Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppvaskmaskin bruker stadig lengre tid per vask [løst]


Anbefalte innlegg

Har en Asko oppvaskmaskin som stadig bruker lengre og lengre tid på hvert av de tre hovedprogrammene. Kjørte mye tung vask tidligere, men nå estimerer den at vasken vil ta 6+ timer. Lignende skjer på lett vask, og automatisk vask. 

Gjorde nylig rent filteret, og den rare plastsaken som sitter i midten. Sjekket også at det ikke lå noe nedi der. Kjørte også en maskinrens med Zalo sitt produkt, men det ser ikke ut til å fungere. 

Noen som vet hva det er? Må jeg bare kjøre flere maskinrenssykluser? 

Løsning: Tok ut filtrene. Kjørte kort vask med tom maskin, og uten filtre. Vasket filtrene, og satte dem tilbake. All good. 👍

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om denne maskinen har lyssensor. Kan se et par greier som kanskje er sensorer, men er usikker. 

I går tok jeg ut filtrene igjen. Så at det var litt muggent vann i bunnen, så jeg kjørte en kort vask uten filtre og uten bestikk, tallerkener osv, bare for å skylle ut av maskinen. 

I dag satte jeg på en tung vask, som var beregnet til 6+ timer. Usikker på nøyaktig hvor lenge den stod, men nå har den justert ned til 3 timer for neste vask. 

Til oppsummering; tok ut filtrene. Kjørte kort vask med tom maskin, og uten filtre. Vasket filtrene, og satte dem tilbake. All good. 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...