Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gjøre det slutt eller hva?


Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg er en 31 år gammel gutt med 2 jenter ( 1 år og 4 år), og lever i et forhold/samboerskap som er litt så der om dagen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Vi har hvert av og på siste årene, men har siste 4 årene bestemt at vi skal ha fokus og prøve hvertfall for ungene sin skyld.. den siste tiden vel si 3 årene, har sex motivasjonen til samboer hvert 100% helt borte.. for så at den kom tilbake i 3 mnd'er.. for så at den forsvant igjen uten noe forklaring på hvorfor.. Jeg ble brått nektet og ha kontakt med venniner av meg osv.. for så at jeg ikke fikk sove en dag og jeg la merke til at hun fikk snap av en totalt ukjent person for meg som hun aldri har pratet om, eller nevnt eller noe som helst på totalt de 10 årene vi hvert sammen.. ( hun har sagt ok at jeg kjekker snappen i ny og ne om jeg føler meg usikker..) 

hun selv hevdet dem kun var venner.. og tenkte ikke mer over det valgte å stole på henne.. men brått 3 dager før julaften så mottok hun snap  kl 0200, 0300, 0330, 0400..0700 av samme person.. jeg klikket inn på chatten uten å åpne bildene og der fikk jeg sett at hun hadde mottatt ett bilde tidligere og besvart med 
" Deilig ❤️ <3, sov godt og drøm søtt kjekken 😘 😘 ❤️ <3".. 

Når jeg da tok dette opp klikket hun i vinkler.. og har i etterkant byttet passord på snapchat.. byttet passord på tlf'en sin bruker mer tid på kritisere ALT som skjedd i fortiden fremfor svare ærlig på spm jeg stiller henne.. 

Spm jeg lurer på eller råd jeg lurer på.. hva kan jeg gjøre/burde jeg gjøre?..

ps: Jeg har sagt at jeg ønsker at hun enten gir meg passordet på snappen igjen så jeg kan gå igjennom chatten dems, og se hva dem snakker o slik at det hun sier kan bevises..eller at hun kan beholde han på snap,men da kun om jeg får se hver eneste gang hun skal sende snap til han..eller hun mottar.. slik at hun ikke har sjans til å "juge" eller motta bilder uten og slette.. og om hun ikke vil det så er det over.. da klikket hun enda mer i "vinkler" og igjen klaget og klaget på fortiden på ting som skjedd for over 5-6 år siden for å slippe fokus på selve saken  =( 

noen med tips/råd??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville gjort; er å forklare henne ett sammendrag av hva du beskriver her, i første omgang. Så burde du gjøre så godt du kan for å forklare hva det får deg til å føle og hvordan dere skal gå frem videre.

Min personlige mening basert på det jeg leser her, er at lusa kjenner seg selv på gangen. Helt ærlig, denne damen virker veldig kontrollerende og reagerer på en veldig suspekt måte når hun blir sint. Du blir ikke sint hvis du vet at det du blir anklaget for er absurd, du motbeviser det og gjør det med ett slesk glis om kjeften.

Det kan godt være at du er tilpasset den her atferden, ettersom dere har hatt 10 år sammen; men det er ikke normalt. Det her er ikke det en forventer av en partner, ja vi har alle opp og ned perioder med våre utvalgte men å ikke kunne stole på kommunikasjon basert på tillitt er i utgangspunktet ett stort rødt flagg.

Prøv så godt du kan å forestill deg hva du hadde tenkt, gjort og kanskje også sagt hvis dette var atferden hun ville demonstrere når du først ble kjent med henne. Nå spør deg selv, ville du ha satset på det? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

jeg har gitt hun passordet til min snapchat, min facebook og alt jeg pga jeg har ingenting å sjule.. hun kan se når hun selv føler for det noe hun gjør gjentatte ganger og reagerer på det meste av prat jeg har med venniner fra skoledagene mine, aldri så mye som ett hjerte engang der.. hun addet vedkommende for under 2 mnd'er siden og sender hjerte, kyssetegn og har allerede byttet passord på snappen sin  og til tlf sin etter hun fant ut  jeg hadde sett den ene mld hun selv hadde skrevet til han.. er som ble skrevet lenger opp tenker jeg at man blir jo ikke sur og kjefter for ting som er 4-6 år gammelt og klager på alt annet for fokus på noe annet når man selv er busted om man seriøst ikke har noe å sjule.. 😛 har skrevet en mld til henne nå, så får se hva hun svarer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Har du noen gode grunner til at du ønsker å være sammen med denne dama? hvis eneste grunn er for ungenes skyld, så lurer dere bare dere selv. 

