Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er 14 år eldre enn meg


Anbefalte innlegg

Dette med aldersforskjell kan jammen skape problemer og konflikter. Det er ikke bare ett tall som enkelte hevder. Jeg er en 63 år gammel mann og hun er 77 år.  I 4 år har vi hatt et nydelig intimt forhold som vi har mått holde for oss selv da hverken hennes eller min familie vil kunne akseptere vårt forhold bl.a. pga familieforhold. Men, vi har kost oss mye med hverandre på kvelder og netter som ingen andre har fattet! Det gjør vi fortsatt også men, det har oppstått en alvorlig komplikasjon, hun har fått påvist demens! Dette gir seg faktisk ikke store utslag i våre møter foreløpig men, jeg tenker: gjør jeg noe galt? Er det straffbart å ha sex med en dement person? Kan jeg bli annmeldt å straffet for dette? I hennes familie er det flere advokater men, jeg kan jo ikke snakke med de om dette da vårt forhold er hemmelig... Stor aldersforskjell behøver ikke bety så mye, det kommer mye ann på hvor i livet man er. For egendel, må jeg innrømme at alle mine kvinner opp i gjennom livet (ikke sååå mange da🙂) har vært en god del eldre enn meg. Mulig jeg er gerontofil, uten at jeg kan så mye om dette. Tro meg, dette med aldersforskjell kan bli ett problem. Andre her som har tanker rundt dette? Pft!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 365f1...292

Nice troll.

Om du skulle være seriøs så kan du ikke bevise at du ikke har gjort deg skyldig i voldtekt om personen er dement på et stadie hvor hun ikke kan gjøre rede for seg.

Hva gjør du om hun glemmer hva du gjør mens dere holder på?

Anonymous poster hash: 365f1...292

Lenke til kommentar
Gjest 365f1...292 skrev (17 timer siden):

Nice troll.

Om du skulle være seriøs så kan du ikke bevise at du ikke har gjort deg skyldig i voldtekt om personen er dement på et stadie hvor hun ikke kan gjøre rede for seg.

Hva gjør du om hun glemmer hva du gjør mens dere holder på?

Anonymous poster hash: 365f1...292

Det er på ingen måten snakk om noen form for voldtekt i vårt forhold.

 

Lenke til kommentar

Demens er er jo en sammensatt diagnose som består av komplekse forandringer hos den som er rammet. I tidlig stadie så er symptomene minimale og man vil fungere tilnærmet normalt, og med tiden vil det utvikle seg til mer uttalt sykdom.

Så lenge hun er samtykkekompetent, altså at hun forstår hva hun er med på, og kan redegjøre for det, så ser jeg ingen begrensning. På det tidspunktet hvor hun ikke lenger kan redegjøre for forholdet deres, at hun ikke forstår hva hun er med på, så må man nok la den blå pillen bli liggende i lomma. Du virker veldig samvittighetsfull og klar på situasjonen, men bare ikke helt hvor grensen går? Jeg tenker som jeg har skrevet over ihvertfall, og juridisk vil nok dette også stemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Smukk skrev (På 11.1.2021 den 15.13):

Dette med aldersforskjell kan jammen skape problemer og konflikter. Det er ikke bare ett tall som enkelte hevder. Jeg er en 63 år gammel mann og hun er 77 år.  I 4 år har vi hatt et nydelig intimt forhold som vi har mått holde for oss selv da hverken hennes eller min familie vil kunne akseptere vårt forhold bl.a. pga familieforhold. Men, vi har kost oss mye med hverandre på kvelder og netter som ingen andre har fattet! Det gjør vi fortsatt også men, det har oppstått en alvorlig komplikasjon, hun har fått påvist demens! Dette gir seg faktisk ikke store utslag i våre møter foreløpig men, jeg tenker: gjør jeg noe galt? Er det straffbart å ha sex med en dement person? Kan jeg bli annmeldt å straffet for dette? I hennes familie er det flere advokater men, jeg kan jo ikke snakke med de om dette da vårt forhold er hemmelig... Stor aldersforskjell behøver ikke bety så mye, det kommer mye ann på hvor i livet man er. For egendel, må jeg innrømme at alle mine kvinner opp i gjennom livet (ikke sååå mange da🙂) har vært en god del eldre enn meg. Mulig jeg er gerontofil, uten at jeg kan så mye om dette. Tro meg, dette med aldersforskjell kan bli ett problem. Andre her som har tanker rundt dette? Pft!

