Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal en finne på i helgene?


Gjest c4b7e...b3d

Anbefalte innlegg

Gjest c4b7e...b3d

Vet ikke om dette er rett kategori, men la gå..

Mann 32 her, singel og barnløs. Alle vennene mine har familie og/eller kjæreste.

Har kommet til et punkt der jeg gruer meg til helgene. Er ingenting å finne på. Covid-situasjonen gjør det hele enda verre. Bor i en middels stor by. Har en fulltidsjobb i ukedagene, trener ellers mye og holder meg i form. Interesserer meg for fotball, friluftsliv, biler og motorsykler.

Vedkjenner nå at dette begynner å plage meg. Går hele uken med en klump i magen og gruer meg til helgen. 

Er det noen andre som er i samme situasjon? Eller noen som har tips til ting man kan finne på alene eller sammen med andre? Dating og sånt er utelukket, uten at jeg gidder utdype grunnen til det

 

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er litt lite oppfinnsom. 
Jeg også enslig, uten barn og passert 30 og vel så det. 

Du skriver at du er interessert i friluftsliv. Geocaching er en fin-fin hobby som får deg ut. Selv ser jeg på nærmiljøet med Google Maps og peker ut "grønne steder" jeg ikke har sjekket ut ennå. Forleden fant jeg en fantastisk bålplass som til og med hadde ferdig hugget ved tilgjengelig, offentlig tilgjengelig og åpent for alle. Et sted jeg aldri har kjent til selv om det er 4 km fra meg. 

Det gjelder bare å være litt oppfinnsom. Ta med kaffe eller noe godt å drikke og kom deg ut. Gå på biblioteket og lån noen hobby-bøker og prøv ut noe helt nytt. F.eks. treskjæring eller noe håndverk. Eller ølbrygging. 

Meld deg på et online-kurs. Finn noen kjekke podcaster du kan putte i øra mens du trasker rundt på måfå i nabolaget. Det er fremdeles ikke ulovlig å ta seg en øl ute. Det kan du fint gjøre ute en ettermiddag helt alene. 

Kjør/ta bussen/toget til en plass i nabolaget du aldri har besøkt før. Lei deg en hytte for en helg på Airbnb.

Last ned Tinder. Skriv at du søker noen å gå tur med, eller ymse. Trenger ikke være dating. 

Det er UENDELIG mye å gjøre. Du er i grunn ganske privilegert. Mange som er låst hjemme med familie, barn og andre forpliktelser hadde ofret mye for å ha den tiden, friheten og fleksibiliteten du har. Bruk det heller til en fordel, og ikke som en motstand. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest c4b7e...b3d skrev (3 timer siden):

Vet ikke om dette er rett kategori, men la gå..

Mann 32 her, singel og barnløs. Alle vennene mine har familie og/eller kjæreste.

Har kommet til et punkt der jeg gruer meg til helgene. Er ingenting å finne på. Covid-situasjonen gjør det hele enda verre. Bor i en middels stor by. Har en fulltidsjobb i ukedagene, trener ellers mye og holder meg i form. Interesserer meg for fotball, friluftsliv, biler og motorsykler.

Vedkjenner nå at dette begynner å plage meg. Går hele uken med en klump i magen og gruer meg til helgen. 

Er det noen andre som er i samme situasjon? Eller noen som har tips til ting man kan finne på alene eller sammen med andre? Dating og sånt er utelukket, uten at jeg gidder utdype grunnen til det

 

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Disclaimer:
Jeg skrev alt dette før jeg i det hele tatt leste resten av innlegget ditt. Ser at du skriver at du har interesse for motorsykkel, så regner med du har lappen!

-------

Dette høres kanskje litt "useriøst" og dyrt ut, men kjøp deg en motorsykkel! Du kommer ikke til å angre! Får ikke gjort så mye nå på vinterhalvåret, men er bare å begynne på lappen om du ikke allerede har den, så er du klar til sesongen! 

Jeg jobber annenhver helg, men hver helg jeg har fri om sommeren tar jeg meg en tur. Kjøp inn et telt og sovepose som ikke tar mye plass, og kjør et tilfeldig sted. Sett opp teltet, lag deg et bål, og kos deg. Er lett å komme i prat med andre motorsyklister når du stopper for å fylle bensin eller for å få i deg en matbit.