Sant det.. jeg har sagt det til henne selv at det kommer et tidspunkt hvor man er nødt og slutte og skylde på ungene for at man skal være sammen.. det i lengden ødelegger ungene, ødelegger hver av oss.. og spesielt når slike situasjoner oppstår.. det er usunt.. har gitt hun et ultimatium nå, så får se hva hun svarer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
blueboy89 skrev (1 minutt siden):

Sant det.. jeg har sagt det til henne selv at det kommer et tidspunkt hvor man er nødt og slutte og skylde på ungene for at man skal være sammen.. det i lengden ødelegger ungene, ødelegger hver av oss.. og spesielt når slike situasjoner oppstår.. det er usunt.. har gitt hun et ultimatium nå, så får se hva hun svarer..

Godt sagt av deg, fordi i mitt syn så er det en betingelse at man har det bra sammen, dersom det skal være noe vits å være sammen. 
Hvis man ikke finner nok gode grunner til å prøve å holde forholdet levende, så bør man seriøst vurdere å avslutte det, før det går for langt. Da vil en avslutning når man har barn og felles eiendeler kunne bli enda vanskeligere. 

Du må også ta stilling til om du klarer å stole på henne, og de betyr at du må leve med å ikke sjekke snap og messenger, men stole på at hun ikke gjør noe hun ikke skal der. Det i seg selv er en vanskelig øvelse, og ikke noe som kommer av seg selv på kort tid. Alternativet med å ha tilgang ti, og skulle sjekke meldinger osv er ikke en god løsning, siden tvilen sannsynligvis alltid vil være sterk, selvom du aldri ser noen tvilsomme meldinger. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (Akkurat nå):

Tror på dette. Politisk korrekthet og manglende innsikt hos bedreviter mistenker jeg er veldig ødeleggende i den slags settinger. 

Men, det kan være ett godt alternativ til å krangle så kjeler og skohorn flyr rundt i leiligheten. det er av og til veldig mye lettere å prate rolig og etter tur, med en nøytral ordstyrer til stede. Sannsynligvis vil ikke en slik profesjonell part løse problemene for dere, eller si hvem som har rett eller galt, men man kan lære seg å kommunisere på en ordentlig måte, som alltid er et godt første steg

Lenke til kommentar

Det virker som hu smalt igjen døren etter å ha blitt "fersket". Angrep er det beste forsvar. Så det at hun tar opp eldre saker, og kanskje skylder på uvesentlige ting uten sammenheng (avsporing?) - er en form for avledningsmanøver, eller manipulerende atferd om du vil.

Dette med "av og på" når det kommer til sex, uten at du ser noen årsakssammenheng er også spesielt. Meldingen du siterte er ikke en typisk vennskapsmelding med mange kyss og hjerter. Men personlig syns jeg det er barnslig å lese gjennom meldingene til hverandre på mobilen og den type ting. Det er ofte slik man gjorde i tenårene, når man har passert 30+ bør man ha tillitt nok til sin partner at man respekterer hver sitt privatliv - med nok tillitt til at man tar det for gitt at partneren deler informasjon som er aktuell for begge to. Det kan for eksempel være at din kjæreste får meldinger av en tidligere flamme, og at hun vet at denne personen fremdeles har følelser for henne - men at dette ikke er gjensidig. Om hun da får en klein fylle-melding midt på natta som du da tilfeldigvis leser; så har det en plausibel forklaring uten at det trenger å brygge opp til en stor misforståelse og påfølgende krangel av noe slikt. 

Men slik jeg leser det, er det grunn til å mistenke utroskap. Nå er alle forhold ulike og det er ikke noe fasit på hvordan man skal gå frem i en slik situasjon. Men personlig hadde jeg gått beinhardt til verks for å konfrontere henne. Uten å la meg pille av diverse avledningsmanøver og annet skuespill (det trenger nødvendigvis ikke være bevist fra hennes side). Om du forholder deg rolig, og lar henne utagere på sitt vis.... men nekter å gi deg - vil denne fasaden av forsvar tilslutt kollapse og sannsynligvis ende i tårer og en innrømmelse. Sannsynligvis. Det beste er at hun forteller det selv, uten at du skal "snoke" på mobilen hennes. Ved å bruke ord som "Jeg VET det er noe du ikke forteller meg." Er du krystallklar, istedenfor mer åpne replikker som "Er det noe du skjuler for meg". 

