Gå til innhold

Det første ekstrainnholdet til Cyberpunk 2077 er allerede rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (På 2.1.2021 den 0.55):

Jeg? Nei. Jeg klager ikke på gratis DLC.

Men det var fullt med folk som klaget når EA sine spill fikk gratis DLC.

Da snakket de om at spillene hadde blitt levert uten alt innholdet, slik at de kunne gi det ut litt senere for å få god pr.

Igjen. Dette var også gratis DLC.

 

Folk klager når EA eller ubisoft, eller andre store firma har mikrotransaksjoner, slik cyberpunk skal få ifølge utviklerne.

Folk klager på små bugs i andre spill.

Osv.

Men når det er cdpr så gjør det vist ikke noe.

Da kommer bølger av folk som skal forsvare dem.

 

Jeg klager ikke på spillet, eller utviklerne. Jeg klager på spillerne som hyller et firma for sine valg, samtidig som de klager når andre firma gjør samme valg.

 

Nå har det jo vært ekstremt mye negativitet rundt CD Projekt Red etter Cyberpunk ble lansert så jeg forstår ikke helt hva du savner. Det vil alltid være noen som er positive og noen som er negative. Mange klager på EA, men mange er jo også positive ellers hadde EA gått konkurs for lenge siden. Det er ikke enten eller. At EA har opparbeidet seg et rykte for å gi ut spill med mikrotransaksjoner er deres skyld. De har også et rykte for å gi ut nye versjoner av spill med små forskjeller med et års mellomrom. 

Gratis DLC for EA betyr ofte at det blir finansiert av mikrotransaksjoner eller at de som kjøper spillet brukt får det gratis. Så når CDPR gir ut gratis DLC ingen mikrotransaksjoner er det noe annet enn EA sin versjon. Noen av oss synes også at vi kan gi litt godvilje til et selskap som ikke har lang historie ved å selge ting i spillet som koster flere ganger spillet i seg selv eller ved å inkludere lootboxer. Jeg klager ikke på gratis DLC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 timer siden):

Cyberpunk skal ha mikrotransaksjoner, de er bare ikke implementert enda.

OK, du tok meg der, jeg kan jo umulig svare på dette. Eller...

 

Yopaz skrev (På 3.1.2021 den 12.32):

Nå har det jo vært ekstremt mye negativitet rundt CD Projekt Red etter Cyberpunk ble lansert så jeg forstår ikke helt hva du savner. Det vil alltid være noen som er positive og noen som er negative. Mange klager på EA, men mange er jo også positive ellers hadde EA gått konkurs for lenge siden. Det er ikke enten eller. At EA har opparbeidet seg et rykte for å gi ut spill med mikrotransaksjoner er deres skyld. De har også et rykte for å gi ut nye versjoner av spill med små forskjeller med et års mellomrom. 

Gratis DLC for EA betyr ofte at det blir finansiert av mikrotransaksjoner eller at de som kjøper spillet brukt får det gratis. Så når CDPR gir ut gratis DLC ingen mikrotransaksjoner er det noe annet enn EA sin versjon. Noen av oss synes også at vi kan gi litt godvilje til et selskap som ikke har lang historie ved å selge ting i spillet som koster flere ganger spillet i seg selv eller ved å inkludere lootboxer. Jeg klager ikke på gratis DLC.

Har CD Projekt Red lang historie bak seg ved å implementere mikrotransaksjoner som koster flere ganger spillet i seg selv? Med unntak av GWENT som er et gratis spill med mikrotransaksjoner så kan jeg ikke komme på noen. Cuberpunk skal få mikrotransaksjoner senere, men skal de få lootboxer?

https://www.criticalhit.net/gaming/will-cyberpunk-2077-loot-boxes-nope-says-cd-projekt-red/

Visst nok ikke. Av og til er det det greit å lese hele posten du kommenterer på.

Lenke til kommentar
Yopaz skrev (4 minutter siden):

Har CD Projekt Red lang historie bak seg ved å implementere mikrotransaksjoner som koster flere ganger spillet i seg selv? Med unntak av GWENT som er et gratis spill med mikrotransaksjoner så kan jeg ikke komme på noen.

Nei, men de har en lang historie om å ta betalt for DLC, hvilket er en av måtene du finansierer videre utvikling av spillet.

Enten kan du ta betalt for spillet, hvor folk abonnerer.

