Gå til innhold

maskinen min har problemer med å starte enkelte spill?


tj96

Anbefalte innlegg

hei, har en relativt ok data som skal kunne dra nyere spill, kanskje ikke maxet ut men problemet er at mange nyere titler så crasher spillene ved oppstart

mistenker hdd da alle spill ligger på den. ssdn er helt ny for en mnd siden.

470 8GB Nitro+ GPU

Intel® Core™ i5-3570K CPU

MSI z77A - G41 HK

16GB DDR3 1600mhz RAM

 

både assasins creed og modern warfare får en popup om at dem slutter å funke, har prøvd alle workarounds jeg finner på nettet ift spillene

 

hva gjør jeg og hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tj96 skrev (15 minutter siden):

hei, har en relativt ok data som skal kunne dra nyere spill, kanskje ikke maxet ut men problemet er at mange nyere titler så crasher spillene ved oppstart

mistenker hdd da alle spill ligger på den. ssdn er helt ny for en mnd siden.

470 8GB Nitro+ GPU

Intel® Core™ i5-3570K CPU

MSI z77A - G41 HK

16GB DDR3 1600mhz RAM

 

både assasins creed og modern warfare får en popup om at dem slutter å funke, har prøvd alle workarounds jeg finner på nettet ift spillene

 

hva gjør jeg og hvordan går jeg frem?

Vil tro det er software feil. Ofte finner du løsningen om du søker opp feilmeldingene som kommer, du er neppe den første i verden med det problemet.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Heiti said:

Vil tro det er software feil. Ofte finner du løsningen om du søker opp feilmeldingene som kommer, du er neppe den første i verden med det problemet.

ja jeg har prøvd , kommer desverre ingen feilmeldinger annet enn at spillet har sluttet å virke, har prøvd alle fixes som jeg finner på nett uten hell

Lenke til kommentar
58 minutes ago, tj96 said:

Kingston A400 240GB 2.5" SSD

Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å  feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung.

En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s

Lenke til kommentar
6 minutes ago, E.C. said:

Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å  feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung.

En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s

får max 3% usage når jeg prøver å starte spill(ene). disken er 1 mnd gammel

Lenke til kommentar
7 minutes ago, E.C. said:

Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å  feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung.

En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s

derimot bruker hddn 100% nesten når den starter noe, og spillene  ligger på den, men har prøvd å flytte dem til ssd uten noe hell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...