Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

stuckinfame skrev (26 minutter siden):

ENDELIG er dagen her! Venter spent på en oppdatering fra Samsung på at telefonen er sendt ut... 🤩

DHL går raskt når de først setter i gang da. Dekselet mitt har bare siden klokka 22 i går vært i Stockholm, Leipzig og Oslo - og er ferdig tollklarert. Till all mulig forkleinelse for Posten - pakken min med skjermfilm ble sendt fra Gøteborg 04.30 på onsdag, og siden er det ingen oppdateringer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
virea skrev (42 minutter siden):

DHL går raskt når de først setter i gang da. Dekselet mitt har bare siden klokka 22 i går vært i Stockholm, Leipzig og Oslo - og er ferdig tollklarert. Till all mulig forkleinelse for Posten - pakken min med skjermfilm ble sendt fra Gøteborg 04.30 på onsdag, og siden er det ingen oppdateringer. 

Ja, utvilsomt! DHL er flott! Det eneste som er kjipt er at det er helg nå - så da blir det vel lite aktivitet før mandag igjen, tenker jeg...

Lenke til kommentar
akira7 skrev (Akkurat nå):

Noen av dere som opplever at telefonen deres blir varm med moderat bruk? Synes min blir unormal varm bare at jeg sitter å leser nyheter, sjekker fb, osv. Jeg har en S21+, har ingen deksel på'n foreløpig

Med tanke på den er helt ny.

Driver telefonen å oppdaterer apper og/eller laster opp/ned mange filer?
Dette kan nok i så fall påvirke batteri/varme en del.
 

Lenke til kommentar

Nei, ingenting. Fikk en oppdatering ved launch, men thats it. Leser at noen på reddit har det samme problemet med vanlig S21 og Ultra, men tenker nok at jeg er en av de uheldige som også har fått en telefon med heat issue. Får håpe Samsung kommer med en statement snart angående dette om det skulle være tilfelle.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, akira7 said:

Noen av dere som opplever at telefonen deres blir varm med moderat bruk? Synes min blir unormal varm bare at jeg sitter å leser nyheter, sjekker fb, osv. Jeg har en S21+, har ingen deksel på'n foreløpig

Jepp. Hadde det samme med min OnePlus 8 Pro. Husk at telefonen optimaliserer seg etter bruksmønsteret ditt den første perioden. Det kan også være at det går over etter noen oppdateringer. 

Lenke til kommentar
38 minutes ago, akira7 said:

Noen av dere som opplever at telefonen deres blir varm med moderat bruk? Synes min blir unormal varm bare at jeg sitter å leser nyheter, sjekker fb, osv. Jeg har en S21+, har ingen deksel på'n foreløpig

 

Fra Samsungs nettforum 

Quote

my friend and I both got ours yesterday. mine is fine and his overheats like yours. we phoned Samsung and their sending a courier to swap his for a new one Monday and they gave him £100 compensation. if your not happy tell them or send it back for a refund. simples. also have you had the recent update as that's a part of it.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s21-s21-s21-ultra/overheating-issue/td-p/2719668#.YBPa51wyGUk.link (side 2)

Det er ikke sikkert det er hardware-feil da. Jeg ville prøvd å factory-reset'e telefonen og sette den opp uten samsung smartswitch.

 

Se f.eks denne posten

Quote

i guys i think i solved the problem. 

The problem was SMART SWITCH, so i formatted the phone and re-installed everything without using any backup...et voila, battery is finally ok!

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s21-s21-s21-ultra/s21-ultra-battery-life-really-bad-compared-to-all-the-youtube/td-p/2685561/page/4 (side 4)

 

samt 

Quote

After disabling chrome and restoring all default settings on the phone I got 6:30 of screen on time which is a big improvement compared to a few days ago. maybe it will get even better in time

Quote

So I had originally used Smart Switch to transfer my data.

After reading a suggestion in this forum, I did a full reset and manually loaded my apps last night. 

So far, so good. Battery seems much better. But will test during the course of today

 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (3 timer siden):

Hva er unormalt varm da? Det er vel normalt at øvre del av skjermen blir litt varmere etter 10-15 minutters bruk på dynamisk frekvens? 

Kanskje det er årsaken? Blir "normal" igjen etter en stund, jeg kommer fra en S9+, så har ikke brukt dynamisk skjermfrekvens tidligere.

Lenke til kommentar
1 hour ago, akira7 said:

Kanskje det er årsaken? Blir "normal" igjen etter en stund, jeg kommer fra en S9+, så har ikke brukt dynamisk skjermfrekvens tidligere.

120Hz bruker mye mer batteri enn en 60Hz skjerm. Men tipper det går over med oppdateringer, eller når telefonen lærer bruksmønsteret bedre. Hadde som sagt det samme på min OnePlus 8 som var utstyrt med en Snapdragon. 

Lenke til kommentar

Beklager om dette allerede har blitt spurt om her i tråden, men hvor kan man bestille galaxy buds for 99 kr?

Jeg forhåndsbestilte telefonen 18 januar via samsung. Jeg bestilte med en farge du kun kan få via samsung og denne fikk jeg beskjed om at det er opptil 4 uker lenger leveringstid. 

