Gå til innhold

treig trådløs lading på 10 w


Teria

Anbefalte innlegg

Jeg har en iPhone 11 som jeg tidligere har ladet med en 5w trådløs lader, det tar ca 3 timer. Nå har jeg skaffet meg 10w trådløs lader (denne) og ladeklossen til en gammel sony xperia z3c som jeg er ganske sikker på har mer enn 5 w. 

Da jeg ladet mobilen min trodde jeg det skulle gå raskere enn den forrige trådløse laderen, men hittil har det gått like lang tid. Forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (Akkurat nå):

Iphone lader vel på maks 7,5 watt, mener jeg. 

 

Hva heter qi-laderen du bruker?

Trodde hurtiglading var raskere? Uansett burde det gå raskere enn laderen jeg brukte som var på 5w? Jeg har en iZound Fast Wireless Qi Charger 10 W.

Kan det være at det bare er Sony som kan hurtiglade med qualcom quick charge?

Lenke til kommentar
Teria skrev (På 31.12.2020 den 22.56):

Jeg har en iPhone 11 som jeg tidligere har ladet med en 5w trådløs lader, det tar ca 3 timer. Nå har jeg skaffet meg 10w trådløs lader (denne) og ladeklossen til en gammel sony xperia z3c som jeg er ganske sikker på har mer enn 5 w. 

Da jeg ladet mobilen min trodde jeg det skulle gå raskere enn den forrige trådløse laderen, men hittil har det gått like lang tid. Forklaring?

Bruker du deksel når du lader? Det kan gjøre at det går tregere

 

Lenke til kommentar

Kjøp et USB-multimeter, så kan du se hvor mye ladestrøm den trekker. 

Apple sier (utdrag):

Det finnes en rekke Qi-sertifiserte ladere som kan lade iPhone med den nyeste versjonen av iOS med en effekt på opptil 7,5 watt. Se en liste over Qi-sertifiserte ladere. Andre Qi-sertifiserte ladere kan ha varierende funksjonalitet og ytelse. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte produsenten.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 5.1.2021 den 19.19):

Bruker du deksel når du lader? Det kan gjøre at det går tregere

 

Nope, bruker ikke deksel.

zanta skrev (6 timer siden):

Kjøp et USB-multimeter, så kan du se hvor mye ladestrøm den trekker. 

Apple sier (utdrag):

Det finnes en rekke Qi-sertifiserte ladere som kan lade iPhone med den nyeste versjonen av iOS med en effekt på opptil 7,5 watt. Se en liste over Qi-sertifiserte ladere. Andre Qi-sertifiserte ladere kan ha varierende funksjonalitet og ytelse. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte produsenten.

Det var lurt, takk for tips. :)

zanta skrev (6 timer siden):

Hva heter modellen? Kanskje den er bare 5 W?

ladeklossen? Sony UCH10

Lenke til kommentar
On 1/11/2021 at 8:04 PM, jaczdani said:

Kan se ut som apple har nedgradert trådløsladingen på ikke apple produkter til 5w.

Det stemmer nok ikke helt: Jeg sjekket med mitt USB-multimeter nå, har en iPhone XR med seneste iOS. Med kablet 1 A lader lader den med ca 1 A (=5 W), med kablet 3 A lader lader den med ca 1,8 A (= ca 9 W). Med trådløs 10 W ladeplate fra Kjell&Co tilkoblet lader på 3 A lader den med ca 1,4 A (= ca 7 W). Apple oppgir max 7,5 W trådløst, noe som ser ut til å stemme. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...