 

Dette med at det er flere advokater i hennes familie synes jeg ikke du skal tenke så mye på. Det er ingen som kan saksøke noen for å elske et annet menneske.

Så lenge du har ærlig hensikter med å være sammen med denne kvinnen , så bare fortsett med forholdet.

Endret av Athos2011
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Athos2011 skrev (13 minutter siden):

Dette med at det er flere advokater i hennes familie synes jeg du skal tenke så mye på. Det er ingen som kan saksøke noen for å elske et annet menneske.

Så lenge du har ærlig hensikter med å være sammen med denne kvinnen , så bare fortsett med forholdet.

Så sant, så sant! Men, ble litt redd mtp det juridiske, at det liksom skal overstyre det vi har sammen. Ønsker bare at vi skal ha vårt forhold.... men, ser at alt har en ende.

 

Lenke til kommentar

Hvis en bruker skjønn og ser hele saken så r d bare å forts kjøre på så lenge hun r bevist og evner å ta egne valg. Dere har holdt på lenge før hun ble dement (alzheimers?). Siden hun har fått d i alder av 77 så vil utviklingen også mest sannsynlig skje saktere, kan godt hende du har gode ti+ år til. Øyeblikksglede.

Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Hvis en bruker skjønn og ser hele saken så r d bare å forts kjøre på så lenge hun r bevist og evner å ta egne valg. Dere har holdt på lenge før hun ble dement (alzheimers?). Siden hun har fått d i alder av 77 så vil utviklingen også mest sannsynlig skje saktere, kan godt hende du har gode ti+ år til. Øyeblikksglede.

Hun har hatt alzheimers en god stund og familien hennes vil nok ta afære om de får høre om forholdet vårt pga diagnosen hennes og be meg om å forsvinne fra livet hennes. Dette synes hun (og jeg) er veldig leit men, jeg ser egentlig ikke hvordan vi skal kunne ha hverandre i fortsettelsen selv om hun pt er sterk og klar. Svogeren hennes tror jeg mer enn gjerne sitter klar til å bli hjelpeverge (hun er enke uten barn) når den dagen måtte komme pga arv osv noe som irriterer henne veldig da hun overhode ikke liker han. 10 gode år videre tror jeg ikke det kan bli men øyblikksglede,  joda det ser vi frem til.

Lenke til kommentar
Smukk skrev (40 minutter siden):

Hun har hatt alzheimers en god stund og familien hennes vil nok ta afære om de får høre om forholdet vårt pga diagnosen hennes og be meg om å forsvinne fra livet hennes. Dette synes hun (og jeg) er veldig leit men, jeg ser egentlig ikke hvordan vi skal kunne ha hverandre i fortsettelsen selv om hun pt er sterk og klar. Svogeren hennes tror jeg mer enn gjerne sitter klar til å bli hjelpeverge (hun er enke uten barn) når den dagen måtte komme pga arv osv noe som irriterer henne veldig da hun overhode ikke liker han. 10 gode år videre tror jeg ikke det kan bli men øyblikksglede,  joda det ser vi frem til.

Syns d høres middelaldersk ut at familien skulle be deg forsvinne når dere begge to har valgt hverandre. De har i realiteten ingenting de kan gjøre. Alternativt velge å presentere hverandre for familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/11/2021 at 4:25 PM, Smukk said:

Hun er ved sine fulle fem men, demens diagnosen har hun dessverre fått.

Da hun har fått diagnosen oppstår der fort juridiske problemer og eksempelvis testamente inngått etter dette tidspunktet er i utgangspunktet ikke gyldig med mindre man har svært god dokumentasjon på at hun faktisk er ved sine fulle fem enda til tross for en diagnose som sier det mottatte. 