Du kan selge DLC.

Innføre mikrotransaksjoner.

Eller sette opp en Kickstarter lignende side hvor du tar betalt i forveien for å utvikle videre.

 

De hadde også denne:

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1303049174607433728?s=20

 

Før lanseringen sa utviklerne også at de ikke ville ha noe overtidsarbeid på dette spillet, men vi ser hvordan det gikk.

 

Dette er et team som man ikke kan stole på, og jeg ser ikke hvorfor man skulle stole på dem kun fordi de har gitt ut et enkelt spill man likte tidligere.

Lenke til kommentar
Iki skrev (18 timer siden):

Nei, men de har en lang historie om å ta betalt for DLC, hvilket er en av måtene du finansierer videre utvikling av spillet.

Enten kan du ta betalt for spillet, hvor folk abonnerer.

Du kan selge DLC.

Innføre mikrotransaksjoner.

Eller sette opp en Kickstarter lignende side hvor du tar betalt i forveien for å utvikle videre.

 

De hadde også denne:

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1303049174607433728?s=20

 

Før lanseringen sa utviklerne også at de ikke ville ha noe overtidsarbeid på dette spillet, men vi ser hvordan det gikk.

 

Dette er et team som man ikke kan stole på, og jeg ser ikke hvorfor man skulle stole på dem kun fordi de har gitt ut et enkelt spill man likte tidligere.

Ingen innrømmelse av at du ikke burde ha sitert meg ut av sammenheng slik at svaret mitt på den forrige posten din kunne finnes i den opprinnelige posten min? Du føler ikke litt på det at det å lese hele posten er viktig en gang?

Jeg har ikke så mye mot betalt DLC i seg selv så lenge innholdet står i stil med prisen. Dette er noe jeg kan vurdere basert på hva den inneholder. Dersom det kun er snakk om en utvidelse av historien synes jeg dette er helt greit og jeg kan kjøpe det dersom spillet var bra. I de tilfellene der det er tydelig at innholdet burde ha vært en del av hovedspillet er det en negativ ting (sånn som spillene som har gitt ut den rette slutten som DLC). Jeg liker heller ikke spill som tar mye betalt for lite innhold.

CDPR er stort sett i den første kategorien og derfor har jeg ikke noe mot det og du, jeg snakket om mikrotransaksjoner ikke DLC. Det er ikke helt det samme selv om du velger å se det sånn. 

Det at de gikk tilbake på det at spillet ikke skulle ha mikrotransaksjoner er ikke noe jeg liker, men i motsetning til deg vil jeg heller klage når jeg vet hvordan det blir.

CDPR gir ut gratis DLC til et spill som har fått inn en drøss med klager, blitt fjernet fra Palystation butikken og blitt saksøkt og du etterspør mer negativitet. Jeg er jevnt over negativ til spillet som det er, men jeg kommer ikke til å klage på akkurat dette punktet.

Det har også blitt møtt med negativitet at de ansatte måtte jobbe såpass mye overtid og det har blitt diskutert tidligere. De har fått klager på hvor mye spillet har blitt utsatt, på at konsollversjonenes feil ble skjult, at grafikken ble nedgradert.

Du mener at CDPR skal behandles likt med Ubisoft og EA som har gjort dette i årevis. Jeg sjekket opp hvor mye det koster for all LDC til Sims 3 på Steam, 3781 kroner. All DLC til The Witcher 3 koster under 600 kroner (det er tilbud og jeg orker ikke å regne ut full pris). Ser jeg på The Sims 4 så koster all DLCen 4212 kroner. Skal vi behandle disse to likt mener du? CDPR har enda ikke kommet med lootboxer, EA har kommet med flere spill med lootboxer enn CDPR har spill totalt. EA har også en lang rekke med årlige utgivelser med små endringer. Du mener vi bør behandle selskap likt og jeg er helt enig. CDPR har gjort en elendig jobb og de har mistet mye av min tillitt, men  for at de skal nå opp til EA må de gjenta denne fadesen 20-30 ganger til for at de skal stå likt.

Nå var jo du også en av de som forsvarte lootboxer i Battlefront 2 at du klager på at CDPR skal inkludere mikrotransaksjoner viser vel at du ikke behandler selskapene likt heller.

