Gå til innhold

Altibox og PPTP VPN server på Asus GT-AX11000 - feilsøking


Anbefalte innlegg

Hei

Ønsker å kunne koble meg på hjemmenettverket utenifra. Fant at funksjonaliteten i "VPN Server - PPTP" burde dekke behovet. Har Altibox med fast IP-adresse, Altibox ruteren står i bromodus. Enablet PPTP VPN Serveren på routeren og la inn et brukernavn og passord og lagret dette. Deretter prøvde jeg å koble meg til VPN serveren med den fast ip-adressen, brukernavnet og passordet. Etter en stund får jeg beskjed om at oppkoblingen mislyktes. Jeg ser dog ingenting i router loggen. Dermed så vet jeg ikke hva som er feil.

Noen som ser hva jeg gjør feil, eventuelt vet hvordan jeg kan se feil-logger?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Sonnyshogun said:

Hei

Ønsker å kunne koble meg på hjemmenettverket utenifra. Fant at funksjonaliteten i "VPN Server - PPTP" burde dekke behovet. Har Altibox med fast IP-adresse, Altibox ruteren står i bromodus. Enablet PPTP VPN Serveren på routeren og la inn et brukernavn og passord og lagret dette. Deretter prøvde jeg å koble meg til VPN serveren med den fast ip-adressen, brukernavnet og passordet. Etter en stund får jeg beskjed om at oppkoblingen mislyktes. Jeg ser dog ingenting i router loggen. Dermed så vet jeg ikke hva som er feil.

Noen som ser hva jeg gjør feil, eventuelt vet hvordan jeg kan se feil-logger?

På forhånd takk!

Mulig du kan se mer logginformasjon hvis du aktiverer SSH-tilgang på ruteren og logger deg på "den veien", og finner ut hvor den evt. legger noe logginfo.

Har selv brukt PPTP på Asus-rutere tidligere for en enkel tilgang uten noe ekstra klientprogramvare. Har fungert helt greit. Er dog noen år siden jeg har brukt det sist. Alternativet kan jo være å bruke OpenVPN-serveren som vel også er der, og videre laste ned klientkonfigurasjonsfilen som ruteren kan lage, som da igjen brukes i OpenVPN-klientprogramvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...