Gå til innhold

Telenor og fiberutbygging


Anbefalte innlegg

agvg skrev (På 22.1.2021 den 16.51):

Det er nok mye og kreve at kundebehandlere skal kunne gi deg svar på hva som ligger i bakken og om du kan koble deg til, og fordi det ligger en fiber der så betyr jo ikke det at det er en kabel for privatkunder, regner med det ligger tomme rør som kan brukes og levere til deg. 

Muligens. Men samtidig burde de kunne fortelle meg at de har fiber i området, uten at de er helt sikker på nøyaktig plassering. Virker som om de bruker samme systemet som jeg har tilgang til, ved å se hva jeg kan få på min adresse per dags dato. 

Forøvrig så er det ikke tomme rør. Det er trekkerør med fiberkabel som ligger der, og går til et annet boligfelt. Dette bekreftet som sagt entrepenøren for meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agvg skrev (På 26.1.2021 den 17.07):

Regner med det ligger rør fra nærmeste skjøteskap eller kum, ellers må de splitte fiberen og det er jo noe jobb vil jeg tro. 

Jepp, de må splitte fiberen, og sette opp en sentral. 

Entrepenøren hadde sendt de et tilbud, og han sa at basert på hans erfaring, ville Telenor godta tilbudet. 

Dubious skrev (På 26.1.2021 den 17.44):

De kommer ikke til å kutte fiberen som ligger der bare for at en person skal få fiber
En ting er nedetid for eksisterende kunder, så har vi kostnaden men å sette opp en sentral


Regner med at de må legge nytt rør fra nærmeste sentral om de ikke har lagt rør til tomtegrensen allerede

Det vil vise seg. Entrepenøren har sendt tilbud for splitting av fiber og sentral. Som sagt, entreprenøren sa han selv regnet med at Telenor ville godta tilbudet. 

Jeg har forøvrig lite erfaring med dette, annet enn det entreprenøren har sagt. 

Det kan forøvrig legges til at de med denne jobben også vil klargjøre fiber for eventuelt andre fremtidige boliger i umiddelbar nærhet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...