Gå til innhold

TEST: Beyerdynamic MMX300 V2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal også merkes at artikkelen ikke trekker mere ned for mikrofonen da tydeligvis "dette eit ganske ubetydeleg problem i dag viss ein har eit Nvidia-skjermkort, for då kan ein berre bruke AI-støydempinga deira til å kvitte seg med alt slikt."

Det er en dårlig påmontert mikrofon uten støyfiltrering , sånn er det.(får jeg inntrykk av i artikkelen) Når man er oppe i denne prisklassen på "gaming" headset så må man forvente litt mer enn at man måtte gå inn med 3-parts programmer for å bøte på en dårlig egenskap.

Artikkelforfatteren viser heller ikke til noen særlig testing av overnevnte mikrofon uten om noe vissvass om discord og lydnivåer. Hva har han gjort her?

 

Lenke til kommentar

Hei. Har ikkje testa DT 770 sjølv, men det er vel i praksis omtrent det same headsettet. Så å køyre det og ein ModMic saman sparar du ein del pengar på, men så er det greitt å sleppe ekstra kabel og slikt. Det er ei vurdering ein må gjere.

Men me har gjort eit val om at me berre samanliknar gamingheadsett mot andre gamingheadsett når det kjem til karakter. Angåande mikrofonen så har eg definitivt trekt i karakteren for manglande støydemping, men eg gløymte å legge det på +/- under karakteren. Det har eg fiksa. Elles er det på ingen måte noko dårleg mikrofon. Lydkvaliteten er imponerande god samanlikna med det mesteparten av dei 20-30 andre gamingheadsetta eg har testa ila 2020 og 2019. Mangel på støydemping er definitivt eit kompromiss, så vil jo lesaren si vurdering vere viktig. Dei fleste veit vel om dei sit i eit roleg rom eller om det er mykje støy rundt.

Angåande testmetoden, så blir mikrofonen brukt over ein lengre periode til speling saman med vener, som eg får nokre kommentarar på. Eg har eit standard opptak eg gjer i Audacity for å samanlikne med andre mikrofonar, og eg brukar den litt til strøyming. For min del har det vore meir enn nok til å danne eit godt grunnlag for å samanlikne ulike mikrofonar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse standard opptakene av mikrofoner synes jeg kunne vært inkludert i anmeldelsene. Selv om man ikke kan høre en hodetelefon uten å prøve den så kan man høre på et mikrofonopptak. Jeg vil påstå at kvaliteten på mikfonen er ganske viktig, så å kunne høre hvordan den låter ser jeg på som et stort pluss i en anmeldelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjørn O skrev (7 timer siden):

Hvordan måler dette hodesettet seg opp mot et "tradisjonelt" beyerdynamic hodesett, ta til eksempel dt 770 eller 990 ?

Dette har litt annerledes lydsignatur enn et 770, men skal være bygget på samme drivere.

Noe tuning for å gjøre de litt bedre for spilling.

 

Dt990 eller 880 med en modmic vil være et hopp opp i kvalitet.

Lenke til kommentar

Hadde vært morro om dere testa ut rene hifi headsett til spill, feks DT770 eller 1770, med et eksternt lydkort/DAC (feks Soundblaster G6) og få vite hvor mye bedre lyd man får for pengene. Personlig spiller jeg mest SP spill hvor historie er i fokus så god lyd/comfort er mye viktigere for opplevelsen enn bluetooth og mic.

 

Lenke til kommentar

Har hatt dette headsettet selv i et halvt år og må si meg uenig i et par ting i denne omtalen.

 

De standard ørekoppene som følger med er ganske 'ræv' de er av knallhard skum med flanell stoff over, og de stenger nærmere 0 lyd inne/ute, i tillegg er koppene ikke så høye så øretuppene mine kommer i kontakt med hodetelefonene slik at jeg begynner og verke ekstremt i ørene etter en halvtime.

 

Dette fikset jeg med og kjøpe dekoni audio ørekopper fra USA, men det var 1000kr i ekstra kostnader oppå headsettet sin pris igjen. (ørekoppene er så og si like dårlige som DT700 serien sine)

 

Mikrofonen etter min erfaring så sier folk de ikke hører meg, og må skru meg opp ofte, jeg må nesten sitte med mikrofonen inni kjeften før de hører meg normalt.

 

Om jeg ønsker skru opp mer så må jeg slå på microphone boost i lyd innstillingene, og da suser det som om det er en foss i bakgrunnen selv på lavere volum.

 

Du sier du ønsker det var mer guff i de, beyerdynamic pleier ha hodetelefoner med høy ohm og da må du ha amp/dac/lydkort, noe jeg egentlig tenker er en selvfølge og ha når du har headset over 1500kr prisklassen, ellers kaster du bort mye lyd for pengene.

Dette fikser også det skarpe diskant/høytone problemene du nevnte.

Endret av Cr4wM3X
Lenke til kommentar
Cr4wM3X skrev (16 timer siden):

De standard ørekoppene som følger med er ganske 'ræv' de er av knallhard skum med flanell stoff over, og de stenger nærmere 0 lyd inne/ute.

Helt uenig i det du skriver her.

De var litt harde (ikke veldig) når de var helt nye, men ble myke etter noen dagers bruk.

Hva gjelder lyd så blokkerer de så godt at jeg ikke kan høre om noen snakker til meg, de må rope alt de klarer for at det skal høres noe særlig.

 

Jeg er enig i at dekoni gir bedre komfort, men de er langt fra dårlige rett fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Brukt headsettet i snart 2 år selv, med en DAC. Uten DAC er lyden utrolig lav (spør du meg) så vil si det er 100% nødvendig å ha. Generelt er jeg super fornøyd, eneste nedsiden er at de absolutt skulle ha volum hjul på kabelen... denne som alle andre volumhjul i manns minne, suger og går i stykker over tid. Er nå i situasjonen der det å være borti ved et uhell gjør at øreklokkene ikke spiller likt volum, så må jeg justere litt på den til den er ok igjen. Ikke nok med det, men å kjøpe samme kabel seperat ligger på 500 kr, som er helt sykt for en kabel, som i seg selv ikke yter over tid av min erfaring.

Når det gjelder mic så forstår jeg ikke helt hvordan dere ga det negativ omtale. Er den beste mic'en jeg noensinne har brukt. Helt krystall klar lyd, isolerer alt av støy hos meg i alle fall, brukt mx blå switches og ingen har hørt det. Tar heller ikke opp den klassiske nese pustinga rett inn i miccen heller.

Lenke til kommentar

Opplevde at Nvidia RTX ødela kvaliteten på mic, samt lagde en del støy på lyden.

Uten RTX så ble det veldig bra igjen. Vet ikke om det kan være kollisjon mellom Shiit Hell AMP/DACen min og RTX. Av og til synes jeg nesten at jeg hører for bra lyd (andre sin voice blir nesten litt for nær/intim/detaljer)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...