Gå til innhold

TEST: HP Reverb G2 VR Headset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra dere gir VR litt love, kanskje på tide å reviewe noen VR spill også?

 

32 minutes ago, Dal said:

Har hatt disse på ønskelisten min lenge.

Litt skuffende å lese om kvaliteten på kontrollerne.

Men, kan man spille med en vanlig Xbox-kontroller f.eks?

Tenker på spill der man ikke behøver håndbevegelser, som f.eks Subnautica.

Personlig syns jeg kontrollene er ok, de bugger seg litt, men så langt funker greit til det jeg bruker de til, inkludert skytespill.

Noen spill kan man så klart bruke Xbox kontroller eller ratt og pedal for bil spill eller HOTAS for fly/rom spill. G2 kontrollene kan slåes av og på, så du treger ikke bruke de i det hele tatt når man skal spille noe som ikke bruker VR kontrollere.

Mange syns at G2 er best som et sim headsetf or fly og bli sim entusiaster, men jeg fant at kontrollene funket helt ok til det jeg spiller mest, skytespill. men skulle jeg tatt del i et skytespill turnering ville jeg sikkert brukt Quest 2 headsettet mitt i stede, men enn så lenge har Q2 headsettet mitt blir relegert til stue headset jeg kan bruke når jeg ikke har mulighet til å være ved PCen og G2en har blitt mitt hoved headset. 

Lenke til kommentar
Dal skrev (44 minutter siden):

Har hatt disse på ønskelisten min lenge.

Litt skuffende å lese om kvaliteten på kontrollerne.

Men, kan man spille med en vanlig Xbox-kontroller f.eks?

Tenker på spill der man ikke behøver håndbevegelser, som f.eks Subnautica.

Har kjøpt G2 og kommer til å returnere de. Jeg har ikke hatt noe problem med kontrollene i det hele tatt i Half Life Alyx i det minste. Ikke bugget seg et eneste sekund i de fem timene jeg har brukt de. Men jeg har også vært klar over det fra første stund, så kanskje jeg bruker de annerledes på grunn av det.

Mitt største irritasjonsmoment er at man må se rett frem hele tiden og snu hodet til å peke direkte på hva man fokuserer på. For å kun med øynene se én liten grad opp, ned eller til sidene gjør alt blurry.

Man kan til og med bruke mus og tastatur til subnautica, men det er ganske merkelig måte å styre på siden man samtidig styrer det å svømme opp og ned ved å se opp og ned. Faktisk kan jeg ikke huske at jeg engang prøvde G2 kontrollene i subnautica.... kanskje jeg glemte det.

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (18 minutter siden):

Har kjøpt G2 og kommer til å returnere de. Jeg har ikke hatt noe problem med kontrollene i det hele tatt i Half Life Alyx i det minste. Ikke bugget seg et eneste sekund i de fem timene jeg har brukt de. Men jeg har også vært klar over det fra første stund, så kanskje jeg bruker de annerledes på grunn av det.

Mitt største irritasjonsmoment er at man må se rett frem hele tiden og snu hodet til å peke direkte på hva man fokuserer på. For å kun med øynene se én liten grad opp, ned eller til sidene gjør alt blurry.

Man kan til og med bruke mus og tastatur til subnautica, men det er ganske merkelig måte å styre på siden man samtidig styrer det å svømme opp og ned ved å se opp og ned. Faktisk kan jeg ikke huske at jeg engang prøvde G2 kontrollene i subnautica.... kanskje jeg glemte det.

Det var synd å høre at det ikke levde opp til forventingene. Hvilket Headsett hadde du før G2?

Reverb G2 har ganske bra stor Sweet spot egentlig. Jeg har hatt 5 andre headsett, og G2 er det beste i så måte. 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (3 minutter siden):

Det var synd å høre at det ikke levde opp til forventingene. Hvilket Headsett hadde du før G2?

Reverb G2 har ganske bra stor Sweet spot egentlig. Jeg har hatt 5 andre headsett, og G2 er det beste i så måte. 

Jeg har ikke hatt noe fra før av. G2 er mitt første VR headsett. Så jeg antar jeg ville vært kjempefornøyd om jeg hadde sammenlignet med noe jeg har fra før av, og som jeg var vant med.
Tror nok jeg istedenfor legger VR på vent i to-tre år til.

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke hatt noe fra før av. G2 er mitt første VR headsett. Så jeg antar jeg ville vært kjempefornøyd om jeg hadde sammenlignet med noe jeg har fra før av, og som jeg var vant med.
Tror nok jeg istedenfor legger VR på vent i to-tre år til.

OK, kan jo være forklaringen på hvordan du opplevde det. Man kan ikke tenke på det som å se på en TV-skjerm. Noe bevegelse av hodet blir det uansett.

Eller - at det var noe galt med headsettet ditt. Eller at du har en ansiktsform og/eller ikke satt det helt korrekt på hodet. Jeg fikk større sweetspot da jeg oppdaget hvordan jeg egentlig skulle ha det på meg etter en helg helg. Litt flaut da jeg har drevet med VR i mange år. 

