Gå til innhold

CD Projekt RED trues nå med gruppesøksmål


Anbefalte innlegg

Iki skrev (3 timer siden):

No man's sky fungerte, var ikke fult av bugs, og var slik det ble vist frem.

I det tilfellet var det folk som trodde de skulle få noe mer pga hype, ikke fordi de viste noe du ikke fikk.

No Man's Sky var stapp fult  av bugs og var overhode ikke slik det ble vist frem ved release. Det begynt å nærme seg det som ble lovet og vist frem først et par år etter release  :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snøspade skrev (12 timer siden):

Nå må vi ikke glemme at CDPR ble presset fra alle bauger og kanter om å få ut spillet ASAP ZULU, ferdig eller ei. Aksjonærer, investorer og toppledelsen presset dem til å få dette ut for å sammenfalle med PS5, Xbox og julegavesalg. De har kun seg selv å takke.

Og la oss heller ikke glemme at dette i grunnen er CDPR-fatcats som saksøker CDPR-småfolk (slik jeg forstår det). Ledelse og aksjonærer fikk akkurat det produktet de ønsket: et uferdig spill som kunne bli solgt ASAP for å kunne få pengene NÅ i stedet for om noen måneder når spillet kanskje faktisk var ferdig (eller i det minste fått tid til QC). Nå som dette ikke gikk som håpet, lar de det gå ut over utvikleren i stedet for å ta på seg ansvaret —i alle fall store deler av det— for å selv ha forårsaket denne situasjonen med grådighet og utålmodighet.

"I wouldn’t say that we felt any external or internal pressure to launch on the date – other than the normal pressure, which is typical for any release." -Michał Nowakowski (SVP Business Development) i et krisemøte med sine egne investorer like etter launch...

Endret av Craxmerax
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

No Man's Sky var stapp fult  av bugs og var overhode ikke slik det ble vist frem ved release. Det begynt å nærme seg det som ble lovet og vist frem først et par år etter release  :)

Det ble det mest refunderte spillet noensinne tiden etter det ble sluppet. At Murray sa det var mulig å møte andre spillere dager før release var ekstra komisk, for han fortsatte å påstå dette en stund frem til Hello Games tok en timeout og sluttet å svare/poste noe som helst.

Jeg vil tro CP2077 vil kunne bli et godt spill etterhvert, for min del er jeg lei etter ca 40 timer og venter til AI har fått en seriøs oppdatering. Det er så mange irriterende feil som ødelegger for opplevelsen, spesielt dette med folk og biler som spawner i syne, og politifolk som på magisk vis alltid er 5 meter bak deg etter du gjør noe ulovlig.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

No Man's Sky var stapp fult  av bugs og var overhode ikke slik det ble vist frem ved release. Det begynt å nærme seg det som ble lovet og vist frem først et par år etter release  :)

Nei.

No man's sky hadde flere videoer hvor utviklerne spesifikt forklarte at du ikke ville kunne gjøre ting, og at alt man så var fra pre production og ikke i det endelige spillet.

De forklarte lenge i forveien at man aldri ville spille sammen med andre, osv, osv.

Men folk flest hypet opp spillet til å være noe mer enn det de sa det skulle være.

 

Med no man's sky fikk testere review copies av spillet før release, med tester som da kom ut før spillet.

 

 

Det var noen få bugs, men ikke i nærheten av det vi ser her i cyberpunk, og de fleste ble løst i en patch som kom 5 dager etter release.

 

Siste nytt (cyberpunk) er vel at de har en feil hvor savegames blir slettet fra spillet, og dette er en feil de ikke kommer til å fikse.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

De forklarte lenge i forveien at man aldri ville spille sammen med andre, osv, osv.

Det ble sagt av Sean Murray selv etter spillet var sluppet at du kunne møte andre, men at universet var så stort at det var lite sannsynlig at det noengang ville skje med noen, dette viste seg å være en direkte løgn. All promoen de viste av spillet før release var og ikke representerbart av de vi fikk. Å påstå at No Mans Sky lanseringen var uproblematisk blir i overkant drøyt for min del vertfall. 

Ellers var No Mans Sky nærmest ikke spillbart på launch, det kræsjet både på PC og PS4 i hytt og pine.

