Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (19 minutter siden):

 

Når det kommer til påstanden om at man bortforklarte det du kaller voldsvenstre, antar jeg du sikter til vold under sommerens demonstrasjoner, som jeg egentlig ikke kan se at noen har forsvart, utover å evt. foreslå forklaringsmodeller for det voldsomme engasjementet/sinnet.

Forklaringsmodeller og årsaksanalyser er visstnok whataboutism her på forumet

Endret av Dudeliduu
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

geirfugl skrev (35 minutter siden):

Det en del kanskje reagerer på er vel hykleriet i at man bortforklarer og underkjenner voldsvenstres BLM-herjinger i USA i sommer, men hopper gladelig på motstandersiden med den største selvberettigelse når de gjør samme tingen. Er en menneskelig nok mekanisme å støtte sine egne, men for oss som ikke har noe til overs for hverken radikale MAGA-tullinger eller BLM-pøbler så fremstår det som to sider av samme mynt som bør fordømmes like hardt. Og det er jo faktisk slik at begge disse bevegelsene ligger langs høyre-venstre skiller i den amerikanske befolkningen. At dere som støtter BLM synes ideologien til BLM er mer berettiget har ikke så mye å si for meg. Det synes vel MAGA-tullingene også om sin suppe.

No har fleire svart på dette tøvet fleire ganger allerede i denne tråden. Gå gjerne tilbake og les debatten, istadenfor å prøve å blåse liv, gang på gang, i ditt avkreftet vås.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, PgUp said:

For dere som begynner å prate om BLM / Antifa riots og andre forbrytelser som om det har noen som helst relevans til hva som skjer her, bør ta en titt på denne

Selvfølgelig er det relevant. Ting oppstår ikke i et vakuum. Hva enn man synes om det så er det faktum at det oppfattes blant USAs høyrekonservative som at sommerens pøbelvelde fra BLM, med deres ødeleggelser i milliard dollar-klassen, alle personskadene etc. var et angrep på samfunnet fra venstresiden. Så kan man flisespikke så mye man vil med "forklaringsmodeller" om at motivene og sinnet til BLM er så mye bedre og berettiget enn det til de som er polarisert på andre siden. Lite fruktbart spør du meg. At noen kan se på det som om denne utviklingen i sin helhet ikke henger sammen er i alle fall helt uforståelig for meg. Men det er hva jeg ser på som problemet her. Begge sider av spekteret her er i ferd med å radikaliseres og i økende takt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (34 minutter siden):

var et angrep på samfunnet fra venstresiden.

Nei det var eit angrep fra pøbler. Ingenting i politikken på venstresiden oppfordrer til "looting", eller brenning av biler. Derimot Trump og hans supportere har spredd konspirasjonsteorier, og anklaget demokrater, republikanere, staten, stater for valgfusk, kriminelle handlinger og landsforederi. Terroristene sine handlinger er direkte linket til retorikken fra Trump og hans støttespelara. Dei var tross alt før denne hendelsen, vanlige Trump supportere, på rally med Trump.

Når Trump har makt, over store deler av landets tankegods, og velger å terpe på kordan landet blir stjålet, kordan valget blir rigget, og demokratene/staten er korrupt, bedriver landsforederi, då selvfølgelig uten tilstrekkelig beviser, er ein ikkje uten ansvar for handlingene til tankegodset han har hjernevasket.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
18 minutes ago, graavik said:

Hva du personlig synes spiller jo egentlig liten rolle, all den tid det uansett har blitt avkreftet.

Tja, det spiller jo noen rolle for meg da. Jeg får vel få lov til å ytre meg med mine meninger jeg også, samme hvor ubehagelige og dumme du synes de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Pallehysa said:

Nei det var eit angrep fra pøbler. Ingenting i politikken på venstresiden oppfordrer til "looting", eller brenning av biler. Derimot Trump og hans supportere har spredd konspirasjonsteorier, og anklaget demokrater, republikanere, staten, stater for valgfusk, kriminelle handlinger og landsforederi. Terroristene sine handlinger er direkte linket til retorikken fra Trump og hans støttespelara.

Når Trump har makt, over store deler av landets tankegods, og velger å terpe på kordan landet blir stjålet, kordan valget blir rigget, og demokratene/staten er korrupt, bedriver landsforederi, då selvfølgelig uten tilstrekkelig beviser, er ein ikkje uten ansvar for handlingene til tankegodset han har hjernevasket.

På min side er folk gode. Der er det bare noen tilfeldige utskudd som lager trøbbel, det kan ikke min side klandres for. Den andre siden er onde. De er helt irrasjonelle og dumme terrorister som har full skyld i hva deres utskudd gjør.

Slik tenker en fanatiker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (Akkurat nå):

På min side er folk gode. Der er det bare noen tilfeldige utskudd som lager trøbbel, det kan ikke min side klandres for. Den andre siden er onde. De er helt irrasjonelle og dumme terrorister som har full skyld i hva deres utskudd gjør.