TL:DR: CDPR har brutt min tillitt, men det betyr ikke at jeg skal klage på alt de gjør fra nå av. EA har gjort det samme i større omfang og langt flere ganger selv. Derfor får de også mindre godvilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (På 5.1.2021 den 9.48):

Ingen innrømmelse av at du ikke burde ha sitert meg ut av sammenheng slik at svaret mitt på den forrige posten din kunne finnes i den opprinnelige posten min? Du føler ikke litt på det at det å lese hele posten er viktig en gang?

Nei.

Jeg siterer den aktuelle delen av en diskusjon, om du kommer med andre meninger eller poenger som ikke er viktige for diskusjonen så vil jeg ikke sitere dem da det bare øker lengden på kommentarene uten grunn.

Yopaz skrev (På 5.1.2021 den 9.48):

CDPR gir ut gratis DLC til et spill som har fått inn en drøss med klager, blitt fjernet fra Palystation butikken og blitt saksøkt og du etterspør mer negativitet. Jeg er jevnt over negativ til spillet som det er, men jeg kommer ikke til å klage på akkurat dette punktet.

Når denne DLC pakken kommer før de fikser spillet, og såpass tidlig at man kan lure på når de startet utviklingen av den, så sprer det tvil om denne pakken.

Jeg ser ingen grunn til da å hoppe inn for å beskytte dem, og si hvor fantastisk snille de er som gir oss gratis DLC.

Yopaz skrev (På 5.1.2021 den 9.48):

Du mener at CDPR skal behandles likt med Ubisoft og EA som har gjort dette i årevis. Jeg sjekket opp hvor mye det koster for all LDC til Sims 3 på Steam, 3781 kroner. All DLC til The Witcher 3 koster under 600 kroner (det er tilbud og jeg orker ikke å regne ut full pris). Ser jeg på The Sims 4 så koster all DLCen 4212 kroner. Skal vi behandle disse to likt mener du? CDPR har enda ikke kommet med lootboxer, EA har kommet med flere spill med lootboxer enn CDPR har spill totalt. EA har også en lang rekke med årlige utgivelser med små endringer. Du mener vi bør behandle selskap likt og jeg er helt enig. CDPR har gjort en elendig jobb og de har mistet mye av min tillitt, men  for at de skal nå opp til EA må de gjenta denne fadesen 20-30 ganger til for at de skal stå likt.

Hvor mange ansatte har hvert firma?

Hva koster produksjonen?

Drift?

Hvor mange timer får du for DLC pakkene?

Osv.

For å behandle dem likt så må de være like.

Skal man virkelig la cdpr slippe unna med alt mulig bare fordi de lagde Witcher 3?

Er det ene spillet bra nok til å unnskylde gjentatte løgner?

Yopaz skrev (På 5.1.2021 den 9.48):

Nå var jo du også en av de som forsvarte lootboxer i Battlefront 2 at du klager på at CDPR skal inkludere mikrotransaksjoner viser vel at du ikke behandler selskapene likt heller.

Jeg beskytter det å ta betalt for utvikling av spill.

Jeg beskytter gratis DLC.

Jeg beskytter det å samle spillerne slik at alle kan spille det samme spillet.

Jeg klager ikke på at cyberpunk får mikrotransaksjoner.

Jeg klager på at de lyver om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (18 timer siden):

Nei.

Jeg siterer den aktuelle delen av en diskusjon, om du kommer med andre meninger eller poenger som ikke er viktige for diskusjonen så vil jeg ikke sitere dem da det bare øker lengden på kommentarene uten grunn.

Når jeg svarer på kommentaren din ved  ved å sitere min egen kommentar kan du ikke hevde at du siterer den aktuelle delen av diskusjonen.

 

Iki skrev (18 timer siden):

 

Når denne DLC pakken kommer før de fikser spillet, og såpass tidlig at man kan lure på når de startet utviklingen av den, så sprer det tvil om denne pakken.

Jeg ser ingen grunn til da å hoppe inn for å beskytte dem, og si hvor fantastisk snille de er som gir oss gratis DLC.

Det har varslet om at det kom til å komme en DLC pakke ut til spillet etter lansering for en god stund tilbake. Det er heller ikke de samme som jobber med å fikse bugs  som jobber med story og mer innhold. Dersom jeg betaler noen for å¨renoverer huset mitt klager jeg ikke på at malerene gjør seg ferdig med malejobben og drar i stedet for å fortsette med å skifte ut rørene. Det er ikke deres jobb. Jeg sier ikke at de er snille for å gi oss gratis DLC, men jeg kommer ikke til å klage på dem slik du forventet at folk skulle gjøre.

