Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle ei jente at du vil ha sex med henne/han?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er tenåring, jeg har en veldig gode jentevenn og hun er også tenåring.

Henne og meg er mellom 16 - 21 år gammel.

Hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg spørre henne, hvor og når?

Har ikke vært huset hennes og hun har ikke vært hos meg heller.

Vi møtes på Videregående skole i gangene hverdag, vi snakker sammen nesten hele tiden.

hva skal jeg gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant du ut av det? 😁 Sånne ting går seg gjerne til av seg selv hvis man ikke overtenker.

Men allikevel: du må jo se an tonen litt. Har dere en flørtete tone? Har hun gitt deg noen grunn overhodet til å tro at hun vil være interessert i sex med deg? Hvis hun har det, så kan du prøve å eskalere litt forsiktig, med å ta henne på armen eller skuldra, sette deg litt nærmere, osv. Hvis hun responderer bra på det kan du forsiktig prøve å eskalere videre.

Men, og dette er viktig: alt annet enn ja er nei. Hvis hun ikke veldig tydelig liker det du driver med så slutt med en gang. Det betyr at hvis hun fryser til, eller ikke reagerer eller prøver å late som om hun ikke merker det du gjør, så slutt. Hun er ikke komfortabel med det du driver med, men klarer ikke å si fra tydelig. Det er ikke bare å ta for deg, samme hva du måtte ha lest av PUA-søppel.

Er du veldig i tvil må du bare spørre rett ut: "er det greit det jeg driver med?" eller "har du lyst til å ha sex?". Det er ikke turn-off (igjen, drit i hva PUA-idioter måtte ha å si om dette), og hvis hun synes det er turn-off så er ho strengt tatt ikke moden nok til å ha sex. Jeg ville aldri hatt sex med en kvinne som ikke ville si klart og tydelig hva hun mente og ville; det er direkte skummelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (På 5.1.2021 den 9.14):

Er du veldig i tvil må du bare spørre rett ut: "er det greit det jeg driver med?" eller "har du lyst til å ha sex?".

Skal jeg si til henne om «Har du lyst til å ha sex?». Men når og hvor skal jeg spørre henne? Henne og jeg møtes på skole nesten hverdag, og jeg kan si til henne i friminutt alene.

Endret av Tenåringer Gutter og Jenter
Lenke til kommentar

jeg var ca sånn som du da jeg var yngre, jeg sa det direkte til jenta, at jeg villa ta henne bakfra, hun fniste og sa "en vakker dag". dagen kom og vi skulle "gjøre det" fant jeg ut at jeg var for ung, jeg var bare 13-14 år gammel.

konkusjonen på min cool storybro er at hvis man undrer på om skal spørre om sex, så er det tegn på at man ikke er moden nok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
nonlocality skrev (23 timer siden):

jeg var ca sånn som du da jeg var yngre, jeg sa det direkte til jenta, at jeg villa ta henne bakfra, hun fniste og sa "en vakker dag". dagen kom og vi skulle "gjøre det" fant jeg ut at jeg var for ung, jeg var bare 13-14 år gammel.

 

Oi wow, har dere sex sammen eller ikke? For ung 13 - 14, fant ut aldersgrense 16-åring? Hva gjorde dere mer?

Spurte du bare «jeg villa ta henne bakfra» ? Eller bare gjorde det? Og sa hun «en vakker dag».

skal jeg si til henne eller ikke si noe å bare ta bak fra? Og hva skal jeg gjøre etter det?

Endret av Tenåringer Gutter og Jenter
Lenke til kommentar
Tenåringer Gutter og Jenter skrev (På 4.1.2021 den 23.00):

Hei, jeg er tenåring, jeg har en veldig gode jentevenn og hun er også tenåring.

Henne og meg er mellom 16 - 21 år gammel.

Hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg spørre henne, hvor og når?

Har ikke vært huset hennes og hun har ikke vært hos meg heller.

Vi møtes på Videregående skole i gangene hverdag, vi snakker sammen nesten hele tiden.

hva skal jeg gjøre? 