Dette bør selvfølgelig gjøres når ungene er i seng. Får du ikke noe svar, er det bare å fortsette å presse helt til du får en reaksjon. Av og til kan det være vanskelig å få til alene, da kan en familieterapeut være nyttig. For dersom hun er utro, må det være en årsak til dette syns jeg. Åpenhet er uansett den beste medisinen mot den type konflikt... som i bunn og grunn er mangel på kommunikasjon, åpenhet og tillitt.... som er selve bærebjelken i ethvert forhold. 

Lykke til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det er sånn, så er det for min del 1) Ho vil egentlig bare at du gjør det slutt, eller 2) Ho trenger mer tid til å prosessére svar til spørsmålene, og du må være åpen og empatisk og gi ho tid. La dette få den tiden det trenger.

Det er jo ikke bevis for utroskap enda. Så jeg ville prøvd å gi det tid nå som du er i prosessen du er i. Men jeg ville fortsatt å prøve å få frem sannheten på bordet. Er det livsgrunnlag eller er det ikke? Så ta ansvaret som det blir uansett. Er man en far, så er man en far, om man er i et forhold eller ikke. Farsrollen kommer først. Så får forholdet komme i andre rekke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er sikkert, og det er at hun er utro. Selv om det kanskje ikke er fysisk, så er det noe hun gjør bak din rygg og skjuler for deg. Valget ditt står mellom å akseptere utroskapen, finne ut hvorfor det skjer og faktisk fikse forholdet. En ting er sikkert når det gjelder utroskap, og det er at den utro parten prøver å få dekket behov som ikke blir dekket hjemme. Snakk sammen, og fortell hva du mener. 

Jeg tror ikke forholdet deres er dødsdømt. Det kan godt være at dette er starten da det snur til det bedre og begynner å sette pris på hverandre igjen.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
blueboy89 skrev (5 timer siden):

Heisann..

Jeg er en 31 år gammel gutt med 2 jenter ( 1 år og 4 år), og lever i et forhold/samboerskap som er litt så der om dagen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Vi har hvert av og på siste årene, men har siste 4 årene bestemt at vi skal ha fokus og prøve hvertfall for ungene sin skyld.. den siste tiden vel si 3 årene, har sex motivasjonen til samboer hvert 100% helt borte.. for så at den kom tilbake i 3 mnd'er.. for så at den forsvant igjen uten noe forklaring på hvorfor.. Jeg ble brått nektet og ha kontakt med venniner av meg osv.. for så at jeg ikke fikk sove en dag og jeg la merke til at hun fikk snap av en totalt ukjent person for meg som hun aldri har pratet om, eller nevnt eller noe som helst på totalt de 10 årene vi hvert sammen.. ( hun har sagt ok at jeg kjekker snappen i ny og ne om jeg føler meg usikker..) 

hun selv hevdet dem kun var venner.. og tenkte ikke mer over det valgte å stole på henne.. men brått 3 dager før julaften så mottok hun snap  kl 0200, 0300, 0330, 0400..0700 av samme person.. jeg klikket inn på chatten uten å åpne bildene og der fikk jeg sett at hun hadde mottatt ett bilde tidligere og besvart med 
" Deilig ❤️ <3, sov godt og drøm søtt kjekken 😘 😘 ❤️ <3".. 

Når jeg da tok dette opp klikket hun i vinkler.. og har i etterkant byttet passord på snapchat.. byttet passord på tlf'en sin bruker mer tid på kritisere ALT som skjedd i fortiden fremfor svare ærlig på spm jeg stiller henne.. 

Spm jeg lurer på eller råd jeg lurer på.. hva kan jeg gjøre/burde jeg gjøre?..

ps: Jeg har sagt at jeg ønsker at hun enten gir meg passordet på snappen igjen så jeg kan gå igjennom chatten dems, og se hva dem snakker o slik at det hun sier kan bevises..eller at hun kan beholde han på snap,men da kun om jeg får se hver eneste gang hun skal sende snap til han..eller hun mottar.. slik at hun ikke har sjans til å "juge" eller motta bilder uten og slette.. og om hun ikke vil det så er det over.. da klikket hun enda mer i "vinkler" og igjen klaget og klaget på fortiden på ting som skjedd for over 5-6 år siden for å slippe fokus på selve saken  =( 

noen med tips/råd??

