Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av w10 problem


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Prøver å installere w10. 

Kjører installasjonsmediet via USB, lar windows installeres og da den starter på nytt igjen så begynner installasjon av windows på nytt! 

Prøvde å nappe ut usb etter installasjon er ferdig men da blir jeg sendt til BIOS. Så virker ikke som windows er installert på M.2-disken i det hele tatt. 

Noen som har noe tips eller løsninger? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oyoygard skrev (1 time siden):

Får du mulighet til å velge "boot options" eller lignende ved oppstart? Se om du får startet Windows den veien.

Hva er valgt som oppstartsdisk i BIOS. Godt mulig du har vært inne der for å få den til å boote automatisk fra USB

Hei, takk for svar. Har prøvd å endre boot priorities til harddisk, men den nekter å boote på disk. Har også som du tipser om, å boote via bios. Får samme problem. Har nå prøvd å koble til en annen harddisk, med akkurat samme utfall. Aner ikke hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å lage reinstallere Windows installasjonen på minnepinnen? Kanskje prøvd en annen minnepinne om du har en tilgjengelig?

Du sier du har forsøkt å koble til en annen harddisk, kan du utdype? Hva slags disk var det snakk om? Hvordan var den koblet til? 

Om mulig kan du gjerne liste opp systemspesifikasjonene dine.

Lenke til kommentar
Radford skrev (På 11.1.2021 den 1.01):

Har du forsøkt å lage reinstallere Windows installasjonen på minnepinnen? Kanskje prøvd en annen minnepinne om du har en tilgjengelig?

Du sier du har forsøkt å koble til en annen harddisk, kan du utdype? Hva slags disk var det snakk om? Hvordan var den koblet til? 

Om mulig kan du gjerne liste opp systemspesifikasjonene dine.

Jepp. Prøvd på både vanlig hdd og m.2 med samme resultat. Har også prøvd på 2 forskjellige minnepenner (w10) men maskina ender i å gå i sirkel da minnepenn står i. Fjerner jeg minnepenn da installasjon teller ned til omstart så blir jeg sendt til BIOS etter omstart.. Har prøvd å kjøre shift+f10 med diverse kommandoer uten hell. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 11.1.2021 den 7.44):

Hvilket hovedkort og hvilken slot er M.2 i?

Mener å ha lest at M.2 må stå i slotten nærmest CPU for at det skal fungere med OS

M.2 slotten som jeg bruker ligger rett under CPU. Er en Asus (husker ikke navn i farta), men er av nyere årgang. Fikk oppdatert BIOS via BIOS, uten hell der også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...