Tror det skjer mye om en par-tre år, ja. 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (3 timer siden):

Det var synd å høre at det ikke levde opp til forventingene. Hvilket Headsett hadde du før G2?

Reverb G2 har ganske bra stor Sweet spot egentlig. Jeg har hatt 5 andre headsett, og G2 er det beste i så måte. 

G2 har mye dårligere sweet spot enn Q2 i hvertfall, men når du får justert headsettet riktig er alt skarpt og fint.

Lenke til kommentar

Mine G2 ble returnert pga feil med headsett og/eller kabel, det fungerte fint i 6 dager, men sluttet å fungere helt uten forvarsel, du finner mange med samme erfaring ved å gjøre et google søk. Byttet mot Q2 og ville gjort det samme igjen. Skjermen til G2 er ikke verdt de ekstra pengene etter min mening. Q2 har en mye bedre og rimeligere totalpakke, trådløst og et bedre komplett sett. Beholder Q2 i 1-2 år til neste gen kommer. G2 innfridde ikke mine forventninger.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar
U1ven skrev (2 timer siden):

Mine G2 ble returnert pga feil med headsett og/eller kabel, det fungerte fint i 6 dager, men sluttet å fungere helt uten forvarsel, du finner mange med samme erfaring ved å gjøre et google søk. Byttet mot Q2 og ville gjort det samme igjen. Skjermen til G2 er ikke verdt de ekstra pengene etter min mening. Q2 har en mye bedre og rimeligere totalpakke, trådløst og et bedre komplett sett. Beholder Q2 i 1-2 år til neste gen kommer. G2 innfridde ikke mine forventninger.

Fint du liker Quest 2. Har en selv. At din G2 slutta å funke sier null. Tross google. Jeg tror ikke en døyt på de lenger. I følge Google har jeg en dårlig sweet spot. Jeg har hatt fem andre VR Headsets, og Reverb G2 har den beste Sweet spot av alle. I følge Google har jeg en bra sweet spot, men Quest 2 har bedre sweet spot. Hvilket er tull. fordi field of view med Quest 2 er så liten i forhold til G2 at ikke rart at ting er skarpere mot sidene når sidene er veldig nær senter. osv... Man kan google at Donald Trump er en bra amerikansk president.

Jeg har en bil som er ganske mye dyrere enn Headsettet mitt, som en dag slutta å fungere. Måtte på verksted. Sånt skjer.

Quest 2 har veldig store fordeler overfor Reverb G2 på noen områder - og motsatt. Det kommer ann på bruken.

Ønsker man:

- best lyd, best kontrast, best farger, best sortnivå, best field of view (breddesyn eller hva jeg skal kalle det for de som ikke holder på med  det her), det absolutte skarpeste bildet, best komfort - Så er Hp Reverb G2 absolutt bedre enn enn Quest 2. 

Ønsker man:

- lettest å bruke, best tracking med håndkontrollere., muligheten for trådløst headset  - så er quest 2 best. Hvis man driter i personvernet da. 

Er man ikke nerd og skal kjøpe sitt første VR headset - tror nok Quest 2 er best. Da er kanskje ikke den bedre skjermen på Reverb G2 verdt pengene. 

Lenke til kommentar

Er ikke et forum til for å dele brukererfaringer? Hvis jeg hadde en bedre brukererfaring med Q2 fordi HP verken klarte å gi meg et fungerende headsett, eller noen som helst support, på likhet med mange andre så er vel det relevant for brukere som vurderer å skaffe seg headsettet nå? Du tror ikke en døyt på hvem? Google? Folk som kommenterer på forumene til HP eller i brukergrupper på facebook? Hvem er det du prøver å forsvare her?



"field of view med Quest 2 er så liten i forhold til G2"

Eh, så liten? Du får det til å høres ut som at den er 30% mindre enn i realiteten den er 5% mindre. Jeg merket såvidt forskjell, men andre gjør ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har både G2 og Quest 2 og jeg synes ikke G2 har så mye større FOV enn Quest 2. Noen få grader mer, men det er fortsatt et stykke unna Index nivå.
G2 har en utrolig skarp sweet spot, men jeg synes det blir for slitsomt å gå fra super skarpt i et lite område til veldig blurry ganske brått. Synes det er mer behagelig i lengden å spille med noe som ikke blir så blurry i kantene selv om punktet i midten ikke er like skarpt og høyoppløst som på G2. Mitt inntrykk er at G2 er for entusiasten som vet hva man går til og har minimum et 3080 kort, gjerne 3090 hvis du ønsker å komme i nærheten av 1:1 rendering. Jeg kan f.eks ikke spille Elite Dangerous 1:1 rendering og komme over 60fps på et 2080 TI kort. Reprojection blir bare slitsomt med mye gele effekt for min del.  

