Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor finner en dame som ønsker barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener jeg har sett noen slike poster på nakenprat. Vet ikke hva slags deal du ser for deg, men ofre en tanke på hva tilgang barnet vil ha på dine sine foreldre. Alle barn fortjener en mamma og en pappa. Noe annet er egoistisk av foreldrene.

(retta en autocorrect feil som muligens bidro til noe misforståelse under?)

Endret av Corp Por
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (På 10.1.2021 den 3.23):

Mener jeg har sett noen slike poster på nakenprat. Vet ikke hva slags deal du ser for deg, men ofre en tanke på hva tilgang barnet vil ha på dine foreldre. Alle barn fortjener en mamma og en pappa. Noe annet er egoistisk av foreldrene.

Få barn biologisk når millioner av barn ute i verden trenger et hjem er egoistisk.

 

Lenke til kommentar
nacario skrev (20 minutter siden):

Er sikker på at du også foretar deg egoistiske valg her i livet, det menneskelige kjennetegn.

Ikke såpas egoistiske valg, har jo evnen til å tenke rasjonelt og da kommer jeg jo lett fram til at verdien av egent biologiske barn VS redde et barn som kanskje kan ende opp misbrukte eller ikke finne et trygt hjem ganske enkelt.

 

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
sensual skrev (1 time siden):

Ikke rart enslige mødre blir gale.

Altså, mye en sikkert kan skylde på, men forblir de enslige og gale over lengre tid så burde en kanskje vurdere at mannen ikke er årsaken? 
 

TS spør nå i alle fall rett ut og er ærlig på det. Hvorfor skal enslige mødre bli gale av det?

Lenke til kommentar
FranZe skrev (1 time siden):

Altså, mye en sikkert kan skylde på, men forblir de enslige og gale over lengre tid så burde en kanskje vurdere at mannen ikke er årsaken? 
 

TS spør nå i alle fall rett ut og er ærlig på det. Hvorfor skal enslige mødre bli gale av det?

psykisk tortur er det det er. folk endres for livet av å bli behandlet slik.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (4 timer siden):

Få barn biologisk når millioner av barn ute i verden trenger et hjem er egoistisk.

 

Nja.  Den logikken kan du dra jævlig langt da alt vi gjør er drevet av vår egen egoisme. Tviler på at du sover på en sivmadrass i Nigeria der du kun bruker på deg selv det du ha for å overleve mens du gir alt ellers til barna du har tatt til deg. Vil du dra den logikken din til ende ender vi opp opp i det absurde.

At det bør settes mer ressurser til opplysning og velferd i andre land er jeg helt enig i, men det er utenfor scopet på denne oppgaven og det blir litt vel dramatisk å dra inn hvor jævlig verden er på generell basis.

Jeg tror det er veldig mange mødre der ute som får barn kun for å få seg selv til å føle seg bedre og barnas behov og rettigheter blir ikke ivaretatt. Det er ikke bra.

Lenke til kommentar

TS, jeg regner med at siden du ønsker barn så sterkt, og spør om det du spør om, ønsker du også å ha rikelig kontakt med det barnet, og være med på å oppdra det. For hvis det kun er snakk om å bringe genene dine videre, så er jo løsningen relativt enkel: Doner sperm til en spermbank.

Så med forbehold om at jeg har antatt riktig - at du faktisk ønsker å være "far" i ordets videste betydning - vil jeg bare gjøre det helt klart for deg at det du skisserer er sånn ca. verdens dårligste ide. Å kvalitetssjekke over lengre tid dama du skal få barn med er noe av det aller viktigste du kan gjøre før du får barn. Hvor fornøyelig det å være far blir står og faller nemlig på hvordan moren behandler deg som far, og hvor flink hun er som mor. 

Dersom du skulle lykkes med å finne en tilfeldig kvinne som ville vært med på noe slik, er sjansen stort for at hun vil vise seg å være et regelrett mentaltilfelle. Og da har du ingen som helst garanti overhodet for at hun i det hele tatt vil la deg være far, fremfor å loppe deg for bidrag og kjøre deg igjennom særdeles smertefulle rettsprosesser. Du har heller ingen garanti for at hun er skikket til å gjøre sin del av oppdrageransvaret - det å være mor. 

Husk at som far har du ingen rettigheter annet enn på papiret, og det er svært enkelt for en mor å gjøre livet surt for deg. Foreslår at du plukker opp boka "Samværssabotasje" for et lite innblikk i hvor lett dette er i praksis - spesielt dersom hun ikke har livet sitt på stell, og derfor har rett til fri rettshjelp. Og her snakker vi om fedre som faktisk har kvalitetssjekket damene ved å ha vært sammen med dem en stund, selv om de kanskje ikke var kritiske nok i prosessen. Men du snakker om å finne en helt random dame, og da syns jeg du skal ha det i bakhodet at hun sannsynligvis er i den situasjonen hun er i av en grunn; at ingen annen mann har klart å utstå henne lenge nok.