Iki skrev (18 timer siden):

Hvor mange ansatte har hvert firma?

Hva koster produksjonen?

Drift?

Hvor mange timer får du for DLC pakkene?

Osv.

For å behandle dem likt så må de være like.

Dette er en iki spesial. Her sammenlikner jeg prisene på DLC fra to selskap som du insisterte på at skulle bli behandlet likt. Du påpekte at CDPR har en lang historie med spill som finansieres ved hjelp av betalt DLC jeg påpekte at EA har en lengre tradisjon med dyrere og at vi derfor ikke behandler dem likt på grunn av det. Du viser til alle gangene vi har klaget på EA og Ubisoft for å gjøre det samme mens CDPR for "frikort", jeg påpeker at EA tilbyr DLC som koster 3-4000 kroner og du sier at vi ikke kan behandle dem likt fordi de har større selskap.

Iki skrev (18 timer siden):

 

Skal man virkelig la cdpr slippe unna med alt mulig bare fordi de lagde Witcher 3?

Er det ene spillet bra nok til å unnskylde gjentatte løgner?

Har jeg sagt dette? Har jeg forsvart Cyberpunk 2077? Igjen blir jeg nødt til å sitere meg selv fra forrige post.

 

Yopaz skrev (På 5.1.2021 den 9.48):

TL:DR: CDPR har brutt min tillitt, men det betyr ikke at jeg skal klage på alt de gjør fra nå av. EA har gjort det samme i større omfang og langt flere ganger selv. Derfor får de også mindre godvilje.

Her kommer det jo fram at jeg ikke forsvarer CDPR for dette og at igjen ignorerer den setningen jeg hadde uthevet slik at du skulle få den med deg. Likevel hevder du at du siterer den aktuelle delen av en diskusjon. Les setningen på nytt et par ganger. Forsvarer jeg det CDPR har gjort under utviklingen av Cyberpunk?

Iki skrev (18 timer siden):

 

Jeg beskytter det å ta betalt for utvikling av spill.

Jeg beskytter gratis DLC.

Jeg beskytter det å samle spillerne slik at alle kan spille det samme spillet.

 

Kan du med hånda på hjertet si at du ikke har hatt nedlatende kommentarer til de som klagde på lootboxer i Battlefront 2?

Du beskytter gratis DLC, den er grei.

Du beskytter det å samle spillerne. Hvorfor vil du ikke da kommentere når jeg nevner det med at EA kan ta flere tusen for DLC pakker i et enkelt spill? Dette er jo en betydelig betalingsmur som definitivt vil gjøre at spillere ikke får med seg hele spillet.

Iki skrev (18 timer siden):

Jeg klager ikke på at cyberpunk får mikrotransaksjoner.

Jeg klager på at de lyver om det.

Jeg klager også på at de lyver, men jeg klager om det når de blir tatt for det, ikke på andre tråder. De har annonsert denne DLC pakken flere måneder i forveien og vi visste før spillet kom ut at det kom til å få gratis DLC kort tid etter. 

De løy om å ikke inkludere mikrotransaksjoner, det har jeg klaget på. De løy om at de ansatte ikke skulle jobbe overtid, det har jeg klaget på. De skjulte tilstanden til konsollutgavene og det har jeg definitivt klaget på og når du ser på metacritic er det helt tydelig at jeg ikke er alene om. Jeg klager på spillselskapene når jeg synes de gjør noe feil og dersom de gjør det mange nok ganger så mister jeg tiltro til dem. Jeg balanserer negative og positive ting. EA har gjort ekstremt mye negativt, CDPR har gjort en god del mindre negative ting. Balanser de positive tingene EA har gjort mot de postive tingene CDPR har gjort og CDPR vil komme ut bedre i mine øyne. Det er helt greit om du er uenig, men du kan i det minste prøve å forstå at vi snakker om en helt annen situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (7 timer siden):

Når jeg svarer på kommentaren din ved  ved å sitere min egen kommentar kan du ikke hevde at du siterer den aktuelle delen av diskusjonen.

Det du siterte av deg selv var uaktuelt for diskusjonen.

