Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Batteri lyset lyser rødt


LordD

Anbefalte innlegg

Hei! I går når jeg skulle kjøre fra jobb begynte batteri lyset å lyse. Har en Ford kuga 2010 modell. Noen som vet om det er batteriet eller dynamoen? Nylig skiftet dynamo i november tror jeg så rart hvis det skulle være den. Hvis det er den får jeg ikke kjørt bilen..sist stoppet den rett i en rundkjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ladepsenninga er OK så er det enten noe galt ifbm. styringa eller så har du en periodisk feil. Lampa betyr bokstavlig talt at det er noe galt med ladinga.

Edit: Selvfølgelig bør du måle ladespenninga for å få det bekreftet, men ikke konkluder med at det er bare batteriet sånn uten videre.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært å tatt alt av service og oljeskift når jeg skal og ikke fått noe kommentar på at det er noe galt.  En mekaniker sier det kan være lekkasje på slangene og en sier klokken i turboen har stoppet.. stor prisforskjell på hva de begge sier

Har ett bildr av feilkodene hvis noen kan noe om det

Endret av LordD
Lenke til kommentar

Kan være alt fra en bagatell til at turboen bør byttes. Vil tro det er VNT-turbo på denne, ergo at det er diverse bevegelige deler inne i turboen. Som kan bli trege pga sot og slagg. Styringen av dette er enten elektrisk eller vakuum, jeg har bare sett vakuum-styring på denne motoren. Uansett må styringen av mekanikken sjekkes. Er det slagg og skitt kan det i noen tilfeller være nok med en turborens (vann og rensemiddel sprøytes inn i innsuget), kjøring med hard belastning (tilhenger, etc) mens i noen tilfeller så må turbo byttes. Dessverre er det mange verksteder som velger å bytte turboen (typisk 10-20.000,-) uten å prøve enkle og ofte velfungerende triks først.
Hvor bor du i landet?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Habla Møberg said:

Kan være alt fra en bagatell til at turboen bør byttes. Vil tro det er VNT-turbo på denne, ergo at det er diverse bevegelige deler inne i turboen. Som kan bli trege pga sot og slagg. Styringen av dette er enten elektrisk eller vakuum, jeg har bare sett vakuum-styring på denne motoren. Uansett må styringen av mekanikken sjekkes. Er det slagg og skitt kan det i noen tilfeller være nok med en turborens (vann og rensemiddel sprøytes inn i innsuget), kjøring med hard belastning (tilhenger, etc) mens i noen tilfeller så må turbo byttes. Dessverre er det mange verksteder som velger å bytte turboen (typisk 10-20.000,-) uten å prøve enkle og ofte velfungerende triks først.
Hvor bor du i landet?

Var en som sa det var en Honeywell/Garett turbo hvertfall og de er jo ikke billige. Bor i Bergen

Endret av LordD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...