Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

On 2/21/2021 at 4:56 PM, Atib Azzad said:

Okei, men hvis du ikke gidder lese kilder, vil vi vel bare gjenta oss.
Det var nemlig i kombinasjon med kildene at jeg foreslo et annet bilde enn det du har dannet deg.
Det var også det jeg refererte til når jeg etterlyste svar, alt dette andre er bare repetisjon.

Dersom FRP vil forklare årsakssammenhengen bak stormingen av capitol, er ikke det noe jeg ville hatt noe problem med.
Men det er kanskje ikke meg, som sådan, du diskuterer mot, men et vrengebilde du har konstruert av den såkalte venstresiden, med utgangspunkt i de dummeste kommentarene du har funnet på facebook og twitter, og antagelser man som regel ikke må være rakketforsker for å forstå.

Vel, folk har en lei tendens til å bare vise deg de kildene som støtter oppunder deres sak. På samme måte som at jeg ikke forventer at Audun Lysbakken skal vise meg kilder som taler imot hans sak, så forventer jeg ikke noe annet av noen her inne heller. Folk viser deg bare det de vil at du skal se.

Hva gjelder hvem jeg diskuterer mot, så kjenner ikke jeg deg. Men noe vrengebilde jeg har konstruert av "den såkalte" venstresiden, er det ikke. Her er det snakk om mange års erfaring med den faktiske venstresiden, og selv om jeg kan være enig med deg i at mange av kommentarene deres er dumme, så er de absolutt de dummeste. Det er slett ikke bare høyresiden som har idioter.

Pøbelvenstres herjinger sist sommer, og forsvaret av dem på nett, setter bare reaksjonene den 06.01 i et pussig lys. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, fivebigcities said:

Vel, folk har en lei tendens til å bare vise deg de kildene som støtter oppunder deres sak. På samme måte som at jeg ikke forventer at Audun Lysbakken skal vise meg kilder som taler imot hans sak, så forventer jeg ikke noe annet av noen her inne heller. Folk viser deg bare det de vil at du skal se.

Hva gjelder hvem jeg diskuterer mot, så kjenner ikke jeg deg. Men noe vrengebilde jeg har konstruert av "den såkalte" venstresiden, er det ikke. Her er det snakk om mange års erfaring med den faktiske venstresiden, og selv om jeg kan være enig med deg i at mange av kommentarene deres er dumme, så er de absolutt de dummeste. Det er slett ikke bare høyresiden som har idioter.

Pøbelvenstres herjinger sist sommer, og forsvaret av dem på nett, setter bare reaksjonene den 06.01 i et pussig lys. 👍

Ingen har vel påstått det bare er høyresiden som har idioter.
Om man skal forsøke å definere en idiot, utover å kritisere kognitive evner, vil jeg si det innebærer er en uvilje mot å ta til seg ny informasjon, eller endre mening når man konfronteres med egne feilaktige antagelser.

Det stemmer nok at folk har en tendens til å vise til kilder som støtter deres sak, jeg ville tro det har sammenheng med at det er den informasjonen man har tatt til seg når man utviklet et ståsted.
Denne post-informasjons holdningen du utviser, hvor det ikke finnes fakta, bare meninger, er populær, men forsterker jo bare det du synes å anse som problematisk.
Hvorvidt jeg vil du skal se det, eller ikke, bør jo ikke innebære noen konsekvens for sannhetsgehalten i linkene.
Grunnen til at jeg la dem frem, var fordi du så ut til å ha et ganske unøyaktig bilde av tingenes tilstand.

Quote

[...] og selv om jeg kan være enig med deg i at mange av kommentarene deres er dumme, så er de absolutt de dummeste.

De dummeste kommentarene er de absolutt dummeste?
Godt sagt..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (2 timer siden):

Vel, folk har en lei tendens til å bare vise deg de kildene som støtter oppunder deres sak. 

Folk har en lei tendens til å mangle objektivitet når de vurderer deres egne erfaringer som er alltid svært begrenset, selv om de har gjort noe i mange år.  De fleste av oss er mer ignorante enn vi selv tror

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (18 timer siden):

Vel, folk har en lei tendens til å bare vise deg de kildene som støtter oppunder deres sak.

Kan du huske sist gang du endret syn i et spørsmål som du hadde vært noenlunde overbevist om?

«Forsker-typer» pleier ofte å være tvilere. De kommer med forbehold, de kommer med komplekse beskrivelser og de ombestemmer seg av og til. Det gjør dem også kjedelige og tungvindte for media og folk flest som helst vil ha kjappe punch-lines, «actionable bullet-points» og entydig tale.

