Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Laffe skrev (4 minutter siden):

Men det er jo en kult. I likhet med BLM? BLM og trump-supportere er jo like i tenkemåten. Problemet er at dem ikke ser det selv. Hyklere ,selvmotsigende tullinger og lite selvinnsikt

Fakta er at hvis man støtter en person som Trump, så er man en hjernevasket fanatiker på lik linje som en hjernevasket islamist eller kristen fundamentalist. Null kritisk sans og gjør det man blir fortalt. 

Etter disse 4 årene med alt det idiotiske Trump har sagt og gjort, er man komplett blåst, hvis man i dag støtter Trump sin politiske karriere. 

Så enkelt er det. 

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

Helt korrekt. Men det er ikke mange andre enn deg og meg som ser likhetene.

Bortsett fra at BLM ikke støtter en konkret politisk skikkelse... Og forøvrig er helt irrelevant å sammenligne med Trump supportere. 

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Bortsett fra at BLM ikke støtter en konkret politisk skikkelse... Og forøvrig er helt irrelevant å sammenligne med Trump supportere. 

REEEEEE WHATABOUTISM.
Det er ikke irrelevant. Spesielt fordi Trump supportere gjør det hele tiden selv, og de føler seg urettferdig behandlet.
Hvis man er smart burde man i hvert fall prøve å forstå hvorfor de føler slik (selv om man ikke er enig). På samme måte som man burde prøve å forstå motsatt vei om man ikke gjør det enda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Laffe skrev (11 minutter siden):

Men det er jo en kult. I likhet med BLM? BLM og trump-supportere er jo like i tenkemåten. Problemet er at dem ikke ser det selv. Hyklere ,selvmotsigende tullinger og lite selvinnsikt

Eg støtta BLM. Fortell kordan min tenkemåte er lik ein Trump supporter sin tenkemåte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (9 minutter siden):


Hvis man er smart burde man i hvert fall prøve å forstå hvorfor de føler slik (selv om man ikke er enig). På samme måte som man burde prøve å forstå motsatt vei om man ikke gjør det enda.

Hva har dette med saken å gjøre? Trump supportere stormet Capitol fordi Trump i månedsvis har sagt at det var fusk. 

Hva er det som er så komplisert med dette som gjør at du mener man må være smart for å forstå det? Det er innlysende. 

 

Du fremstår som besatt av ideen om den ene siden er slik og del andre siden er slik. At det er helt sort/hvitt. 

Og at du er form for ekspert på hvorfor hele høyresiden handler som de gjør. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Hva har dette med saken å gjøre? Trump supportere stormet Capitol fordi Trump i månedsvis har sagt at det var fusk. 

Hva er det som er så komplisert med dette som gjør at du mener man må være smart for å forstå det? Det er innlysende. 

Det er én av årsakene ja..
Du hadde ikke gjort det bra på en årsak- og virkningsanalyse på en historieprøve for 8. klasse, men det får bare være. 

Endret av Dudeliduu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (4 minutter siden):

Det er én av årsakene ja..
Du hadde ikke gjort det bra på en årsak- og virkningsanalyse på en historieprøve for 8. klasse, men det får bare være. 

Det er bokstavelig talt den avgjørende årsaken til at det skjedde. 

At de skal føle seg urettferdig behandlet pga BLM er totalt irrelevant og er en mening/påstand du tar ut av løse luften. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

På samme måte som at den avgjørende årsaken til at Trump ble president er fordi han ble stemt inn som president. Og alle andre årsaker er irrelevante.

Hvis Trump hadde anerkjent nederlaget fra dag 1 og ikke foret den fanatiske massen med konspirasjonsteorier, ville stormingen av Capitol Hill mest sannsynlig ikke ha skjedd. 

At du påberoper deg en ekspertrolle og sier at BLM er en medvirkende årsak finner jeg meget spesielt. 

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (4 minutter siden):

På samme måte som at den avgjørende årsaken til at Trump ble president er fordi han ble stemt inn som president. Og alle andre årsaker er irrelevante.

Kanskje du kan forklare kva andre årsaker Trumpistene brukte sjøl for å storme Capitol, når Trumpistene som stormet Capitol, roper om valgjuks, landsforederi, hodet til Mike Pence og andre politikere, og 100% av retorikken er rettet i ein eller annen form mot det dei påstår er valgjuks.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Hvis Trump hadde anerkjent nederlaget fra dag 1 og ikke foret den fanatiske massen med konspirasjonsteorier, ville stormingen av Capitol Hill mest sannsynlig ikke ha skjedd. 

