Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Barnevogns-egnet bil til ~30k?


Kleff

Anbefalte innlegg

Heisann,

Blir familieøkning ganske så snart, og har fått barnevogn, barnesete og parkeringsplass utafor blokka, men mangler bilen. Primært å kunne besøke familie og besteforeldre som bor et stykke unna i helger osv. Hadde håpet på å slippe billig unna, og tenkte en rundt 30k (dog kan jo strekke meg opp mot 40 hvis det gjør ting mye lettere). Stasjonsvogn er vel kanskje fasiten her, men kanskje det finnes større sedaner som også funker? Er virkelig ikke noe oppdatert på (familie)bil så tar gladelig alle tips og råd med stor takk.

Hva bør jeg se etter, og ikke minst hva bør unngås? Hvis dere har noen konkrete finn-annonser med noe interessant i Oslo-området setter jeg også veldig pris på det 😀

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte litt rundt og den så jo veldig lovende ut. Men var bare et par i Oslo og alle var kjørt over 200' km (som vanligvis får meg til å svette litt), men er dette noe problem om den er velholdt? Hvordan er Ford i prisnivå når ting begynner å ryke?

Lenke til kommentar

Var utrolig billige deler til Mondeon jeg eide før iallefall, men det var en 2006 Modell og eldre generasjon (MK3)
Bytta dempere og slikt på den for småpenger.

Var veldig fornøyd med den bilen. God å kjøre, brukte lite drivstoff og vanvittig med plass, og MK4 er nok bedre på alt.

Har og familieøkning rett rundt hjørnet og tror kansje jeg kommer til å savne den gode plassen det var i mondeoen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kommer til å bytte Focusen vår (2007 stasjonsvogn) i nær fremtid. Har vært en god og trofast tjener, greit med plass til vogn og bakovervendt sete, men nå begynner det å bli grådig dyrt hver gang den må på verksted for et eller annet. 

Men slike ligger sikkert ute til rundt 30-40k. Ikke noe dumt kjøp det, altså. Og du kommer til å digge varmetrådene i frontruta om vinteren. Ford spesial. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare oppdaterer her med at det ble en 2010 modell Mondeo. Superfornøyd hittil, digg å kjøre og utrolig god plass. EU godkjent til November, så håper det ikke blir noen store overraskelser der, men har stått i oppvarmet garasje og virker i veldig god stand sånn generelt så er ikke veldig nervøs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Kleff said:

Bare oppdaterer her med at det ble en 2010 modell Mondeo. Superfornøyd hittil, digg å kjøre og utrolig god plass. EU godkjent til November, så håper det ikke blir noen store overraskelser der, men har stått i oppvarmet garasje og virker i veldig god stand sånn generelt så er ikke veldig nervøs.

Gratulere med en god bil! 


Om du lurer på noe med bilen, så sjekk ut dette forumet:
https://www.fordclubnorway.no/forum/

Mange dyktige Ford entusiaster der som kan disse bilene ut og inn.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...