Gå til innhold

Tror dere vi lager drømmene våre selv?


Empress

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det og jeg tror nok mange tror drømmer kommer utenifra på en måte, men jeg har tenkt litt selv, hva om vi selv skaper disse drømmene for å på en måte, underholde oss selv når vi sover? Tenk litt på det, hvordan kan en hjerne for eksempel vite hva du tenker i løpet av en dag eller hvorfor vi ikke setter spørsmål ved enkelte ting vi ser når vi drømmer, er det fordi vi nettopp har lagd de selv? Jeg har lagd en enkel side om mysterier og det paranormale og sånt hvor jeg skriver litt om nettopp sånne ting: https://uncustomary-regulat.000webhostapp.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Drømmer er veldig viktig for oss alle levende skapninger med en jerne. Jernen bearbeider alle sansintrykkene vi får inn løpe av en dag når vi sover. Å ikke drømme er helt urealistisk, man vil ikke være seg selv da. (Logisk tenkning.)

Jeg har null tro på folk som mener at de aldri drømmer. Det går ikke ann, dem klarer bare ikke å huske at dem faktisk har drømt.

Drømmer i seg selv, er veldig fasinerende. Dette er kun mine ord og erfaring. Høres kanskje litt sci-fi ut, dere får selv avgjøre om dette er realt, fake, surrealistisk osv. Det er helt greit. 😊 Jeg mener at drømmen er en del av virkeligheten, en slags annen dimensjon om du vil. Gjør man noe viktig i en drøm, eller føles riktig, da vil det gjøre noe i våke tilstand, ikke store endringer da. Har selv fått deja-vu følelse pga det. Og er nå vant til det. Jeg får den følelsen så og si hver gang jeg gjør noe viktig i drømmen. Det er veldig rart, tro meg.

 

Dette jeg vet er realt, har selv opplevd det. Når jeg og eksen min var i lag, og jeg overnattet hos henne. Når vi begge skulle legge oss, så drømte vi faktisk dem samme drømmen begge to prikk lik drøm. Mener jeg husker at det skjedde kun to ganger. Det var helt sykt rart.

Har dere hatt noe lignende opplevelser som jeg har hatt? Eller at dere har opplevd enda rarere drømmer, en meg, sånn som deja-vu opplevelser, sanndrømt, drømme samme drømmen, osv? Drømmene er ulike hos oss alle. :yes:

Så da vil beslutningen min bli på det spørsmålet TS spør om: Nei, det kan vi ikke, vi kan ikke lage drømmen helt selv. Det er nesten umulig. Det er mulig å endre på noe i drømmen, men ikke alt. Man kan gjøre et bevist valg i drømmen også, slik man gjør når man er i våken tilstand. Det er heller ikke lett å få til. Jeg personlig har klart å endre litt på mine drømmer. Det er umulig å endre på alt. 😊

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Hadde man kunnet koble noe til hodet og tatt opp drømmer på film så hadde mange av drømmene mine blitt virkelig gode, spennede, eller skremmende filmer. I drømmene har jeg en fantasi som den beste filmregissør bare kan drømme om. Noe som ikke stemmer veldig godt overens med våkne meg, selv om det foregår mye rart i hodet da også. Så aner virkelig ikke hvor drømmene mine kommer ifra. Har ofte ingenting med hva jeg har opplevd å gjøre. Men er kanskje en reaksjon på hva jeg har opplevd. Aner ikke. Jeg synes i allefall ofte at det er veldig rart at hjernen min har funnet på alt. En mørkere verden enn den jeg kan være i i drømmene skal man lete lenge etter. 

Lenke til kommentar
mr.wolf skrev (58 minutter siden):

Hadde man kunnet koble noe til hodet og tatt opp drømmer på film så hadde mange av drømmene mine blitt virkelig gode, spennede, eller skremmende filmer. I drømmene har jeg en fantasi som den beste filmregissør bare kan drømme om. Noe som ikke stemmer veldig godt overens med våkne meg, selv om det foregår mye rart i hodet da også. Så aner virkelig ikke hvor drømmene mine kommer ifra. Har ofte ingenting med hva jeg har opplevd å gjøre. Men er kanskje en reaksjon på hva jeg har opplevd. Aner ikke. Jeg synes i allefall ofte at det er veldig rart at hjernen min har funnet på alt. En mørkere verden enn den jeg kan være i i drømmene skal man lete lenge etter. 

