Gå til innhold

OneDrive bruker data


omp9

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpe nylig en windows laptop for å spille litt når jeg jobber nattevakter. For å være online må jeg koble til min mobiltelefon for å få data. Den gikk greit de første ukene, men de siste 2 dagene begynte laptopen og bruke latterlig mye data. Fikk nesten sjokk da jeg så den hadde brukt opp hele mitt månedlige dataforbruk, hele 8,9GB hadde noen som het One Drive brukt på 2 dager!  Jeg har hørt og kan kanskje sett det står OneDrive noen steder, trodde det var windows nettsky for lagring av bilder og videoer. Men jeg har aldri brukt dette så vidt jeg er klar over, aldri opprettet noen konto, selvom jeg har en gammel hotmail konto som er koblet opp mot min nye laptop. Hvordan får jeg stoppet denne f**nskapen! Og hva er de 8,9GB brukt til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onedrive kopierer det som ligger i dokumenter/bilder/video/musikk mappene som standard. Så hvis du har lagt et par filmer/tv-serier i video mappa f.eks, så går det fort 8,9GB. Du får gå inn på onedrive, og se hva som er kopiert over.

Du kan også lønne seg å sette internett til forbruksmålt tilkobling i innstillinger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...