Jeg har lest at man må benytte seg av tilbudet innen 14 februar på den nye telefonen i members appen, men om det blir 4 uker leveringstid så får ikke jeg den før etter 14 februar...

Noen som vet om et annet sted dette kan bestilles?

Ja jeg har prøvd å kontakte samsung. Både via tlf og Chat uten å ha kommet gjennom.

Lenke til kommentar
Cocola skrev (1 minutt siden):

Beklager om dette allerede har blitt spurt om her i tråden, men hvor kan man bestille galaxy buds for 99 kr?

Jeg forhåndsbestilte telefonen 18 januar via samsung. Jeg bestilte med en farge du kun kan få via samsung og denne fikk jeg beskjed om at det er opptil 4 uker lenger leveringstid. 

Jeg har lest at man må benytte seg av tilbudet innen 14 februar på den nye telefonen i members appen, men om det blir 4 uker leveringstid så får ikke jeg den før etter 14 februar...

Noen som vet om et annet sted dette kan bestilles?

Ja jeg har prøvd å kontakte samsung. Både via tlf og Chat uten å ha kommet gjennom.

Om du ikke fikk det med i forsendelsen eller det kommer i posten, så tror jeg Samsung har utsatt fristen til 14. mars, det sa Emmie på Samsung på tlf. i går. Ca. 20 min. ventetid før jeg kom gjennom, chat gikk ikke gjennom. Ville ringt og sjekket, men de nekter deg jo ikke buds når de selv sender ut telefonen så sent, da bryter de markedsføringsloven. 

Jeg ringte bare fordi jeg ikke får hentet koden, så har ikke akkurat samme situasjon, derfor jeg ville sjekket. 

Betalte du budsa ved utsjekk på Samsung.no? Isåfall trodde jeg de de kom i posten, men har kanskje misforstått. 

Lenke til kommentar
virea skrev (10 minutter siden):

Om du ikke fikk det med i forsendelsen eller det kommer i posten, så tror jeg Samsung har utsatt fristen til 14. mars, det sa Emmie på Samsung på tlf. i går. Ca. 20 min. ventetid før jeg kom gjennom, chat gikk ikke gjennom. Ville ringt og sjekket, men de nekter deg jo ikke buds når de selv sender ut telefonen så sent, da bryter de markedsføringsloven. 

Jeg ringte bare fordi jeg ikke får hentet koden, så har ikke akkurat samme situasjon, derfor jeg ville sjekket. 

Betalte du budsa ved utsjekk på Samsung.no? Isåfall trodde jeg de de kom i posten, men har kanskje misforstått. 

Takk for svar. 

Jeg betalte ikke for budsa ved utsjekk for jeg hadde forstått det slik at de kunne bare bestilles via members appen på den nye telefonen. Kan ikke huske at jeg fikk spørsmål om det heller da jeg bestilte telefonen.

Det hadde vært helt supert om de utsatte fristen, men jeg skal forsøke å ringe dem igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Cocola skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. 

Jeg betalte ikke for budsa ved utsjekk for jeg hadde forstått det slik at de kunne bare bestilles via members appen på den nye telefonen. Kan ikke huske at jeg fikk spørsmål om det heller da jeg bestilte telefonen.

Det hadde vært helt supert om de utsatte fristen, men jeg skal forsøke å ringe dem igjen på mandag.

Det var to ulike løsninger, husker jeg, men jeg husker ikke om det var custom/ikke custom farge, eller betalingsmåte som gjorde utslaget. På den ene tror jeg budsa la seg i handlekorgen automatisk og man betalte ved utsjekk - på den andre måtte man gjøre det via Members. 

Dette løser seg! Ring og sjekk for egen peace of mind bare.

Får heller ikke mine før langt uti mars en gang, det er kjipt, men de kommer! 

Lenke til kommentar
1 hour ago, imtheone said:

Skulle til å bestille buds og smartag, men får beskjed om at kampanjen er utsolgt. De kan da umulig ha pushed det så hard og ikke engang ha igjen buds til å dekke behov for dag 1??

Seriøst?

Jeg kan ikke se at f.eks Telia har forbehold om "så langt lageret rekker", så butikken vil vel bli nødt å skaffe om samsung ikke vil, tror jeg...

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nistelrooy said:

Hvordan er batteritiden for dere som har fått telefonen?

Selv kjøpte jeg en S20 FE 5G, men synes batteritiden er skuffende. Etter litt over 4 timer skjermtid i dag er jeg nede på 35 %. Vurderer å angre kjøpet. 

Ikke forvent deg enorme forbedringer. Er på 5 timer og 15 minutter med 26% igjen. I batteriseksjonen står det at telefonen fremdeles lærer seg bruksmønsteret mitt, så dette skal visstnok forbedres over tid. Det samme gjelder nok S20 FE. Ikke at det plager meg. Har brukt telefonen enormt mye i dag fordi den er ny, og når man da sitter igjen med over 20% rett før midnatt er jeg fornøyd. 

Nå skal det nevnes at stort hver eneste app føles som 120hz. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...