Gå til innhold

Kjøler til Ryzen 5900X


Dawgster

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å investere i en Ryzen 5900X og er litt usikker på hvilken/hva slags type kjøler som er best. Har hatt litt dårlig erfaring med vannkjøling da en Corsair Hydro Series h115i jeg hadde begynte å bråke som en støvsuger bare etter litt under ett års bruk. I tillegg gikk viftehastigheten opp og ned (pumpen sviktet kanskje?).

Tenkte på en Noctua D15 men den er jo enormt stor og vil kanskje blokkere mye etc. Hvilken AIO kjøler bør jeg velge? Kan ikke ha større enn 280mm radiator.

Hovedkortet jeg tenker på er et ROG Crosshair VIII dark hero. Har fått inntrykk at dette er en ganske overklokkingsvennlig hovedkort. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme spørsmål egentlig: kjøling til 5900X i en case med plass til max en 280mm rad. Vurderte også Noctua D15, men den ville vært i veien for RAM som jeg valgte (G Skill Trident Z Neo) og da havner andrevalget på Be Quiet! Dark Rock Pro 4. Den er omtrent like stor som D15, men skal i teorien ha nok klaring til RAM hvis man flytter litt på frontvifta. Men så ser jeg også at de nye AIOene fra Be Quiet! (Pure Loop) koster bare 100-300kr mer for 240mm og 280mm, så lurer på om det er kanskje veien å gå.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...