Min samboer har også for lite hode til å kunne stramme denne godt nok, hun synes det ikke sitter godt nok fast. Hun slet også med at minimum IPD er 60mm og hun er et sted mellom 56-58. 

Jeg synes også kabelen som følger med G2 må henges opp hvis man skal få en god opplevelse, den blir fort tung og er ikke av den mest fleksible typen, det var flere ganger den nappet i hele hodesettet når jeg bevegde meg og fikk hele bildet til å riste eller til og med dra den ut av sweet spot posisjon på hodet (selv om jeg bruker den på det strammeste valget). 

Tracking synes jeg var ubrukelig i spill som krever at man svinger mer rundt seg. Så fort kontrollerne var over hodet, langs siden av kroppen eller litt bak mistet den tracking og den brukte for lang tid til å finne tilbake. Virker ikke som WMR har noen gode algoritmer for å kalkulere hvor den beveger seg når den er utenfor kamera synsfelt. Jeg er også litt bekymret over utviklingshastigheten til WMR, mye av funksjonene kommer i de større Windows 10 oppdateringene og det tar litt for lang tid. 
Bindings i SteamVR spill er også ikke alltid på plass, men det dukker nok opp flere community bindings etterhvert.
Hadde også problemer med å spille noen Oculus spill via Revive.

G2 får pluss for et sylskarpt sweet spot, bra farger, bra kontrastinivå (til å være lcd), ingen/minimal screen door effekt, grei nok FOV og bra lydløsning. Men det er også veldig mye som trekker ned på hele opplevelsen. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, zoqiet said:

Har både G2 og Quest 2 og jeg synes ikke G2 har så mye større FOV enn Quest 2. Noen få grader mer, men det er fortsatt et stykke unna Index nivå.
G2 har en utrolig skarp sweet spot, men jeg synes det blir for slitsomt å gå fra super skarpt i et lite område til veldig blurry ganske brått. Synes det er mer behagelig i lengden å spille med noe som ikke blir så blurry i kantene selv om punktet i midten ikke er like skarpt og høyoppløst som på G2. Mitt inntrykk er at G2 er for entusiasten som vet hva man går til og har minimum et 3080 kort, gjerne 3090 hvis du ønsker å komme i nærheten av 1:1 rendering. Jeg kan f.eks ikke spille Elite Dangerous 1:1 rendering og komme over 60fps på et 2080 TI kort. Reprojection blir bare slitsomt med mye gele effekt for min del.  

Min samboer har også for lite hode til å kunne stramme denne godt nok, hun synes det ikke sitter godt nok fast. Hun slet også med at minimum IPD er 60mm og hun er et sted mellom 56-58. 

Jeg synes også kabelen som følger med G2 må henges opp hvis man skal få en god opplevelse, den blir fort tung og er ikke av den mest fleksible typen, det var flere ganger den nappet i hele hodesettet når jeg bevegde meg og fikk hele bildet til å riste eller til og med dra den ut av sweet spot posisjon på hodet (selv om jeg bruker den på det strammeste valget). 

Tracking synes jeg var ubrukelig i spill som krever at man svinger mer rundt seg. Så fort kontrollerne var over hodet, langs siden av kroppen eller litt bak mistet den tracking og den brukte for lang tid til å finne tilbake. Virker ikke som WMR har noen gode algoritmer for å kalkulere hvor den beveger seg når den er utenfor kamera synsfelt. Jeg er også litt bekymret over utviklingshastigheten til WMR, mye av funksjonene kommer i de større Windows 10 oppdateringene og det tar litt for lang tid. 
Bindings i SteamVR spill er også ikke alltid på plass, men det dukker nok opp flere community bindings etterhvert.
Hadde også problemer med å spille noen Oculus spill via Revive.

G2 får pluss for et sylskarpt sweet spot, bra farger, bra kontrastinivå (til å være lcd), ingen/minimal screen door effekt, grei nok FOV og bra lydløsning. Men det er også veldig mye som trekker ned på hele opplevelsen. 

Jeg har en IPD på 55, og ipd 60 på G2 er helt klart for meg. Som var en av tingene jeg var mest usikker på når jeg kjøpte G2 totalt sett er Q2 bedre enn G2.

Jeg har ikke prøvd elite enda med G2en, men Star wars Squadrons spiller jeg på 100% rendering og max grafikk med 2080ti og i9 9900k.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg har en IPD på 55, og ipd 60 på G2 er helt klart for meg. Som var en av tingene jeg var mest usikker på når jeg kjøpte G2 totalt sett er Q2 bedre enn G2.

Jeg har ikke prøvd elite enda med G2en, men Star wars Squadrons spiller jeg på 100% rendering og max grafikk med 2080ti og i9 9900k.

Hvilke settings kjører du på Squadron med 100% rendering? Jeg har ikke sjans å nå 90fps uten reprojection/motion smoothing i Squadrons, da må jeg ned på 80%. 9900k @ 5ghz og 2080ti som også er litt overklokket. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...