Hadde en bestemor som fikk konstatert demens litt før 90-års alderen og hun gikk fra å være 1% "borte" og 99% "ved sine fulle fem" til 5 år senere og tallene var snudd fuldstendig.  Min mor ble verge.  Hennes andre barn var misfornøyde og forsøkte seg på å få moren deres til å lage et testamente istedet for at arven ble fordelt ihht arveloven, men den gikk heldigvis ikke pga ovennevte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Syns d høres middelaldersk ut at familien skulle be deg forsvinne når dere begge to har valgt hverandre. De har i realiteten ingenting de kan gjøre. Alternativt velge å presentere hverandre for familien.

Sant nok nacario, og avogtil er livet litt over hakket komplisert. En slik presentasjon er definitivt, i vårt tilfelle ikke mulig. Husk, vi har et kjærlighetsforhold som ikke vil tolereres av familiene våres, så det må nok fortsatt bli øyeblikkets glede, så lenge det går...

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (1 time siden):

 

 

tigerdyr skrev (1 time siden):

Da hun har fått diagnosen oppstår der fort juridiske problemer og eksempelvis testamente inngått etter dette tidspunktet er i utgangspunktet ikke gyldig med mindre man har svært god dokumentasjon på at hun faktisk er ved sine fulle fem enda til tross for en diagnose som sier det mottatte. 

Hadde en bestemor som fikk konstatert demens litt før 90-års alderen og hun gikk fra å være 1% "borte" og 99% "ved sine fulle fem" til 5 år senere og tallene var snudd fuldstendig.  Min mor ble verge.  Hennes andre barn var misfornøyde og forsøkte seg på å få moren deres til å lage et testamente istedet for at arven ble fordelt ihht arveloven, men den gikk heldigvis ikke pga ovennevte. 

Sant alt du skriver her. På litt sikt må jeg nok bare innse at det var det men, er ikke der enda og hun elsker meg som bare hun kan gjøre. Vanskelig dette livet!

Endret av Smukk
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest b3cd2...287

Troll eller ei: Når begge er over 40 så bryr ingen seg om alder. Det hadde vært verre om du nærmet deg 40 og sjekket opp ungjenter rett fra vgs ;)

Anonymous poster hash: b3cd2...287

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, da tror jeg dette forholdet er ved vegs ende. Hennes sykdom akselerer nå ganske mye, og det er litt spesielt å se hvordan hun endres. Noen ting ser ikke ut til å forandres og hennes lyster og drifter er det ikke noen forandringer på, men kan jo jo ikke fortsette vårt forhold bare pga dette. Vet sannelig ikke hvor jeg skal finne en kvinne med slik innstilling, tanker og holdning men, gi dere gjerne til kjenne dere som måtte ønske dere en yngre venn! 

 

Lenke til kommentar
Gjest b3cd2...287

Jeg kjenner (riktigere å si kjente) en mann en gang... Så kom det for en dag at han var sammen med en ung jente som praktisk talt kom rett ut fra vgs. Kjøreopplæring og voksenoppdragelse var sikkert ok så lenge det ble noe på vedkommende. Legg til at vedkommende i området var kjent for skjør psyke og begrensede mentale evner, naturlig skjønnhet var heller ikke å spore. Men mannen fant det naturlig å være sammen med en kvinne han hadde null til felles med og som var 15 år yngre og han nærmet seg 40. Needless to say - - det fungerer aldri. I slike tilfeller er stor alders forskjell kvalmende, ellers ikke. Vil aldri se på mannen på samme måte igjen! 

Anonymous poster hash: b3cd2...287

Lenke til kommentar
Gjest b3cd2...287 skrev (På 27.3.2021 den 19.41):

Troll eller ei: Når begge er over 40 så bryr ingen seg om alder. Det hadde vært verre om du nærmet deg 40 og sjekket opp ungjenter rett fra vgs ;)

Anonymous poster hash: b3cd2...287

Skjønner hva du mener men, det blir nok aldri tilfelle for min del. De unge må få ha sitt liv. Selv foretrekker jeg de over 70.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...