Gå til innhold

Pedagogisk Vikarsentral - lærervikar


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å søke stilling som lærervikar ved Pedagogisk Vikarsentral (PVS).  Jeg lurer på om noen har erfaring med dette firmaet.

Først og fremst lurer jeg på hvordan intervjuet typisk er lagt opp.  Blir man f.eks. bedt om å fremføre et eksempel på hvordan en vil undervise?  Skal man lage eksempel på et undevisningsopplegg?

Hvordan er det å arbeide for PVS?  Får en god opplæring før første oppdrag?  Får man mange oppdrag? Er de ryddige?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jobbet for de tidligere, men det begynner å bli en del år siden, så kan godt hende ting er annerledes nå.

Intervju: Mitt intervju var et gruppeintervju sammen med ca 8 andre søkere. Mener å huske at alle fikk samme spørsmål, og at man svarte etter tur. Husker ikke detaljene fra dette, men det var i hvert fall ingen eksempler på undervisning eller undervisningsopplegg.

Jeg trivdes godt med å jobbe der, da det var godt betalt og jeg var student, og kunne stille opp på kort varsel. Jeg fikk ingen opplæring i det hele tatt. Jeg fikk stort sett oppdrag, enten timer eller hele dager, alle dager jeg hadde skrevet meg opp som tilgjengelig. Arbeidsforholdet var ryddig, og de var enkle å forholde seg til.

 

Lenke til kommentar
Gjest bf219...120

Gruppeinterjuv med andre søkere hvor søkere i etterkant blir spurt hva de synes om andre søkere. Etter det kort interjuv med konsulent med mest fokus på praktiske detaljer.

 

Du blir sendt uten noe opplæring. Forvent deg veldig liten tid til å sette deg inn i undervisningsmaterialet - hvis du fikk noe program i det hele tatt. Når du ikke har undervisning så har du inspeksjon, oversyn av barn mens de spiser, osv.  Ingen tid til å gjennomgå undervisningsmateriale. Det kan hende at skoler i din kommune har annen opplegg enn det jeg opplevde. Jeg pleide å bruke en del av min lunsjpause for å se gjennom materiale til framtidige timer slik at jeg var bedre forberedt.

Når det gjelder arbeidsforhold er de ryddige og forholder seg til oppdragsbekreftelsen. Opplevde en feilbestilling der jeg arbeidet som assistent selv om jeg ble booket inn som lærer. PVS betalte mellomlegget. Du blir betalt i etterskudd, dvs hvis du arbeider januar så blir dette utbetalt februar/mars. Vær klar over at PVS har avtale med sine kunder om at de ikke har lov å hyre deg inn med mindre de avtaler kompensasjon. Dette gjelder lengre enn din oppsigelsestid da det er en kontrakt mellom PVS og skole.

Anonymous poster hash: bf219...120

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...