Gå til innhold

E-SPORT: 777 signerer jentelag - skal konkurrere i 2. divisjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
42 minutes ago, n0stra said:

Muligens spør jeg dumt nå, men hva er begrunnelsen for å ha kjønnsinndeling når det kommer til spill?

Man forstår at det vanskelig gjøres i fysiske sporter som fotball, bryting og friidrett, men spill?



Jeg vil anta at det er fordi de ikke er konkurransedyktige i toppen, men at man ønsker å utnytte kjønnet og utseendet deres til PR og sponsoravtaler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
11 hours ago, n0stra said:

Muligens spør jeg dumt nå, men hva er begrunnelsen for å ha kjønnsinndeling når det kommer til spill?

Man forstår at det vanskelig gjøres i fysiske sporter som fotball, bryting og friidrett, men spill?

I motsetning til i sport så går kjønnsindelingen i esport hovedsakelig bare en vei, og det er egne tournaments osv for jenter

Lenke til kommentar
Noiz skrev (3 timer siden):

@n0stra

Som med alt annet i livet. Er kvinner flere hak under menn. Så det er for at det skal være rettferdigt.

Ikke rart kvinner sliter med å føle seg velkomne når dette er holdninger de møter. Skjerp deg.

Til dere andre: artikkelen nevner ikke kjønnsindelte ligaer eller turneringer, så er ikke sikker på hvorfor det i seg selv er et diskusjonstema her. Artikkelen handler om et lag som skal delta i Telialigaen – en liga som ikke skiller på kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, Arodem said:

Ikke rart kvinner sliter med å føle seg velkomne når dette er holdninger de møter. Skjerp deg.

Til dere andre: artikkelen nevner ikke kjønnsindelte ligaer eller turneringer, så er ikke sikker på hvorfor det i seg selv er et diskusjonstema her. Artikkelen handler om et lag som skal delta i Telialigaen – en liga som ikke skiller på kjønn. 

Innen sport selvsagt. Dette er ikkje holdinger, men fakta. 

Lenke til kommentar
n0stra skrev (På 12.1.2021 den 23.18):

Muligens spør jeg dumt nå, men hva er begrunnelsen for å ha kjønnsinndeling når det kommer til spill?

Man forstår at det vanskelig gjøres i fysiske sporter som fotball, bryting og friidrett, men spill?

Poolen med potensielle spillere har nok en kraftig overvekt av gutter. Dersom et lag skal ha de beste spillerne må man da også forvente at det vil være en kraftig overvekt av gutter blant disse. Egne jentelag vil da sørge for at flere jenter får spilletid, kan bidra som forbilder, og etter hvert tiltrekke seg flere jenter til sporten. Jeg synes det er helt uproblematisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvinner har tregere reaksjonsevne enn menn generelt vitenskapelig bevist i flere tester. Det gjør at menn har en stor fordel i de fleste competetive skytespill. Nå vet jeg ikke hvor høyt nivået er i 2.div og hvor seriøst det er. Hvis dette damelaget trener 6 timer om dagen sammen og møter folk som spiller kanskje 1 time sammen om dagen så kan det kanskje bli jevnt. Men et damelag har 0 sjans mot et profesjonelt herrelag i CS GO. https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-6067201/Scientists-reveal-men-better-visual-reactions-women.html

Lenke til kommentar
On 1/14/2021 at 5:38 PM, TylerDurden777 said:

Kvinner har tregere reaksjonsevne enn menn generelt vitenskapelig bevist i flere tester. Det gjør at menn har en stor fordel i de fleste competetive skytespill. Nå vet jeg ikke hvor høyt nivået er i 2.div og hvor seriøst det er. Hvis dette damelaget trener 6 timer om dagen sammen og møter folk som spiller kanskje 1 time sammen om dagen så kan det kanskje bli jevnt. Men et damelag har 0 sjans mot et profesjonelt herrelag i CS GO. https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-6067201/Scientists-reveal-men-better-visual-reactions-women.html

Dette dreier seg om CS, der nivået generelt ikkje er høyt. Men det utgjør nok ein forsjell uansett.

Lenke til kommentar
16 hours ago, TylerDurden777 said:

CS er det mest populære spillet på Steam, har du vært i en hule de siste årene? Nivået er vel veldig høyt. 

Ja, det er populært fordi det er et veldig enkelt spill og hoppe inn i... Det er litt taktisk, men krever veldig lite mekaniske ferdigheter. 

Viss du sammenligner dette med spill som Quake og Diabotical blir det litt som å se unger stable klosser i barnehagen.

Grunnen til at det er stort innen E-Sport er jo at det er så enkelt at veldig mange folk liker både å spille det og følge med på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...