Gå til innhold

Budsjettpc for spilling man kan vokse med


Anbefalte innlegg

Heihei!

Jobber med å bygge en PC til min niese. som har funnet interessen for gaming, budsjettet er dessverre ikke all-verdens i første omgang og  budsjettet ender på rundt 9000. Skjerm, tastatur, mus og headset er allerede i orden.

Målet er å få satt sammen en PC som kan brukes til å spille på(ambisjonene er ikke max settings, men alt slår den eldre bærbaren hun har), og som kan oppgraderes over tid. 

Jeg har selv en build, men jeg føler jeg har falt av hardware-lasset igjen etter etter et års tid :D

Hittill har jeg følgende: https://buildapc.gg/no/build/CMMCp

All hjelp tas i mot med stor takk! :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patriot Extreme Performance Viper 4 Series DDR4, 16 GB: 2 x 8 GB, DIMM 288-pin, 3200 MHz CL16 (16-16-16-36)

G.Skill RipjawsV DDR4-3600 C18 DC - 16GB G.skill RipjawsV  (2KIT) DDR4 3600MHz CL18 (18-22-22-42)

Ville også vurdert brukt som et alternativ. En god del pc'r på finn.no i ditt prisområde, ville prøvd meg på bud på de som averteres fra 10 til 13 K. Flere av de er ganske bra, men mange av de har sakte gående ram 26xxMHz Ram noe som er enkelt å ikke dyrt og "utbedre" etter hvert. Eventuelt kun brukt Skjermkort.

Ville gjort enkelt søk på finn.no hver av disse Z370, Z390, 8600K, 8700K, 9600K, 9700K under fanen data(Ikke bruk mer detaljerte faner en data fordi da kan du gå glipp av noen komplette pc'r) og sortert fra billigst til dyrest. 9900K også,  men de fleste av de med 9900K er trolig for dyre til og prutes langt nok ned.

Hva som gjelder ad brukt AMD får andre mene noe om.

Ikke glem markeds plassen på Facebook.

Hva slags spill spiller Niesen nå og hvilken type spill er trolig aktuelle i nærmeste fremtid? Og hvilken skjerm har hun?

 

 

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Hadde vurdert endre SSD til billigere 1tb NVME eller SATA format. Er ikke verd å betale 900kr for 500gb SSD lengre. For strix b550 så betaler du mye for LED lys. Hvis du vil at systemet skal vare så hadde jeg vurdert å spare inn andre enn PSU steder og skaffe deg Corsair RM750 PSU med 10 års garanti, koster dog 450kr ekstra på 1150.

 

Er egentlig forferdelig tid å kjøpe PC akkurat nå pga stor mangel på komponenter og ny generasjon CPU+GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...