Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Viking Continental, dårligere kvalitet?


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny elbil høsten 2019. Disse ble levert med Viking Continental. Høsten 2020 ble vinterdekkene satt på igjen, og i løpet av 14 dager havarerte 2 av dekkene. Det ene dekket var tomt for luft, etter å stått parkert i 4 dager, og det andre så ut til at jeg hadde kommet borti en kant. Ved nærmere ettersyn, ser det ut til at det er minimalt med ståltråd i dekkene. Birger N Haug i Bærum som jeg kjøpte bilen fra, sier at dette ikke er reklamasjon. Dette grunnet at det ene dekket må være skjært opp med kniv, og det andre har vært borti en kant. Birger N Haug var bare interessert i mer salg,  og prøvde å presse på meg 2 nye dekk til en pris av kr. 4.200,- Kontaktet annen leverandør som ga pris på kr. 2.600,- for samme dekk. Valgte å kjøpe annet merke en Viking Continental, ettersom det virker som at viking ikke lenger leverer kvalitet. Er det andre som har hatt lignende problemer med dekk fra Viking Continental, eventuelt også har opplevd dårlig håndtering fra Birger N Haug? Elsker kjørekomforten i Nissan, men blir aldri å kjøpe biler fra de igjen, grunnet dårlig reklamasjon og at de bare er interessert i å presse mersalg på kundene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke dårlig erfaring med dekk fra Continental Viking, de jeg har hatt har hatt topp kvalitet. Kjedelig at noen finner glede ved å skjære opp dekk, jeg hadde samme opplevelsen for en stund siden, hvor jeg kom ut til parkert bil med et forhjul stukket hull i siden. Dersom du har kjørt borti en kant såpass kraftig at dekket er skadet, bør du vurdere å ta en hjulstillingskontroll på bilen. Høres ikke ut som grunnlag for garanti/reklamasjon på noen av dekkene.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Frankhakstad skrev (2 timer siden):

Kjøpte ny elbil høsten 2019. Disse ble levert med Viking Continental. Høsten 2020 ble vinterdekkene satt på igjen, og i løpet av 14 dager havarerte 2 av dekkene. Det ene dekket var tomt for luft, etter å stått parkert i 4 dager, og det andre så ut til at jeg hadde kommet borti en kant. Ved nærmere ettersyn, ser det ut til at det er minimalt med ståltråd i dekkene. Birger N Haug i Bærum som jeg kjøpte bilen fra, sier at dette ikke er reklamasjon. Dette grunnet at det ene dekket må være skjært opp med kniv, og det andre har vært borti en kant. Birger N Haug var bare interessert i mer salg,  og prøvde å presse på meg 2 nye dekk til en pris av kr. 4.200,- Kontaktet annen leverandør som ga pris på kr. 2.600,- for samme dekk. Valgte å kjøpe annet merke en Viking Continental, ettersom det virker som at viking ikke lenger leverer kvalitet. Er det andre som har hatt lignende problemer med dekk fra Viking Continental, eventuelt også har opplevd dårlig håndtering fra Birger N Haug? Elsker kjørekomforten i Nissan, men blir aldri å kjøpe biler fra de igjen, grunnet dårlig reklamasjon og at de bare er interessert i å presse mersalg på kundene!

Husk at du MÅ ha like dekk på samme aksel. I tilfelle begge de nye dekka var til samme side på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...