Om dere begge er tenåringer kan dere vel ikke være mellom 16-21 år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tenåringer Gutter og Jenter skrev (På 4.1.2021 den 23.00):

Hei, jeg er tenåring, jeg har en veldig gode jentevenn og hun er også tenåring.

Henne og meg er mellom 16 - 21 år gammel.

Hva skal jeg gjøre og hvordan skal jeg spørre henne, hvor og når?

Har ikke vært huset hennes og hun har ikke vært hos meg heller.

Vi møtes på Videregående skole i gangene hverdag, vi snakker sammen nesten hele tiden.

hva skal jeg gjøre? 

Det skjer bare når muligheten byr seg. Finn på noe med henne, så ordner det seg nok. 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Tenåringer Gutter og Jenter said:

Oi wow, har dere sex sammen eller ikke? For ung 13 - 14, fant ut aldersgrense 16-åring? Hva gjorde dere mer?

Spurte du bare «jeg villa ta henne bakfra» ? Eller bare gjorde det? Og sa hun «en vakker dag».

skal jeg si til henne eller ikke si noe å bare ta bak fra? Og hva skal jeg gjøre etter det?

må nesten sette på 18 årsgrense hvis jeg skal gå inn i detailjer. long story short det ble en dårlig "sex" opplevelse. jeg følte det var unaturlig selvom jeg var gira og "klar"

Lenke til kommentar
Gjest d7d76...4ab
Tmz skrev (16 timer siden):

Jeg synes du skal ta henne bakfra uten å spørre først... 🙄

Snakk med kroppsspråk, ikke ord. Evt dra på fylla sammen, så skjer det nok av seg selv hvis hun er gira

Dårlig råd. Å skjenke en dame full og deretter spørre henne om hun vil ha sex er dårlig taktikk. Om hun blir for full til å gjøre rede for seg så er det per definisjon voldtekt også. Ikke gjør det her trådstarter. Det er en kjent sak at mange ofte har sex med folk de angrer på i fylla (dette gjelder spesielt kvinner og nei å angre på sex er IKKE det samme som at man ble voldtatt), og joda, vi har et ansvar selv, men om dama er så full at hun knapt vet frem eller bak på seg selv og ikke vet hvor hun er, da dropper du sex om du er en ordentlig type. 

Anonymous poster hash: d7d76...4ab

Lenke til kommentar

Hvordan fortelle ei jente at du vil ha sex med henne/han? Jeg skal ikke være grammarnazi men "Henne og meg"? Hun. Vi? Jeg slo henne. Hun slo meg. Jeg har vondt.

Jeg kan godt ta på meg rollen å være en "gammel grinebiter" for jeg trodde man lærte grunnleggende norsk i løpet av 16 år. 

Ellers lykke til!

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d7d76...4ab skrev (36 minutter siden):

Dårlig råd. Å skjenke en dame full og deretter spørre henne om hun vil ha sex er dårlig taktikk. Om hun blir for full til å gjøre rede for seg så er det per definisjon voldtekt også. Ikke gjør det her trådstarter. Det er en kjent sak at mange ofte har sex med folk de angrer på i fylla (dette gjelder spesielt kvinner og nei å angre på sex er IKKE det samme som at man ble voldtatt), og joda, vi har et ansvar selv, men om dama er så full at hun knapt vet frem eller bak på seg selv og ikke vet hvor hun er, da dropper du sex om du er en ordentlig type. 

Anonymous poster hash: d7d76...4ab

Så du klarer å vri det jeg skrev til at han bør sjenke å voldta henne? 👏👏 Ta deg en bolle

Lenke til kommentar
Gjest d7d76...4ab
Tmz skrev (6 timer siden):

Så du klarer å vri det jeg skrev til at han bør sjenke å voldta henne? 👏👏 Ta deg en bolle

Jeg sa ikke at du skrev det, men ting kan tolkes i hytt og pine, så var best å være føre var. Er mange menn som skjenker damer fulle for å ligge med dem. Det er umoralsk og dårlig gjort, men du er uenig i det kanskje? 

Ta deg en bolle selv om du ikke forstår at ordla deg veldig tullete i det innlegget. 

