Gå til innhold

Høy eller lav borgerlønn?


lada1

Anbefalte innlegg

aklla skrev (19 timer siden):

Så veldig få av de med minst bor i de billigsre boligene?

Finner det litt vanskelig å tro at en snitt enslig ufør leier bolig til 10-15k pr måned uten problemer i dag..

De ligger på 7600-9000kr

De billigste er beregnet på ordentlige studenter, feks alle i kjellerleilighet og hybler som hører til privat bolig.

Tror du somali Sosialklienter og slitne sosialklienter får disse?

Nei. Det er spesifike utleiere til disse fattige sosialklient gruppene,eller kjentfolk.. og de er ofte dyrere enn de typiske hyblene tilhørende privat bolig...

Om du hadde privat hybel/leilighet så hadde vel ikke du heller valgt sosialklienter eller tilogmed uføre?

Du kan jo velge mellom søkerne, mine har jeg fått via familien eller via kollegaer...

Eneste unntak var første leilighet som student, delt med en annen studiekamerat.

Kommunen har ofte utleiere de benytter, til fattige på NAV og disse leiehaiene tar seg godt betalt, markedet er jo der siden sosialen betaler, ellers er det trygdebolig som kameraten min har 1 romms til 9000kr.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, M98kF1 said:

Så «alle» vil få mindre, men siden det er «mer rettferdig» så vil det bli bedre likevel?

Heldige som meg vil kanskje sitte igjen med litt mindre i kroner. Dette er ikke en greie for meg. Verdien av sosial sikkerhet for alle kombinert med noe frihet teller mer.   Skulle jeg bli født på nytt, så ville jeg helst bli født i et samfunn med sosial sikkerhet og frihet. Ikke i et NAV-basert system som ribber deg for frihet og muligheter dersom du er uheldig.

Jeg forestiller meg at det blir en bedre verden dersom en unngår å basere seg på tvangsmessig tullejobbing og kamp om materielle goder. Dagens unge må få virkelig nytte av den teknologiske utviklingen og ikke ende opp som slaver i et sykt system. Noen sier at generasjon z ikke vil få pensjon men blir avhengig av å jobbe tvangsmessig nesten opp til de dør. Det vil jo være helt sykt. Den potensielle fysiske produktiviteten vil mangedobles - og det må være mulig at de kan bruke dette til større frihet, meningsfullhet og å skape sisial sikkerhet for alle i verden?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...