Gå til innhold

Sykkellås (vaier) med alarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vaierlås klippes *veldig* lett, bare så det er nevnt. 10 sekunder så kan de ha klippet låsen og allerede være noen meter unna med sykkelen din.

Da satser man altså på at de blir så overrasket at de dropper tyveriet. Jeg tenker man vil ha varierende hell med den strategien, og bøylelåsen gir nok mye mer sikkerhet.

(Mener også slike alarmer kan dempes ganske lett. Det er bare å teipe over høytaleren. Men det er bare aktuelt om de som skal begå tyveriet har til en viss grad peiling på hva de holder på med.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Det der virker egentlig ikke som et dårlig produkt, syns jeg. Det hindrer jo folk fra å kjøre avgårde med sykkelen. Men det hindrer så klart ikke noen fra å bære med seg sykkelen.

Ser også ut som skivelås som er ikke lett å dirke opp. (Jeg forsøker å lære meg å dirke slike, men det er ikke lett...) Det at man ikke lett fjerner låsen fra sykkelen betyr jo at man må bære med seg en hylende alarm, forutsatt av at den løses ut av bevegelse. Så da tenker jeg at man som regel vil kaste fra seg sykkelen og løpe.

Det er noe annet enn vaierlåsen som man klipper av på noen få sekunder, og så ligger låsen igjen og hyler mens man kommer seg unna med sykkelen. Så klart, alarmen er nok ikke immun mot teip, men tenker de fleste tyver ikke en gang vil innse at sykkelen er låst, og heller ikke vet at alarmen kan dempes med teip.

I mitt syn virker det som et ganske greit kompromiss på sikkerhet i forhold til vekt.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...