Lenke til kommentar

Jeg føler dette er meg i matbutikken - hvor jeg ikke klarer å finne ut av hva jeg skal ha til middag. Men butikken er jo full av mat, wtf? Jeg kan lage hva jeg vil. I gamle dager hadde man poteter og gulrøtter i kjelleren, og en gris man gradvis spiste seg gjennom.... 

Poenget mitt er egentlig at vi har så mange valg, vi kan gjøre hva vi vil, og det setter oss ut. Du kan løpe maraton, trene, snekre, svømme, lage deilig mat, se film, dra på reise (innenfor rimelighetens grenser), lære seg å spille et instrument (det er aldri for sent...), finne deg en hobby, male, gå turer, dyrke planter og grønnsaker - altså du kan slite deg helt ut med alt mulig. 

Du må finne deg en lidenskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c4b7e...b3d skrev (På 2.1.2021 den 21.47):

Vet ikke om dette er rett kategori, men la gå..

Mann 32 her, singel og barnløs. Alle vennene mine har familie og/eller kjæreste.

Har kommet til et punkt der jeg gruer meg til helgene. Er ingenting å finne på. Covid-situasjonen gjør det hele enda verre. Bor i en middels stor by. Har en fulltidsjobb i ukedagene, trener ellers mye og holder meg i form. Interesserer meg for fotball, friluftsliv, biler og motorsykler.

Vedkjenner nå at dette begynner å plage meg. Går hele uken med en klump i magen og gruer meg til helgen. 

Er det noen andre som er i samme situasjon? Eller noen som har tips til ting man kan finne på alene eller sammen med andre? Dating og sånt er utelukket, uten at jeg gidder utdype grunnen til det

 

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Har du garasje? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest c4b7e...b3d
AnnonymG skrev (På 4.1.2021 den 0.27):

Jeg føler dette er meg i matbutikken - hvor jeg ikke klarer å finne ut av hva jeg skal ha til middag. Men butikken er jo full av mat, wtf? Jeg kan lage hva jeg vil. I gamle dager hadde man poteter og gulrøtter i kjelleren, og en gris man gradvis spiste seg gjennom.... 

Poenget mitt er egentlig at vi har så mange valg, vi kan gjøre hva vi vil, og det setter oss ut. Du kan løpe maraton, trene, snekre, svømme, lage deilig mat, se film, dra på reise (innenfor rimelighetens grenser), lære seg å spille et instrument (det er aldri for sent...), finne deg en hobby, male, gå turer, dyrke planter og grønnsaker - altså du kan slite deg helt ut med alt mulig. 

Du må finne deg en lidenskap

Godt poeng. Jeg kjenner meg igjen i dette😅

En del av problemet mitt er nok at jeg ikke har en skikkelig lidenskap. Jeg er liksom bare litt interessert i "alt"

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Lenke til kommentar
Gjest c4b7e...b3d
Heiti skrev (På 4.1.2021 den 0.35):

Har du garasje? 

Nei, men det er noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg. Jeg leter faktisk etter et nytt hus med nettopp dette.

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Lenke til kommentar
Gjest c4b7e...b3d
After8 skrev (På 3.1.2021 den 1.25):

Disclaimer:
Jeg skrev alt dette før jeg i det hele tatt leste resten av innlegget ditt. Ser at du skriver at du har interesse for motorsykkel, så regner med du har lappen!

-------

Dette høres kanskje litt "useriøst" og dyrt ut, men kjøp deg en motorsykkel! Du kommer ikke til å angre! Får ikke gjort så mye nå på vinterhalvåret, men er bare å begynne på lappen om du ikke allerede har den, så er du klar til sesongen! 

Jeg jobber annenhver helg, men hver helg jeg har fri om sommeren tar jeg meg en tur. Kjøp inn et telt og sovepose som ikke tar mye plass, og kjør et tilfeldig sted. Sett opp teltet, lag deg et bål, og kos deg. Er lett å komme i prat med andre motorsyklister når du stopper for å fylle bensin eller for å få i deg en matbit.

Motorsykkel blir handlet inn til Våren, tok lappen i fjor sommer!

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Lenke til kommentar
Gjest c4b7e...b3d skrev (14 timer siden):

Nei, men det er noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg. Jeg leter faktisk etter et nytt hus med nettopp dette.

Anonymous poster hash: c4b7e...b3d

Da blir heller problemet for lite fritid. Har du en oppnåelig drømmebil fra når du vokste opp? Kjøp inn en i Bob-Bob stand og fiks den opp. Utrolig lærerikt og givende når du er ferdig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...