Anonymous poster hash: d7d76...4ab

Lenke til kommentar

Du forteller med kroppsspråket. Du er fremdeles ung - og da kan det være vanskelig å vite hvordan man går frem. Men du skriver at dere kun har vært sammen utenfor egne hus. Altså; du har aldri vært med henne utenfor skolen eller det offentlige rom, eller sammen med andre i større sosiale lag? Det første du bør gjøre er å invitere henne på noe intimt, der kun du og henne er tilstede.

Jeg syns det høres litt sært ut, at du vil ha sex med henne uten at dere har hatt noe intimt sammen. Dere kan kanskje ha klint sammen på en fest med andre tilstede eller noe. Så jeg kjenner ikke situasjonen. Men det med sex trenger ikke være så avansert. 

Inviter henne hjem til deg selv, helst litt ut på kvelden... sett på en film, sitt sammen i sofaen.... smyg det nærmere, gi henne litt god oppmerksomhet. Du merker fort om hu er avvisende eller ikke om du tar på hånda hennes, eller smyger deg nærmere. Rynker hun på nesen, lager hu grimaser i panna... eller får hu et "lik-ansikt" (nøytralt, stivt ansikt)? Da sliter du. Får du et forsiktig smil, litt glimt i øyet, eller får hu en tone lysere stemme en vanlig. Biter hu på leppa, stryker hu seg selv på håret. Sleiker hu tunga si forsiktig. Dette er små tegn du lærer å se etter jo mer du blir erfaren. 

Å spørre "har du lyst å ha sex med meg" direkte er både kleint og ganske rart. Men om dere har sittet i sofaen, sett en film sammen, og hu ligger i armen din... kan du forsøke forsiktig med å f.eks. stryke henne litt forsiktig. Gi henne øyekontakt osv. Føler du at her er det noe som skjer - kan du se om hu ønsker å kysse deg. Du KAN spørre, "kan jeg kysse deg" - mange vil nok syntes at det er litt søtt, selv om det er ganske kleint også.... Derfra, er veien til sex ganske kort. 

Har dere aldri vært sammen privat, har du aldri kysset henne før.... så får du sannsynligvis nei på sex ganske kjapt. (Vel, noen hopper til sengs med hvem som helst, uten særlig kriterier...) 

Og for all del: Merker du at hun ikke vil.... trekk deg vekk! STRAKS du får antydning til "nei" - slutt! Ikke lag noe poeng av det. Ikke still dumme spørsmål som "hvorfor vil du ikke" eller lignende. Alle damer fortjener og SKAL bli behandlet med respekt! Nei er nei! Alltid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe utrolig rart over denne tråden, og det hele virker egentlig litt rapey / creepy.

Virker ikke som om trådstarter behersker verken norsk språk eller vanlig sosial oppførsel i Norge mot det andre kjønn.

Tipper du er 21 åringen og hun er 16 åringen. Det er greit at du har kultivert et vennskap til henne, men man spør vanligvis ikke bare vennene sine, særlig de som er mye yngre og ikke myndige, om de vil pule.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (32 minutter siden):

Det er noe utrolig rart over denne tråden, og det hele virker egentlig litt rapey / creepy.

Virker ikke som om trådstarter behersker verken norsk språk eller vanlig sosial oppførsel i Norge mot det andre kjønn.

Tipper du er 21 åringen og hun er 16 åringen. Det er greit at du har kultivert et vennskap til henne, men man spør vanligvis ikke bare vennene sine, særlig de som er mye yngre og ikke myndige, om de vil pule.

Helt enig. Når man i tillegg bruker emnetagger som "bestevenn, sexy, sex og venner" høres det veldig rart ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt, hele denne tråden skriker bullshit. Tror heller du er en 13 åring som har det artig med noen kompiser og leser kommentarene til folk.

Skulle du være seriøs, har jeg forøvrig aldri hatt denne problemstillingen. Se ann stemningen, start med et kyss og hvis hun ikke rapper til deg kan du fortsette å "jobbe deg nedover" til hun sier stopp 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...