Yopaz skrev (7 timer siden):

Det har varslet om at det kom til å komme en DLC pakke ut til spillet etter lansering for en god stund tilbake. 

Det gjør det ikke bedre.

Det er jo nettopp dette folk klager på, at innhold som burde vært med i spillet fra lanseringen blir holdt tilbake for å være en del av en gratis DLC pakke.

Yopaz skrev (7 timer siden):

Dette er en iki spesial. Her sammenlikner jeg prisene på DLC fra to selskap som du insisterte på at skulle bli behandlet likt. Du påpekte at CDPR har en lang historie med spill som finansieres ved hjelp av betalt DLC jeg påpekte at EA har en lengre tradisjon med dyrere og at vi derfor ikke behandler dem likt på grunn av det. Du viser til alle gangene vi har klaget på EA og Ubisoft for å gjøre det samme mens CDPR for "frikort", jeg påpeker at EA tilbyr DLC som koster 3-4000 kroner og du sier at vi ikke kan behandle dem likt fordi de har større selskap.

Feil konklusjon fra din side her.

Jeg har ikke sagt de skal behandles likt.

Det er feil å si at EA har en tradisjon basert på det du selv finner om et spill uten å gå i detalj om hva du faktisk betaler for.

Osv.

Yopaz skrev (7 timer siden):

Har jeg sagt dette? Har jeg forsvart Cyberpunk 2077? Igjen blir jeg nødt til å sitere meg selv fra forrige post.

Verden handler ikke om deg.

Når jeg nevner personer generelt så nevner jeg ikke deg spesifikt.

Yopaz skrev (7 timer siden):

Du beskytter det å samle spillerne. Hvorfor vil du ikke da kommentere når jeg nevner det med at EA kan ta flere tusen for DLC pakker i et enkelt spill? Dette er jo en betydelig betalingsmur som definitivt vil gjøre at spillere ikke får med seg hele spillet.

Igjen. Jeg beskytter gratis DLC, slik som i Battlefront 2. Jeg har ikke skrevet noe om å beskytte Sims.

Det å trekke meninger opp fra hatten blir feil.

Yopaz skrev (7 timer siden):

Jeg balanserer negative og positive ting. EA har gjort ekstremt mye negativt, CDPR har gjort en god del mindre negative ting. Balanser de positive tingene EA har gjort mot de postive tingene CDPR har gjort og CDPR vil komme ut bedre i mine øyne. Det er helt greit om du er uenig, men du kan i det minste prøve å forstå at vi snakker om en helt annen situasjon.

Cdpr har gitt ut 3 spill før dette.

EA har gitt ut hundrevis av spill.

Om EA har gjort noe negativt i 10 av 100 så vil det være 10%.

Om cdpr gjør noe negativt i 1 av 4 så vil det være 25%.

Det er derfor jeg mener det blir helt feil å sammenligne dem på den måten du gjør, og helt feil å si at cdpr fortjener mer godvilje.

Lenke til kommentar
Iki skrev (14 timer siden):

Det du siterte av deg selv var uaktuelt for diskusjonen.

 

Ifølge deg var det uaktuelt at jeg siterte meg selv. Den delen du utelot var en del som utdypet det argumentet du svarte på, men jeg skjønner at du bryr deg lite om helheten. Jeg vil anta at det er derfor du ikke ser forskjell på hva EA har gjort hundrevis av ganger de siste 10 årene. Dersom du ikke en gang kan innrømme at du siterte meg ut av sammenheng og at det er dumt om du skal ha en skikkelig diskusjon så skjønner jeg at det ikke er vits å diskutere noe mer. Du vil påstå at jeg beskytter det de har gjort, men du du velger å ikke sitere de bitene der jeg sier at jeg ikke gjør det og at jeg synes de har skuffet stort.

Du trenger ikke å bli enig med meg, men du kan i det minste prøve å innrømme at det å sitere ut av sammenheng er dårlig debattskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yopaz skrev (5 timer siden):

Du trenger ikke å bli enig med meg, men du kan i det minste prøve å innrømme at det å sitere ut av sammenheng er dårlig debattskikk.

Noe jeg aldri har gjort.

Jeg siterer som sagt kun de delene som er viktige for diskusjonen.

Om du kommer med masse annet styr som ikke har noe med saken å gjøre så vil jeg ikke sitere dette.

Argumenter sak istedenfor meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...