Gå til innhold

Her er Nvidia sitt nye gamingskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

RTX 3060 er venta å kome på den norske marknaden i slutten av februar, med ein pris på 3600 kroner. Dette blir den mest rimelege inngangsbilletten til strålesporing i Ampere-serien. 

Kan dere ikke komme med tester som sier hvor mye vits er å betale per tusen kr for stålesporing? skulle gjerne like å viste hvor bra skjermkort man må ha for å merke forskjell fra GTX 1080 TI  i det grafiske, for mistanken min brukt 1080 ti er bedre kjøp for den prisen eller 4000 kr.

Lenke til kommentar

Hei! Noko av det kan du gjerne finne ut av ved å lese testane våre av skjermkorta frå i fjor. Her har du alle benchmark-resultata samla på ei side: https://www.gamer.no/artikler/test-msi-rtx-3090-gaming-x-trio/500389/2

Me kjem nok med test av RTX 3060 når det kjem ut, og då kan eg godt skrive litt om det vs. eit brukt 1080Ti. No har jo ikkje 1080Ti støtte for strålesporing, men antar du meiner i spel utan det. 

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, LMH1 said:

Kan dere ikke komme med tester som sier hvor mye vits er å betale per tusen kr for stålesporing? skulle gjerne like å viste hvor bra skjermkort man må ha for å merke forskjell fra GTX 1080 TI  i det grafiske, for mistanken min brukt 1080 ti er bedre kjøp for den prisen eller 4000 kr.

3060 Ti er litt kraftigere enn 1080 Ti, men ikke så mye bedre at det svarer seg med mindre du trenger noen av funksjonene i kortet. Jeg vil si at man minst bør gå for 3080 hvis man skal bytte fra 1080 Ti. 3070 / 3060 Ti blir ikke så ulikt med kun  litt høyere FPS, RTX, en generasjon nyere NVENC og mer ytelse per watt.Mindre minne er det også.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (50 minutter siden):

3060 Ti er litt kraftigere enn 1080 Ti, men ikke så mye bedre at det svarer seg med mindre du trenger noen av funksjonene i kortet. Jeg vil si at man minst bør gå for 3080 hvis man skal bytte fra 1080 Ti. 3070 / 3060 Ti blir ikke så ulikt med kun  litt høyere FPS, RTX, en generasjon nyere NVENC og mer ytelse per watt.Mindre minne er det også.

Hva med oss som sitter med 1070, men vil ha ny modell samt ikke bryr seg om 4k eller ray tracing?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Ti er litt kraftigere enn 1080 Ti, men ikke så mye bedre at det svarer seg med mindre du trenger noen av funksjonene i kortet. Jeg vil si at man minst bør gå for 3080 hvis man skal bytte fra 1080 Ti. 3070 / 3060 Ti blir ikke så ulikt med kun  litt høyere FPS, RTX, en generasjon nyere NVENC og mer ytelse per watt.Mindre minne er det også.

Tja tviler på low profile eller de minste er bedre,

https://www.komplett.no/img/p/800/1175541.jpg

Slikt har jo 3 vifter istedenfor 2 så er ikke sikkert det kortet der er mye bedre.

Det å sammenligne 3 med 2 vifter er vel som å sammenligne tesla model X mot model 3.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...