Jump to content
Frankhakstad

Viking Continental, dårligere kvalitet?

Recommended Posts

Kjøpte ny elbil høsten 2019. Disse ble levert med Viking Continental. Høsten 2020 ble vinterdekkene satt på igjen, og i løpet av 14 dager havarerte 2 av dekkene. Det ene dekket var tomt for luft, etter å stått parkert i 4 dager, og det andre så ut til at jeg hadde kommet borti en kant. Ved nærmere ettersyn, ser det ut til at det er minimalt med ståltråd i dekkene. Birger N Haug i Bærum som jeg kjøpte bilen fra, sier at dette ikke er reklamasjon. Dette grunnet at det ene dekket må være skjært opp med kniv, og det andre har vært borti en kant. Birger N Haug var bare interessert i mer salg,  og prøvde å presse på meg 2 nye dekk til en pris av kr. 4.200,- Kontaktet annen leverandør som ga pris på kr. 2.600,- for samme dekk. Valgte å kjøpe annet merke en Viking Continental, ettersom det virker som at viking ikke lenger leverer kvalitet. Er det andre som har hatt lignende problemer med dekk fra Viking Continental, eventuelt også har opplevd dårlig håndtering fra Birger N Haug? Elsker kjørekomforten i Nissan, men blir aldri å kjøpe biler fra de igjen, grunnet dårlig reklamasjon og at de bare er interessert i å presse mersalg på kundene!

Share this post


Link to post

Kjipt at du opplever dette. 

Hvordan har dekkene blitt lagret?

Foreldrene mine har hatt Leaf siden 2011, kjøpt totalt 3 nye gjennom Birger N Haug på Kjellstad rett utenfor Drammen. Ingenting å klage på. De har vært veldig behjelpelige hver gang foreldrene mine har trengt noe.

Share this post


Link to post

Har ikke dårlig erfaring med dekk fra Continental Viking, de jeg har hatt har hatt topp kvalitet. Kjedelig at noen finner glede ved å skjære opp dekk, jeg hadde samme opplevelsen for en stund siden, hvor jeg kom ut til parkert bil med et forhjul stukket hull i siden. Dersom du har kjørt borti en kant såpass kraftig at dekket er skadet, bør du vurdere å ta en hjulstillingskontroll på bilen. Høres ikke ut som grunnlag for garanti/reklamasjon på noen av dekkene.

Edited by zanta

Share this post


Link to post
Frankhakstad skrev (2 timer siden):

Kjøpte ny elbil høsten 2019. Disse ble levert med Viking Continental. Høsten 2020 ble vinterdekkene satt på igjen, og i løpet av 14 dager havarerte 2 av dekkene. Det ene dekket var tomt for luft, etter å stått parkert i 4 dager, og det andre så ut til at jeg hadde kommet borti en kant. Ved nærmere ettersyn, ser det ut til at det er minimalt med ståltråd i dekkene. Birger N Haug i Bærum som jeg kjøpte bilen fra, sier at dette ikke er reklamasjon. Dette grunnet at det ene dekket må være skjært opp med kniv, og det andre har vært borti en kant. Birger N Haug var bare interessert i mer salg,  og prøvde å presse på meg 2 nye dekk til en pris av kr. 4.200,- Kontaktet annen leverandør som ga pris på kr. 2.600,- for samme dekk. Valgte å kjøpe annet merke en Viking Continental, ettersom det virker som at viking ikke lenger leverer kvalitet. Er det andre som har hatt lignende problemer med dekk fra Viking Continental, eventuelt også har opplevd dårlig håndtering fra Birger N Haug? Elsker kjørekomforten i Nissan, men blir aldri å kjøpe biler fra de igjen, grunnet dårlig reklamasjon og at de bare er interessert i å presse mersalg på kundene!

Husk at du MÅ ha like dekk på samme aksel. I tilfelle begge de nye dekka var til samme side på bilen.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...