Det er ikke det at jeg har noe imot alternative måter å stifte familie på. Å få barn med en god venn er sikkert ikke noe dummere enn å få barn med en kjæreste, og kan sikkert være en like "ordnet form" som noe annet. Men da er også noe av cluet at du kjenner denne personen godt fra før av - lenge før det å få barn i det hele tatt ble et tema. Å stifte et nytt bekjentskap med det uttalte målet om å få barn slår meg som en oppskrift på å havne i en situasjon hvor du ender opp med å bli utnyttet fordi vedkommende aldri viste deg sitt sanne selv. Dersom du ikke har noen aktuelle bekjentskaper fra før av, og ønsker å inngå et nytt, ville jeg i det minste ikke nevnt et kløyva ord om barn, samt gitt vennskapet mange, mange år før det i det hele tatt ble et tema.

Endret av AntonMarkmus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (16 minutter siden):

Hvor mange adoptiv - og fosterbarn har du?

Hva slags relevanse har det ? 

FAKTUM er at vi er overbefolket, faktum er at det er minst en million barn som trenger et trygt hjem og folk i trygge land som Norge gjør et egoistisk valg med få egne barn kun fordi de ønsker videreføre sin slekt og/eller føle det å bære barn selv.

Jeg synes det personlig er på grensen til forkastelig at folk med ressurser og ønske om barn ikke adopterer oftere i land som Norge.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (13 minutter siden):

Det er relevant for å avgjøre graden av hykleri i det du sier - om du selv tror på det du sier, eller om det bare er et uttrykk for bitterhet over at noen ting i livet ditt ikke ble slik du kanskje hadde ønsket.

Bitterhet for hva ? Hykleri ? Du føler deg virkelig  truffet skjønner jeg..

Jeg påpeker noe som er ganske tydelig at få barn selv når millioner av barn trenger et hjem er egoistisk spesielt når man bor i et land som Norge.

Se på Angelina Jolie med flere kjente folk, adopterer fordi de har sett med egne øyner hvor jævlig barn rundt om i verden har det så de ønsker være en del av løsningen ikke problemet.

✌️

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, DaniNichi said:

Bitterhet for hva ? Hykleri ? Du føler deg virkelig  truffet skjønner jeg..

Jeg påpeker noe som er ganske tydelig at få barn selv når millioner av barn trenger et hjem er egoistisk spesielt når man bor i et land som Norge.

Nei, jeg føler meg ikke truffet, fordi jeg er enig i tanken om at man gjør noe godt for verden ved å ta adoptere eller fostre et barn som ellers ikke ville hatt noen. Har derfor ingenting annet enn respekt for folk som velger å gjøre det. 

Det jeg derimot ikke har respekt for er pekefinger-mennesker som ikke selv er villige til å etterleve den moralske standarden de fordømmer andre for. Du snakker som om det er totalt uforståelig for deg at folk ikke adopterer eller fostrer (underforstått: "se hvilket godt menneske jeg er som mener dette"), men så er du ikke villig til å gjøre det selv. Så hva er da poenget ditt? Hva er agendaen med å avspore tråd etter tråd med det evinnelige gnålet ditt om ting du selv ikke etterstreber?

Det er et spørsmål om kredibilitet, enkelt og greit. Og her har du ingen.

Quote

Se på Angelina Jolie med flere kjente folk, adopterer fordi de har sett med egne øyner hvor jævlig barn rundt om i verden har det så de ønsker være en del av løsningen ikke problemet.

Ok, men hva har det med deg å gjøre? Her piggy-backer du igjen bare på noen andres gode gjerninger, men uten å ville gjøre de samme gjerningene.

Endret av AntonMarkmus
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (4 minutter siden):

Bitterhet for hva ? Hykleri ? Du føler deg virkelig  truffet skjønner jeg..

Jeg påpeker noe som er ganske tydelig at få barn selv når millioner av barn trenger et hjem er egoistisk spesielt når man bor i et land som Norge.

Se på Angelina Jolie med flere kjente folk, adopterer fordi de har sett med egne øyner hvor jævlig barn rundt om i verden har det så de ønsker være en del av løsningen ikke problemet.

✌️

 

Verden er vel ikke overbefolket. Det er bare ressursene som er helt på tryne skjevfordelt. Der er her skoen trykker. 90% lever i fattigdom slik at de resterende 10 (inkludert deg) kan leve i egoistisk luksus.

Jeg er i utgangspunktet ikke uenig i deler av hva du sier. Jeg forsøkte selv å overtale eksen til å adoptere fremfor å unnfange andremann, men til det var hun for "egoistisk". Det var også uaktuelt for henne å bli sammen med noen med barn da vi møttes, hvilket jeg tror er tilfelle for de fleste kvinner.

Jeg vegrer meg allikevel for å kalle det egoistisk. Det blir litt som å kalle deg (eller hvem som helst annen) egoist om naboen knuste ruten sin og du ikke kjøpte nytt vindu til ham. Det blir litt for svart-hvitt tankegang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...