Gå til innhold

Dekkes "coil whine" av reklamasjons retten?


bmwm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et sikkert alternativt om det er helt nytt og kjøpt via nettbutikk er å benytte angreretten - men det er jo innenfor de første 14 dagene 

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/angrerettloven

(Vær også obs på at om du ikke har fått opplyst angreretten ved nettsalgi EU/EØS, så økes angreretten fra 14 dager til 12 måneder, så de seriøse pleier være påpasselige med at angrerettskjema følger med...)

Ellers burde det vel dekkes av garanti også om det er mye lyd.  AIO, snakker vi vannkjøling?  Da er det vel mer pumpe som evt lager lyd og ikke coil whine...

Et tips kan jo være å lage en liten filmsnutt av det med mobil eller kamera, laste opp som privat video på Youtube og sende med lenke til filmen som viser problemet.  Enklere for butikk/leverandør å forholde seg til reklamasjonen da.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Jeg monterte pumpen nå nylig, men bestilte for over 14 dager siden. Det er faktisk coil whine og ikke pumpen som lager lyd. Det er to helt forskjellige typer lyd. Den jeg snakker om er en høyfrekvensa pipelyd. Så fort pumpa kjører på over 50% så piper den som pokker.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Om jeg ser riktig på bildet, så ville jeg ha rotert radiatoren 180 grader, du vil ha luft problemer i selve slangene med bobler som vil reise i rettning av pumpa montert slik.

Snur du den så vil du ha det lille av lufta som normalt er i radiatoren i toppen av denne uten at drar det inn i slanger og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...