Gå til innhold

Master i økonomi og ledelse - bedriftsøkonomisk analyse USN


Mjtb

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i regnskap, er nesten ferdig med en bachelor i økad og tenker  å ta en master. Jeg bor i Oslo og kan ikke flytte. På BI koster mye. De eneste muligheter jeg ser er Master i økonomi og ledelse - bedriftsøkonomisk analyse  på USN i Hønefoss, og kanskje på høyskolen innlandet - Digital ledelse og business analytics. Men den sistnevnte er litt lang unna, så  da må jeg ekskludere den.  

Det som plager meg er at man har nesten ingen valgfag på USN, og masteren ser ikke å være fremtidsorientert? Jeg har redd at jeg tar en utdatert master. Tar jeg feil ?

Vil også si at jeg er interessert i regnskap, økonomi, bedriftsanalyse, men vil ta i bruk moderne tekniker og programvare, og det ser ikke ut at USN har det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være litt avhengig av hva du tenker å bruke masteren til. Skal du fortsette i selskapet der du jobber allerede? Ønsker du å gå videre på revisjon på sikt eller tenker du mer i banene mot konsulentbransjen osv. siden du nevner business analytics og ledelse? Jeg tror ikke at det største problemet med masteren på USN er at den er utdatert, men at den i en del miljøer blir sett på som et hakk under eksempelvis BI. 

Lenke til kommentar
kreppsen skrev (11 minutter siden):

Det vil være litt avhengig av hva du tenker å bruke masteren til. Skal du fortsette i selskapet der du jobber allerede? Ønsker du å gå videre på revisjon på sikt eller tenker du mer i banene mot konsulentbransjen osv. siden du nevner business analytics og ledelse? Jeg tror ikke at det største problemet med masteren på USN er at den er utdatert, men at den i en del miljøer blir sett på som et hakk under eksempelvis BI. 

Takk for svar. Jeg vil utvikle meg med gode digitale kompetanser, uansett hvor jeg skal jobbe i framtiden. Jeg mest sannsynlig ville ta over den økonomisk del av en liten/medium bedrift.  Eller revisjon. 

Lenke til kommentar

Om du tenker å gå i den retningen tror jeg at en master i regnskap og revisjon vil være vel så nyttig for deg som de andre du nevner. Da får du mulighet til å bli statsautorisert og har gode utsikter for jobb når du er ferdig med studiene. Om du har mulighet til å flytte ville jeg valgt NHH, og om du blir i Oslo ville jeg tatt BI. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...