevet om at februar-oppdateringen, ødelegger helt for batteritid. 

Jeg var på denne oppdateringen i én uke og hadde akkurat samme som deg. Etter siste oppdatering som kom fredag, så er jeg tilbake til superbra batteritid. 6-7 timer skjermtid, og batteri varer over ett døgn. 

Med andre ord! Oppdater til nyeste. Går ikke det, reset telefonen! 

Har oppdatert. Er bedre.  Men synes fortsatt ikke den er bra. Men jeg bruker telefonen veldig mye

Lenke til kommentar
14 minutes ago, MrMidget said:

Står enda "Preparing dispatch" på mine buds.. 

Noen som har fått dem levert ?

Snodigt.. 

Jeg bestilte relativt sent, 27.jan fra telia, og fikk ikke telefonen før ca 6.feb. Likevel fikk jeg både tag og buds fredag som var. (12.feb?)

Jeg fikk først preparing dispatch. To dager etterpå fikk jeg sporing fra DHL, og de ble levert på døra 4. dagen.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (47 minutter siden):

Snodigt.. 

Jeg bestilte relativt sent, 27.jan fra telia, og fikk ikke telefonen før ca 6.feb. Likevel fikk jeg både tag og buds fredag som var. (12.feb?)

Jeg fikk først preparing dispatch. To dager etterpå fikk jeg sporing fra DHL, og de ble levert på døra 4. dagen.

Det virker ikke som de sorte eller blå er på lager, så jeg har sendt de forespørsel om mine som skulle sendes 5. februar nå ble utsatt til 5. mars også, selv om de har byttet statur til "Preparing dispatch" i mellomtiden. 

De sølvfargede er på lager da, og jeg har spurt om jeg ikke bare kan få de (jeg har sølvfarget telefon også), men det var de ikke villige til siden de allerede var bestilt. Ikke veldig fleksibelt system når de ikke en gang er sendt da. 

Skjermbilde 2021-02-15 kl. 14.42.21.png

Lenke til kommentar

Hey :)

Dere som har en Galaxy S21 telefon, hva er dere fornøyd og misfornøyd med?

Jeg sitter enda med en OnePlus 3 fra 2016 som begynner å dra på åra mildt sagt. Valgte Oneplus den gangen fordi den skulle ha lenger oppdaterings syklus enn Samsung, og siden jeg bytter telefon så sjeldent så er det viktig for meg. Hvordan er det med Samsung på denne fronten i disse dager? 2 år bare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...