Slik tenker en fanatiker.

Stråmann. Nå bare forsøpler du tråden med svada. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (2 minutter siden):

På min side er folk gode. Der er det bare noen tilfeldige utskudd som lager trøbbel, det kan ikke min side klandres for. Den andre siden er onde. De er helt irrasjonelle og dumme terrorister som har full skyld i hva deres utskudd gjør.

Slik tenker en fanatiker.

Godt gjort å ikkje klare å respondere på ein einaste setning av det eg skreiv. Barnehagenivå.

Lenke til kommentar
geirfugl skrev (4 minutter siden):

Tja, det spiller jo noen rolle for meg da. Jeg får vel få lov til å ytre meg med mine meninger jeg også, samme hvor ubehagelige og dumme du synes de er.

Du får lov til å ytre deg og komme med ditt bidrag i diskusjonen, men det er særdeles vanskeleg å skulle argumentere mot dine personlege oppfattingar utan at det blir ein persondiskusjon.
Det er derfor lite hensiktsmessig å skulle diskutere sak når ein blandar inn personlege oppfattingar som ikkje blir begrunna på eit sakleg nivå.

Det er lov å være ueinige, og det er lov å ha ulike meiningar, men det har ingen hensikt med innlegg som andre verken argumentere mot eller gi sin støtte til.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (11 minutter siden):

Tja, det spiller jo noen rolle for meg da. Jeg får vel få lov til å ytre meg med mine meninger jeg også, samme hvor ubehagelige og dumme du synes de er.

Så start en blogg eller hold deg til tråder hvor meningene dine samsvarer med trådens innhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (8 minutter siden):

Du får lov til å ytre deg og komme med ditt bidrag i diskusjonen, men det er særdeles vanskeleg å skulle argumentere mot dine personlege oppfattingar utan at det blir ein persondiskusjon.
Det er derfor lite hensiktsmessig å skulle diskutere sak når ein blandar inn personlege oppfattingar som ikkje blir begrunna på eit sakleg nivå.

Det er lov å være ueinige, og det er lov å ha ulike meiningar, men det har ingen hensikt med innlegg som andre verken argumentere mot eller gi sin støtte til.

Hele konflikten i USA handler om at ene siden har annerledes virkelighetsoppfatninger enn den andre... Og mange her klarer virkelig ikke å fatte hvorfor mange på høyresiden i det hele tatt kan tenke i nærheten av det de tenker og dermed gjøre som i denne hendelsen. Likevel blir det ramaskrik med "REEEEEEEEEEEEeeee whataboutism" hver gang noen forklarer hvorfor noen på høyresiden tenker slik de gjør.
De eneste forklaringene folk kommer med er "De er en kult som tror på konspirasjonsteorier". Men ikke alt kan forklares med at de er dumme, onde og ignorante.
Tror ikke mange her hadde gjort det bra på fremtidens historieprøver på ungdomsskolen som handler om 2010-202(etellerannet)

Endret av Dudeliduu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (1 time siden):

Det en del kanskje reagerer på er vel hykleriet i at man bortforklarer og underkjenner voldsvenstres BLM-herjinger i USA i sommer, men hopper gladelig på motstandersiden med den største selvberettigelse når de gjør samme tingen. Er en menneskelig nok mekanisme å støtte sine egne, men for oss som ikke har noe til overs for hverken radikale MAGA-tullinger eller BLM-pøbler så fremstår det som to sider av samme mynt som bør fordømmes like hardt. Og det er jo faktisk slik at begge disse bevegelsene ligger langs høyre-venstre skiller i den amerikanske befolkningen. At dere som støtter BLM synes ideologien til BLM er mer berettiget har ikke så mye å si for meg. Det synes vel MAGA-tullingene også om sin suppe.

...

Hva var formålet til Black Lives Matter protestene..?

Hva var formålet til Stop the Steal protestene..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (8 minutter siden):

Hele konflikten i USA handler om at ene siden har annerledes virkelighetsoppfatninger enn den andre... Og mange her klarer virkelig ikke å fatte hvorfor mange på høyresiden i det hele tatt kan tenke i nærheten av det de tenker og dermed gjøre som i denne hendelsen. Likevel blir det ramaskrik med "REEEEEEEEEEEEeeee whataboutism" hver gang noen forklarer hvorfor noen på høyresiden tenker slik de gjør.
De eneste forklaringene folk kommer med er "De er en kult som tror på konspirasjonsteorier". Men ikke alt kan forklares med at de er dumme, onde og ignorante.
Tror ikke mange her hadde gjort det bra på fremtidens historieprøver på ungdomsskolen som handler om 2010-202(etellerannet)

Men det er jo en kult. I likhet med BLM? BLM og trump-supportere er jo like i tenkemåten. Problemet er at dem ikke ser det selv. Hyklere ,selvmotsigende tullinger og lite selvinnsikt

Endret av Laffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...