Man kan koble noe til hodet og filme drømmer. Vel og merke ikke med 4K og optimale vinkling, men man kan få bilder levert av hjernen mens man drømmer.

Som en annen bruker nevnte; enhver som har opplevd licide drømmer vil innse at drømmer er bevisste tanker som blør inn i drømmene og man reagerer assosiativt på disse. De aller fleste mennesker opplever licide drømmer på et tidspunkt. Med enkle teknikker kan enhver fremprovosere lucid drømming.

Endret av Corp Por
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (På 30.1.2021 den 8.41):

Man kan koble noe til hodet og filme drømmer. Vel og merke ikke med 4K og optimale vinkling, men man kan få bilder levert av hjernen mens man drømmer.

Som en annen bruker nevnte; enhver som har opplevd licide drømmer vil innse at drømmer er bevisste tanker som blør inn i drømmene og man reagerer assosiativt på disse. De aller fleste mennesker opplever licide drømmer på et tidspunkt. Med enkle teknikker kan enhver fremprovosere lucid drømming.

Lucid drømming, aldri hørt om før nå. 😮 Og ble veldig nysgjerrig og googlet det. Så utifra det google og du Corp sier, så har jeg faktisk lucid drømming eller spirituelle drømmer som det også kalles. Interessant, jeg har sånne drømmer offte, vel altfor ofte. Men, bare at jeg har kun klart å endre drømmen min kun to genger i mitt liv. Selv om jeg vet teknikken, så er det ikke så lett å få det til.

Dette er vel sikkert umulig spørsmål. Når tid vil vi komme dit, det med å ta opp drømmer sånn at man kan se det på en tv-kjerm? Det hadde jeg likt. ☺

Mareritt og våte drømmer er mine favoritter. Dem er alltids så fasinerende. Før når jeg var ung skremmte mareritt meg offte, men nå i min voksen alder lar mareritt meg ikke lengere skremme meg. Uansett hvor mye underbevisstheten min prøver å skremme meg, så vil den aldri lykkes. Så klar jeg kan våkne av dem jah, men når det skjer da vil jeg gjerne drømme videre på den drømmen.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Drømmer kommer fra underbevisstheten. Jeg har drømt om folk jeg ikke har ofret en tanke på mange år. Jeg har drømt at en jeg gikk i klasse med på grunnskolen pkutselig døde, jeg har drømt at en som var med og mobbet meg reddet meg fra en krokodille (mens vi gikk i klasse), og jeg har blitt forelsket av drømmer. Hatt sex med kompiser gjennom 3 år i drømmene og våknet forelsket og forelskelsen varte i 3 år.. så, nei, vi skaper dem ikke. De kan være ting vi ønsker, en kombinasjon av flere ting vi tenker på. Det er også vanlig å drømme ting man er redd for skal skje. Mamma har drømt mye at hun mistet barna sine i ulykker eller kidnappinger. Jeg har drømt at crushet har fått dame. Jeg har drømt at jeg kunne fly.. 

Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (6 minutter siden):

Drømmer kommer fra underbevisstheten. Jeg har drømt om folk jeg ikke har ofret en tanke på mange år. Jeg har drømt at en jeg gikk i klasse med på grunnskolen pkutselig døde, jeg har drømt at en som var med og mobbet meg reddet meg fra en krokodille (mens vi gikk i klasse), og jeg har blitt forelsket av drømmer. Hatt sex med kompiser gjennom 3 år i drømmene og våknet forelsket og forelskelsen varte i 3 år.. så, nei, vi skaper dem ikke. De kan være ting vi ønsker, en kombinasjon av flere ting vi tenker på. Det er også vanlig å drømme ting man er redd for skal skje. Mamma har drømt mye at hun mistet barna sine i ulykker eller kidnappinger. Jeg har drømt at crushet har fått dame. Jeg har drømt at jeg kunne fly.. 

Heh... Ja... Etter at jeg fikk barn har jeg vært plaget av mareritt om at barnet mitt faller ut av kanoen og jeg ser ham forsvinne ned i mørket. Jeg elsker mareritt - men drømmer om inkasso og barna er drepen 😆

Men det er fordi dette er ting jeg ubevisst tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...