Gå til innhold

Hva fikk du i bonus iår?


Labelle

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vet det har vært et utfordrende år for mange der ute. Noen har blitt hardt rammet mens andre har faktisk kommet bedre ut av det. 

Lurte på om dette året har påvirket økonomien til mange her inne. Noen bransjer har gjort det veldig bra. Blant annet bransjen jeg selv jobbet for iår. Møbelbransjen. Vi har solgt mye mere iår iforhold til andre gode år. 

Dette resulterte i at bonusen kom på 80 000. Skal sies det har vært et knalltøft år med mye jobbing og lørdagsjobb.

Har flere fått noe gode julegaver/bonus fra arbeidsgiveren? 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Labelle skrev (32 minutter siden):

Møbelbransjen. Vi har solgt mye mere iår iforhold til andre gode år. 

Dette resulterte i at bonusen kom på 80 000.

Da lurer jeg hvilken stilling du faktisk har, for jeg tviler sterkt på at en selger hos f.eks. Møbelringen får så mye i bonus

Høres ut som lederbonus.
Akkurat som om de skal få mer enn de som faktisk selger produktene, men..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 minutter siden):

Da lurer jeg hvilken stilling du faktisk har, for jeg tviler sterkt på at en selger hos f.eks. Møbelringen får så mye i bonus

Høres ut som lederbonus.
Akkurat som om de skal få mer enn de som faktisk selger produktene, men..

Gjør alt mulig. Lager, utkjøring, montering og salg/reklamasjoner. 

Jobber 37.5t uke + annenhver helg. Som sagt. Mye hardt arbeid dette året. 

Lederen tok nok litt mere ut i lønn 😎

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Da lurer jeg hvilken stilling du faktisk har, for jeg tviler sterkt på at en selger hos f.eks. Møbelringen får så mye i bonus

Høres ut som lederbonus.
Akkurat som om de skal få mer enn de som faktisk selger produktene, men..

leder bonuser er ikke så små, har hørt snakk om at meny butikker har opp till 300k i bonuspoten til ledere , halvparten til butikksjef og resten fordeles på assisterende og andre avdelings sjefer, vil tro det er ganske likt i andre matbutikker. 

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (2 minutter siden):

Spesielt innlegg å poste. Du nevner at du fikk 80.000 i bonus, og i tillegg skriver at det har vært et knalltøft år. Ganske mange som har hatt det verre, så ser ikke helt poenget med å flagge hvor bra det har gått med "oss andre"?

Mulig jeg har misforstått?

Jeg mener året har vært knalltøft i den forstand at vi har slitt med å tilfredsstille alle kundene. Stor/lang ventetid på levering. Burde antageligvis hatt 1 ansatt til. Med andre ord snakket vi om permitteringer i mars så endte året med vi såvidt klarer å ta unna arbeidet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Labelle skrev (3 minutter siden):

Jeg mener året har vært knalltøft i den forstand at vi har slitt med å tilfredsstille alle kundene. Stor/lang ventetid på levering. Burde antageligvis hatt 1 ansatt til. Med andre ord snakket vi om permitteringer i mars så endte året med vi såvidt klarer å ta unna arbeidet. 

Skjønner. Ikke mye bonus i staten, men dro i land en rødvinspølse og en elgpølse. 100% bedre enn fjoråret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Labelle skrev (1 minutt siden):

Jeg mener året har vært knalltøft i den forstand at vi har slitt med å tilfredsstille alle kundene. Stor/lang ventetid på levering. Burde antageligvis hatt 1 ansatt til. Med andre ord snakket vi om permitteringer i mars så endte året med vi såvidt klarer å ta unna arbeidet. 

om du jobbet annenhver helg siden mars så er det 288 timer extra , så det er jo en grei mengde overtid , jeg hadde vært skuffet om det var så lite på et år :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mato skrev (7 minutter siden):

om du jobbet annenhver helg siden mars så er det 288 timer extra , så det er jo en grei mengde overtid , jeg hadde vært skuffet om det var så lite på et år :p 

Jeg jobber annenhver helg hvert år. Lørdag såklart. Skuffet er jeg ikke. Aldri vært vandt med høye lønninger eller høy bonus. Så for meg er det nesten 3 ekstra lønninger. Blir vel 130 timer ekstra å ikke 288.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Labelle skrev (1 time siden):

Jeg jobber annenhver helg hvert år. Lørdag såklart. Skuffet er jeg ikke. Aldri vært vandt med høye lønninger eller høy bonus. Så for meg er det nesten 3 ekstra lønninger. Blir vel 130 timer ekstra å ikke 288.

eg regnet med lørdag og søndag siden du sa helg, jobber man helg så jobber man helg , men dog jeg bruker jobbe 30 timer på en helg :p  for min del var det ikke mer overtid og jobbe som satte en stopper på 400 i år hadde ca 100 timer på den travleste måneden og noen måneder var det 0 timer overtid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Labelle said:

Jeg mener året har vært knalltøft i den forstand at vi har slitt med å tilfredsstille alle kundene. Stor/lang ventetid på levering. Burde antageligvis hatt 1 ansatt til. Med andre ord snakket vi om permitteringer i mars så endte året med vi såvidt klarer å ta unna arbeidet. 

Høres nesten ut som kjøkken eller baderoms leverandør aka HTH, Kvik ol. De har hatt en eventyrlig oppsving i år da omtrent alle nordmenn som har beholdt jobben har pusset opp noe stort i år.

Fikk bonus i år men størrelsen, akkuratt som lønn er ikke noe jeg går ut med. Den aller største bonusen i år er gode kolleger og gode ledere, som ikke er en selvfølge i min bransje.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...