Gå til innhold

Erfaringer med Biologi 1 som privatist?


Stu1

Anbefalte innlegg

Hei.

I et desperat forsøk på å øke konkurransepoengene mine før det skal søkes til høyere utdanning i sommer, vurderer jeg å ta biologi 1 som privatist. Jeg har aldri hatt dette faget før, men synest det virker spennende. Jeg har hhv. 6 og 5 i naturfag, og har hørt biologi skal være noen lunde likt. 

Er det noen her inne som har erfaring med å ta dette faget på egenstudie? Jeg ser Ask tilbyr biologi 1 lab, men jeg er usikker på om dette dekker hele pensum eller om jeg må kunne noe mer. Er det noen som har gode tips? Er det mulig å jobbe seg mot 5/6 helt på egenhånd? Burde jeg ha mikroskop hjemme selv? Og hva er det man kan få eksamen om? (Var ganske forutsigbart i naturfag1001, håper egentlig på det samme her)

 

Takk :) 

Endret av GiaMahan
Moderator endret til mer beskrivende tittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde både biologi 1 og 2 på videregående, men det over 10 år siden.  Ikke privatist da, tok det på VGS. 

Du burde nok ha litt utstyr på plass hjemme, husker vi så mye i mikroskop for eksempel. Gjorde mye eksperimenter og skrev rapporter husker jeg. Så greit å ha litt utstyr på plass mao. 

Både biologi 1 og 2 var gøy, interessant og storkoste meg i fagene. Når faget er givende gjør det stoffet lettere å lære, syntes ikke at det var vanskelig.  Faget har virkelig vært til god hjelp/basis for meg både i studie og jobbsammenheng selv om det ikke inngår som et opptakskrav (for min del)

Når det kommer til eksamen må man tenke på om man kan besvare læreplanmålene til faget, det var slik jeg forberedte meg til prøver og tentamen

Endret av GiaMahan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, GiaMahan said:

Hadde både biologi 1 og 2 på videregående, men det over 10 år siden.  Ikke privatist da, tok det på VGS. 

Du burde nok ha litt utstyr på plass hjemme, husker vi så mye i mikroskop for eksempel. Gjorde mye eksperimenter og skrev rapporter husker jeg. Så greit å ha litt utstyr på plass mao. 

Både biologi 1 og 2 var gøy, interessant og storkoste meg i fagene. Når faget er givende gjør det stoffet lettere å lære, syntes ikke at det var vanskelig.  Faget har virkelig vært til god hjelp/basis for meg både i studie og jobbsammenheng selv om det ikke inngår som et opptakskrav (for min del)

Når det kommer til eksamen må man tenke på om man kan besvare læreplanmålene til faget, det var slik jeg forberedte meg til prøver og tentamen

Takk for svar. Dato er ikke lagt ut i privatistweb enda, så er usikker på om det faktisk blir dette. Skal egentlig klaffe med 8-10 andre eksamener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...