Gå til innhold

Kraftig bilbrann i underjordisk parkeringshus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -l skrev (16 minutter siden):

Kan dette bli mer "clickbaity", TU?

Det ene er temaet, det andre er at artikkelen selvfølgelig ikke inneholder noen av de saftige detaljene som alle lurer på. Var det diesel eller el? En Tesla?

Enkelte lurer meir på om det var en Tesla enn andre

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg antok det var en fossilbil og ble nysgjerrig på om dette stemte.  Utelukker ikke at det er en fossilbil heller. Kan være en annen Renault eller noe helt annet.

(Elbiler er mindre utsatt for brann enn fossilbiler, men det betyr ikke at de aldri brenner, og ettersom antallet elbiler øker så vil antallet elbilbranner øke.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Sikkert ikke populært her inne på Teslaforumet, men det er en kjennsgjerning at det er flere og flere Teslaer som tar fyr uten noen spesiell grunn. Får jo håpe dette ikke er ett av de tilfellene.

https://www.thedrive.com/news/28420/parked-teslas-keep-catching-on-fire-randomly-and-theres-no-recall-in-sight

https://www.businessinsider.com/why-tesla-cars-catch-on-fire-2019-4?r=US&IR=T

https://www.dallasnews.com/business/autos/2020/12/28/a-tesla-model-s-erupts-in-flames-in-frisco-sparking-new-concerns-about-safety-of-older-electric-batteries/

Og med retorikken her inne når det gjelder ting som eksploderer eller tar fyr, så burde selvfølgelig salget forbys.

Helt usakelig selvfølgelig, men det er slik debatten er her inne :-)

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 timer siden):

Budstikka har en video. Vanskelig å si helt sikkert hvilken bil det er, men for meg kan det se ut som en Renault Zoe.

Ser ikke ut som en typisk elbil-brann dette her. Ser mer ut som flammene stikker opp fra et panser, så tenker det er en lekkasje av drivstoff fra en ice-bil. Om det er en Zoe involvert i tillegg, kan sikkert hende, men da er den nok antent av brannen i en nabobil. Det skrives ihvertfall at brannen spredte seg til noen nabobiler.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Snowleopard said:

Ser ikke ut som en typisk elbil-brann dette her. Ser mer ut som flammene stikker opp fra et panser, så tenker det er en lekkasje av drivstoff fra en ice-bil. Om det er en Zoe involvert i tillegg, kan sikkert hende, men da er den nok antent av brannen i en nabobil. Det skrives ihvertfall at brannen spredte seg til noen nabobiler.

Budstikka sier "Brannen har ikke spredt seg videre fra den ene bilen." Og den bilen ser veldig ut som en Zoe. Når jeg ser nærmere ser man også at bilen som brenner står parkert ved siden av en Leaf og en trilling, som står parkert foran elbilladere. Og på en andre siden av Zoen ser det ikke ut som det står noen bil tett inntil.

https://delivery.youplay.se/r/E46F2

Brannen trenger ikke egentlig å ha vært forårsaket av Zoen. Det kan være det elektriske anlegget som har tatt fyr, og så har brannen spredt seg til bilen, og det kan f.eks være ildspåsettelse.

Men jeg gjetter på at bilen har stått til lading, og bilens lader har tatt fyr. Antar denne er under panseret.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 timer siden):

Budstikka sier "Brannen har ikke spredt seg videre fra den ene bilen." Og den bilen ser veldig ut som en Zoe. Når jeg ser nærmere ser man også at bilen som brenner står parkert ved siden av en Leaf og en trilling, som står parkert foran elbilladere. Og på en andre siden av Zoen ser det ikke ut som det står noen bil tett inntil.

https://delivery.youplay.se/r/E46F2

Brannen trenger ikke egentlig å ha vært forårsaket av Zoen. Det kan være det elektriske anlegget som har tatt fyr, og så har brannen spredt seg til bilen, og det kan f.eks være ildspåsettelse.

Men jeg gjetter på at bilen har stått til lading, og bilens lader har tatt fyr. Antar denne er under panseret.

Jeg sjekket saken i flere aviser, og der snakket de om spredning. Men blåste opp videoen nå, og brukte pauseknappen, og ser du muligens har rett likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brannen var i garasjeanleggets U1 i Sandviksveien 182, hvor Grønn kontakt har ti fleksiladere. Man se et par av laderne på videoen. Hele garasjeanlegget er sprinklet, men jeg kan ikke se at det var utløst, men brannalarmen var aktiv. Denne delen av garasjeanlegget ligger helt på siden av senteret, som er en ombygd og påbygd versjon av Radionette-fabrikken. Der parkeringshuset er var det tidligere en stor parkeringsplass.

Endret av OPV
Lenke til kommentar

Det må da være en særnorsk greie denne enorme konspirasjonsdiskusjon om elbil, diesel og bensin.

Folk elsker konspirasjon om type bil i ulike fora.

Prøver man å balansere virkelighet på noen områder så blir man anklaget for mye rart, for man må tilhøre 100% en leir. 

Tidligere Android vs IPhone fora var lekekasse i forhold.

Jeg kaster inn en brannfakkel: Alle biler kan begynne å brenne av ulike årsaker, både elbil, dieselbil og bensinbil. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...