De få forskerne som evner og viljer å si noe kort og fyndig blir gjerne medie-yndlinger, og får komme og si noe tilsynelatende vektig om det meste. Forskning antyder at disse byr på signifikant dårligere prediksjoner enn deres kjedeligere kolleger.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Kan du huske sist gang du endret syn i et spørsmål som du hadde vært noenlunde overbevist om?

«Forsker-typer» pleier ofte å være tvilere. De kommer med forbehold, de kommer med komplekse beskrivelser og de ombestemmer seg av og til. Det gjør dem også kjedelige og tungvindte for media og folk flest som helst vil ha kjappe punch-lines, «actionable bullet-points» og entydig tale.

De få forskerne som evner og viljer å si noe kort og fyndig blir gjerne medie-yndlinger, og får komme og si noe tilsynelatende vektig om det meste. Forskning antyder at disse byr på signifikant dårligere prediksjoner enn deres kjedeligere kolleger.

-k

Det er også slik at media og meddebattanter som tolker forskningen er mye mindre forsiktige med hva forskningen egentlig beviser enn forskerne selv.  Skråsikkerhet er umulig når det gjelder samfunnsforskning, det er umulig å isolere folk og ha kontroll på alle variablene

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (6 minutter siden):

Hva tenker dere? Jeg tviler på noe vil skje. Ser det i noen grupper allerede snakkes om 27. mars som den egentlige datoen (pga. et eller aent verdensbank-system, og Nesara/Genara?). Samtidig går visstnok alt fortsatt etter planen 🙄

Tror heller ikke noe vil skje, og med FBI-sjefens kommentarer i går hvor han kalte angrepet en terrorhandling så vet vi hvor mye ressurser som nå legges inn i å hindre nye terrorangrep. Å forsøke seg på noe nå er nok omtrent umulig.

Kan være bekymring rundt Capitol-bygg i andre delstater da, hvor det er mindre sikkerhet.

Mye som har kommet frem i går og i dag i høringene. Pentagon ventet i over tre timer med å utplassere nasjonalgarden, selv om de ble meldt klare omtrent med én gang. De involverte har forskjellige versjoner av hva som skjedde, så her er det noen som ikke snakker sant. Vil si sjansen for at White House/Trump med vilje forsinket hjelp har økt en del etter den nye informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Federico Klein er arrestert. Han er den første i Trump-administrasjonen som arresteres av FBI i forbindelse med angrepet. Klein jobbet for Trump under valgkampanjen i 2016 og ble ansatt av Trump i utenriksdepartementet etterpå.

Det meldes også om at FBI har startet etterforskning av kommunikasjon mellom kongress-representanter og angripere. Her kan det hende et par republikanere begynner å svette litt.

Federal investigators are examining communications between US lawmakers and Capitol rioters

Sitat

Federal investigators are examining records of communications between members of Congress and the pro-Trump mob that attacked the US Capitol, as the investigation moves closer to exploring whether lawmakers wittingly or unwittingly helped the insurrectionists, according to a US official briefed on the matter.

The data gathered so far includes indications of contact with lawmakers in the days around January 6, as well as communications between alleged rioters discussing their associations with members of Congress, the official said.

https://edition.cnn.com/2021/03/04/politics/capitol-riot-investigation-lawmakers/index.html

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette vet vi fra før, men første gang det er offisielt at FBI undersøker Roger Stones kontakt og møter med Proud Boys.

F.B.I. Finds Contact Between Proud Boys Member and Trump Associate Before Riot
A leader of the far-right group separately said he had been in touch with Roger Stone, but an official said it was not the same contact investigators found through electronic communications records.
https://www.nytimes.com/2021/03/05/us/politics/trump-proud-boys-capitol-riot.html

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Det er ikke ufornuftig å tro at Antifa ville bli der til å kjempe imot fascistene og rasistene  som var på rallyen 

Veldig ufornuftig å tro at Antifa var med mobben som brøt seg inn i kongressen. Spesielt når det ikkje foreligger beviser for det. Og det har vel FBI allerede bekreftet.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Det er ikke ufornuftig å tro at Antifa ville bli der til å kjempe imot fascistene og rasistene  som var på rallyen 

Bingo JJ. Det har alltid vært venstresiden som har kjempet mot fasistene. I den Spanske borgerkrigen kjempet også anarkistene mot dem, men de kjempet også mot alle andre. Som du vet sammenligner jeg Libertinerne i USA med anarkister. (Den forventer jeg svar på 💪)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...