Jeg sier ikke dette for å få lanseringen til Cyberpunk til å se noe bedre ut, for begge disse lanseringene er og var helt krise. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Det ble sagt av Sean Murray selv etter spillet var sluppet at du kunne møte andre, men at universet var så stort at det var lite sannsynlig at det noengang ville skje med noen, dette viste seg å være en direkte løgn.

Før spillet ble sluppet ble han spurt om dette i flere intervju, hvor han da gikk ut med påstanden om at spillet ikke hadde noen tradisjonell multiplayer, du ville ikke se andre spillere eller ha noen samhandling med dem. Han sa at du ville ha en ekstremt liten sjanse for å møte andre. Men forklarte aldri hvordan dette ville foregå i spillet.

"Will there be any scope for interaction? A sense of community?

“No. We really try to play that down, I think. And you’ve said about us playing down the hype, right?” says Murray."

-rockpapershotgun måneder før spillet kom ut.

"So yeah, it's a unique journey, but it is within a shared universe. The chances of you meeting up with your friends are zero, pretty much. But, we are all in the same universe, and if two players were to fly to the exact same planet in the exact same place then they'd see the same thing"

-gamespot måneder før spillet kom ut.

 

Påstandene han kom med stemmer.

Om du i launch utgaven av spillet fløy til en planet en annen spiller hadde oppdaget så ville du se navnet han hadde gitt planeten, du ville se samme terreng og samme liv på planeten.

Han sa aldri at du ville dirkete se en annen spiller.

 

Det er helt greit å si at man tolket ham feil, eller la ekstra mening i det han sa, men det er altså hype sin skyld.

 

Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Å påstå at No Mans Sky lanseringen var uproblematisk blir i overkant drøyt for min del vertfall. 

Ja, det hadde noen få problemer med framerate og dårlig støtte av amd sine prosessorer, men dette ble altså fikset allerede 5 dager etter at spillet kom ut, og var ting som kunne sees i videoer før spillet ble sluppet.

 

Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Jeg sier ikke dette for å få lanseringen til Cyberpunk til å se noe bedre ut, for begge disse lanseringene er og var helt krise. 

Det er en stor forskjell mellom dem.

Det ene spillet feilet pga hype fra spillerne, det andre feiler nå pga et firma som dirkete løy for spillerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (4 timer siden):

Det er en stor forskjell mellom dem.

Det ene spillet feilet pga hype fra spillerne, det andre feiler nå pga et firma som dirkete løy for spillerne.

Du for bare tro det, heldigvis er det ganske godt dokumentert at No Man's Sky var en total katastrofe på launch. 

https://www.fraghero.com/gamer-create-list-of-features-no-mans-sky-is-missing-right-now-and-it-looks-like-a-disaster/

Her har du og en spreadsheet av status på hva som manglet ved launch og hva vi har fått og ikke fått i dag. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (24 minutter siden):

Du for bare tro det, heldigvis er det ganske godt dokumentert at No Man's Sky var en total katastrofe på launch. 

 

Ja, det er godt dokumentert at spillerne biter på alt de hører andre spillere nevne.

Samme skjedde jo med Battlefront 2, hvor folk hadde problemer med et system som ikke var i spillet...

 

Om man ikke har direkte bekreftelse fra dem som lager spillet, men heller baserer seg på det noen finner på så er det klart man blir skuffet.

Men dette var altså et spill som folk fikk lov å teste flere dager før det kom ut.

Noe ingen fikk lov til å gjøre med cyberpunk.

Forbrukerne hadde muligheten til å se hva som var fakta, det hadde de ikke denne gangen.

 

Men nå sporer tråden av, og jeg håper folk diskuterer sak istedenfor andre saker.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Men dette var altså et spill som folk fikk lov å teste flere dager før det kom ut.

Noe ingen fikk lov til å gjøre med cyberpunk.

Jo, anmeldelser av Cyberpunk var ute før release, problemet med praksisen til CDPR var at det kun var PC versjonen som ble sendt ut, når det i etterkant viser seg at det var kun PC versjonen som faktisk fungerte akseptabelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Emsal said:

Har spilt det i litt over 15 timer snart på PC, veldig fornøyd med det i grunn.

De burde aldri ha releaset spillet på konsoll sammen med PC versjonen i hvert fall. Men de hadde nok blitt saksøkt da også.

Er det godt nok til å "starte" på PC? Hadde liksom tatt meg fri for å spille det i jula.  