Det er ikke feil det. Men jeg har heller ikke feil av den grunn. Verden er ikke svart-hvitt. Og det er faktisk svart-hvitt tankegang som det du driver med som har dratt oss ned i denne sølen i første omgang. Det er hundrevis av ting som kunne vært gjort for å hindre dette. Og det er hundrevis av ting som kunne vært forskjellig som kunne gjort dette enten bedre eller verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Det er ikke feil det. Men jeg har heller ikke feil av den grunn. Verden er ikke svart-hvitt. Og det er faktisk svart-hvitt tankegang som det du driver med som har dratt oss ned i denne sølen i første omgang. Det er hundrevis av ting som kunne vært gjort for å hindre dette. Og det er hundrevis av ting som kunne vært forskjellig som kunne gjort dette enten bedre eller verre.

Nå svarer du uten å svare på noe av det jeg skrev og pålegger meg meninger. 

Jeg har ikke skrevet at du tar feil. Jeg skriver at det du skriver ikke gir noen mening. Det gir så lite mening at jeg ikke kan avgjøre om du har rett eller tar feil, for jeg forstår ikke et døyt. 

 

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

Det er ikke feil det. Men jeg har heller ikke feil av den grunn. Verden er ikke svart-hvitt. Og det er faktisk svart-hvitt tankegang som det du driver med som har dratt oss ned i denne sølen i første omgang. Det er hundrevis av ting som kunne vært gjort for å hindre dette. Og det er hundrevis av ting som kunne vært forskjellig som kunne gjort dette enten bedre eller verre.

Ditt forsøk på forklaring, er meir ein forklaring for kvifor Trump blei innsatt som president. Eller kvifor det du feilaktig kaller for "venstresiden" tapte valget til ein bavian som Trump.

Angrepet på Capitol derimot, er 100% linket til valgjuks konspirasjonen. Har absolutt ingenting med BLM, eller brente biler i Chicago å gjere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Nå svarer du uten å svare på noe av det jeg skrev og pålegger meg meninger. 

Jeg har ikke skrevet at du tar feil. Jeg skriver at det du skriver ikke gir noen mening. Det gir så lite mening at jeg ikke kan avgjøre om du har rett eller tar feil, for jeg forstår ikke et døyt. 

 

Du argumenterer svart-hvitt. Da påstår jeg at du tenker slik du argumenterer. Om du mener motsatt så får du bevise det istedenfor å syte om at det ikke er slik du tenker.
Det var vel ikke noe sjokk at du ikke kom til å forstå det, da det tross alt er lav prosentandel av folk som klarer å sette seg inn i ståstedet til noen man er helt uenig i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (27 minutter siden):

REEEEEE WHATABOUTISM.
Det er ikke irrelevant. Spesielt fordi Trump supportere gjør det hele tiden selv, og de føler seg urettferdig behandlet.
Hvis man er smart burde man i hvert fall prøve å forstå hvorfor de føler slik (selv om man ikke er enig). På samme måte som man burde prøve å forstå motsatt vei om man ikke gjør det enda.

Enig. Dette er jo hovedårsaken. Tar man ikke tak i dette, vil det fortsette å gå åt skogen.

Men er ikke veldig optimist. Folk VIL tydeligvis ikke prøve å forstå hverandre, og graver seg stadig dypere i hver sin grøft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (2 minutter siden):

Du argumenterer svart-hvitt. Da påstår jeg at du tenker slik du argumenterer. Om du mener motsatt så får du bevise det istedenfor å syte om at det ikke er slik du tenker.
Det var vel ikke noe sjokk at du ikke kom til å forstå det, da det tross alt er lav prosentandel av folk som klarer å sette seg inn i ståstedet til noen man er helt uenig i.

Hvordan argumenter jeg svart-hvitt? Eksempler? 

Det virker som du ikke har noe bedre å komme med enn vage anklagelser og svada for å lage støy og forvirring. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Ditt forsøk på forklaring, er meir ein forklaring for kvifor Trump blei innsatt som president. Eller kvifor det du feilaktig kaller for "venstresiden" tapte valget til ein bavian som Trump.

Angrepet på Capitol derimot, er 100% linket til valgjuks konspirasjonen. Har absolutt ingenting med BLM, eller brente biler i Chicago å gjere.

Deg har jeg gitt opp, så jeg tar nok kvelden straks. Men la meg spørre først: Mener du at befolkningsuro avler mer befolkningsuro. Eller har det ingenting å si?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Ditt forsøk på forklaring, er meir ein forklaring for kvifor Trump blei innsatt som president. Eller kvifor det du feilaktig kaller for "venstresiden" tapte valget til ein bavian som Trump.

Angrepet på Capitol derimot, er 100% linket til valgjuks konspirasjonen. Har absolutt ingenting med BLM, eller brente biler i Chicago å gjere.

Alt dette henger jo sammen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...