Eg reagerte sjøl veldig på det med at dokk prøve å få d t å fynka for ungene sin skyld. Dette e kjempe omtenksomt og snillt, men som unge sjøl som har opplevd ein del «turbulens» i oppveksten med foreldre som ikkje virke heilt på skrudd når d komme t deres forhold, men prøve for meg og brødrene mine sin skyld, så e d faktsik heilt forferdig. Ungene trenge ein trygg oppvekst (som selv om de har, ikkje altid kan virka som), og foreldre som e der ikkje bare for ungene, men og for hverandre. 
 

Bare det at hu ikkje kan vær 100% ærlig med deg om Kem hu snappe med, og om Ka, e jo første «store» hint du burde ta. I et forhold der det også er unger i bildet, burde jo sefølgelig ikkje det være et problem! Alle dokk foreldre der ute e på ein eller annen måte helter for oss unger, og me trenge at dokk kan være der for oss og støtta/trøsta oss alltid, selv når me e passert langt øve 18 og e unge voksne. I den alderen som ungene dine e i nå e d veldig viktig at de ikkje oppfatte det som blir sett på som «Toxic», som for dem blir normalt. Eg har sjøl måtte lært av venninner og kompiser at det eg trodde va «Normalt» ikkje va så greit eller riktig.

D e altså viktig at ungene kan vokse opp uten at foreldrene, som skal være forbilder og rett og slett heltene våres, har problemer med å stole på hverandre og fokuserer mer på ka som e galt mellom dem enn at ungene får ein fin og trygg oppvekst.

Eg ska ikkje utdype meg i det andre med tanke på at eg ikkje sjøl har vært nær någe sånnt.... men sånn heilt ærlig, hvis det ikkje føles riktig, så e d mest sonsynelig ikkje riktig hellår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at dette er dødsdømt, dessverre. Sex-problemene deres, og de dypere dynamikk-problemene som dette vitner om, kunne nok ha blitt løst før hun gikk til det steget å aktivt teste ut seksualvalutaen sin for å se om hun kunne finne seg noe bedre. Når kvinner skrur igjen sex-krana på den måten er det som oftest fordi de ikke lenger har noen "konkurranse-angst", og er alt for trygge på at mannen ikke kan få noe bedre andre steder. Dette er noe som dreper sexlysten deres, uansett hvor mye de skulle ønske at det ikke var sånn, da kvinner gjerne trenger på et eller annet nivå å føle at mannen deres også er attraktiv for andre kvinner. Løsningen kan da gjerne være at han blir mindre tøffel, og gjør endringer i sitt liv som på en kovert måte gjør at angsten for å miste ham til noen andre blusser opp igjen - såkalt "dread game".

Men når hun først har gått hen og gjort det her, er den eneste grunnen til at hun evt. skulle gå "all in" for deg igjen at hun endte opp med å bli avvist av den/de andre, og har innfunnet seg med at hun har overvurdert seg selv. Med andre ord vil hun nok aldri bli fornøyd igjen, selv om dere skulle jobbe med å lappe på ting. Problemet, sånn som jeg ser det, er at det finnes ingen måte du kan ta henne tilbake på uten at du da samtidig synker enda dypere ned i tøffel-gjørma - noe som sannsynligvis var noe av problemet i utgangspunktet. Så det hele ender opp som en slags Catch 22 hvor det eneste du kan gjøre for å gjenvinne hennes respekt er å dumpe henne, men da er det jo også slutt. En temmelig umulig situasjon, med andre ord, hvor du ikke kan få både i pose og sekk: Du kan ikke både beholde henne, og gå med hodet hevet. Og jeg tenker det beste alternativet her er det som bevarer selvrespekten din. Alt det praktiske rundt barn og skilsmisse kan løses, og det kan bli en helt fin hverdag så lenge dere samarbeider bra om det som er viktigst (ungene).

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ingen tillit, ingen fysisk kontakt og dårlig kommunikasjon?

Dere kan godt skyve ungene fremfor dere og skylde på de for at dere holder sammen. Men du bør tenke over at dere gjør ungene deres en bjørnetjeneste. Og sannsynligheten for at dere velger å gjøre det sånn er fordi det er komfortabelt for dere begge to.

Hun er sannsynligvis utro, eller har tenkt tanken. Såpass må du klare å se du og. Men i stede for å hoppe i det så skjuler hun det siden du aksepterer det. Det er samtidig trygt siden hun alltid har deg hjemme.

Det er tøft å gå fra hverandre når man har barn. Helt åpenbart. Jeg har gjort det. Men så lenge begge to klarer å være noenlunde voksne og putte ungene først så vil dere alle få et mye mye bedre liv.

Lykke til! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...