Hvor mange timer må man spille før man stiller litt friere til å utførske byen utenfor mainstory?

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Theo343 said:

Er det godt nok til å "starte" på PC? Hadde liksom tatt meg fri for å spille det i jula.  

Hvor mange timer må man spille før man stiller litt friere til å utførske byen utenfor mainstory?

Spillet kræsjet en del ganger for meg plutselig. Under character creation og etterhvert ble det hvert 5 min. Fant ut grunnen til dette da. Jeg hadde på en automatisk overclock via msi afterburner. I og med at jeg hadde hørt at spillet var ustabilt så tok jeg det for gitt at det var spillet (mulig det er det fortsatt), men tok av overklokken og det har ikke kræsjet siden.

Usikker på hvor mange timer man må spille da jeg aldri har bare gått for å utforske byen. Men tror ikke det er så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/21/2020 at 10:38 AM, Snøspade said:

Nå må vi ikke glemme at CDPR ble presset fra alle bauger og kanter om å få ut spillet ASAP ZULU, ferdig eller ei. Aksjonærer, investorer og toppledelsen presset dem til å få dette ut for å sammenfalle med PS5, Xbox og julegavesalg. De har kun seg selv å takke.

Og la oss heller ikke glemme at dette i grunnen er CDPR-fatcats som saksøker CDPR-småfolk (slik jeg forstår det). Ledelse og aksjonærer fikk akkurat det produktet de ønsket: et uferdig spill som kunne bli solgt ASAP for å kunne få pengene NÅ i stedet for om noen måneder når spillet kanskje faktisk var ferdig (eller i det minste fått tid til QC). Nå som dette ikke gikk som håpet, lar de det gå ut over utvikleren i stedet for å ta på seg ansvaret —i alle fall store deler av det— for å selv ha forårsaket denne situasjonen med grådighet og utålmodighet.

Og vi må heller ikke glemme at dette spillet også har hatt hundre utsettelser før det ble gitt ut. Kan jo lure på hvor uferdig det hadde vært om det hadde blitt gitt ut ett år før...

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt nå i 20 timer på PC, og koser meg som bare det med spillet, har opplevd 3 latterlige "bugs" på denne tiden, disse trekker jeg heller på smilebåndet enn noe annet. Etter litt tweaking i starten så hadde jeg fin flyt og akseptabel FPS. Etter hotfix patchen som kom igår eller søndag så kom FPS 'n mye mer opp. Har en del på high og resten på medium, ray tracing av. ligger på 60 til over 110 FPS, meget akseptabelt mener jeg personlig.

Uansett et kjempespill mener jeg personlig, noen uker måneder til så er spillet forhåpentligvis patchet bra opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper dette blir bransjestandarden, at alle spilleselskap som slipper uferdige spill som er ferdig produkt åpnes for saftige søksmål. Får håpe CD project red går på en skikkelig smell i rettsapparatet og setter en presedens for bransjen generelt. 

Ingenting kan rydde opp mer effektivt i bransjen en massive tap av penger. Egentlig trenger vi et nytt "videospill krakk" som i 1983, men det er altfor mye penger og spillere i verden til at noe slikt kan noensinne skje igjen.

Hadde de dog markert spillet som en beta hadde egentlig alt vært greit. Rett skal tross alt få lov til å være rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk å lage en så fet verden og lore med så utrolig lite å gjøre.

Night City er den døveste verdenen jeg har sett i spill også er det CDPR-fanboys som faktisk forsvarer det med "open world-RPG"-elementet IKKE var hovedfokuset til CDPR. Wow... Argumentene til hjernevaska fanboys som nekter å innse hvilket dårlig kjøp de har gjort irriterer meg grenseløst.

Og ja, jeg var en som forhåndsbestilte til PS4 (Beklager at jeg ikke har budsjett til ny PC eller PS5), men nå har jeg penger tilbake.

Og så UTROLIG rart at jeg skulle ha en forventning om at det skulle funke til en konsoll de annonserte det til for lenge siden, som skulle virke på alle konsoller. Jeg ville ha en verden jeg kunne leve meg inn i og når selv en rå PC ikke kan gi meg den opplevelsen i Cyberpunk så er dette en tragedie. Hadde håpet Cyberpunk skulle være et lite lysglimt i 2020

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...