Gå til innhold

Oppdatere fra mac os X til noe nyere? Vil ikke installere


Anbefalte innlegg

Hei. Har en macbook air (2013) med os X 10.9.5. 
skulle gjerne oppdatert denne da jeg ikke får brukt dplay eller netflix lengre og mistenker det kan være det gamle OS’et jeg har på den. Har prøvd å laste ned Big sur, High sierra og Catalina, men når jeg skriver inn passord og verifiseringskode blir installer-knappen grå og det skjer ingenting... er en windows mann så litt hjelp trenger jeg nok her. Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (15 timer siden):

Det er nok en ssd.

Maskinen har kanskje bare 4Gb ram? Dersom for mye deles til skjermminne, så blir det for lite slik du har forsøkt.

Installering fra bootbar usb fungerer sikkert. Det er vel ikke noe poeng å bruke noe annet enn macos.

Sitter litt i klisteret. Lastet ned catalina patch til usb, og nå har jeg formatert innebygde disken, men når jeg installerer catalina til disken kommer det ikke opp at det er det på disk. Kun på usb. Faen...

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (29 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor du har surret med catalina patch og formatert disken, men nå kan du bare gjøre en clean install av big sur. Så fikser du nok problemet. Det er bare å google. Jeg kan dessverre ikke anbefale en spesifikk guide.

Var en som sa det var lettere. Men ja.. nå får jeg jo ikke startet maskinen i det hele tatt så regner med jeg må laste ned big sur fra en annen maskin og legge på USB igjen osv? Legger ved ett bilde av den patchgreia. Skjønner ikke hvorfor den ikke bare vil installere på ssd’enimage.thumb.jpg.dbeb4ee90171045c8c324bc4bbb43934.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...