Gå til innhold

Rackskap ~1m dybde, hvor?


nems

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et rackskap til noen servere/diskhyller + fullsize UPS jeg har rasket med meg fra jobb.

Ideell størrelse er 100x60x100 (hxbxd) , noen som har noen tips? Er tydeligvis ikke god nok til å søke selv, for jeg finner ikke noen som er ~1m dype og ~1m høye. Bredden kan gjerne variere litt, men maks 65cm på grunn av dør i rommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som at du er ute etter et halvhøyde, dvs. 22U, rackskap med full dybde. Man får opp en del treff på de ulike prissammenligningstjenestene men har ikke noen å anbefale. Ser at Komplett har både 22U og 18U 600x600 mm men du må ha dybde inntil 1 meter (36 tommer)? Dustin, Atea (kun B2B) mfl. har dypere skap.

Endret av NoBo
La til spm. om dybde.
Lenke til kommentar

På bruktmarkedet er det vel størst sjanse for å finne fullhøyde rack. Burde være mulig å demontere toppen, bruke vinkelsliper, kappe til ønsket høyde og montere på toppen igjen 🤔 Eneste er dører og sidevegger, de er jo relativt myke og gjerne profilerte/perforerte. Kanskje bytte ut med plexiglass? Ikke så mye brannvern i det, da... Bare litt drodling 😄

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Bare for å svare meg selv så har jeg gitt opp å finne noe "halvhøyde" skap til en pris jeg er villig å betale.

Jeg har bestemt meg for å lage mitt eget og bestilte følgende skinner som jeg håper vil gjøre nytten: https://www.pennelcomonline.com/en/Penn-Elcom-20U-Full-Hole-Rack-Strip-with-Square-Holes-2mm008-R08632MM-20/m-6524.aspx

 Det var ikke så lett å finne disse skinnene til en grei pris, så kanskje linken kan hjelpe noen andre en dag.

Resten av racket blir snekret sammen av 2x4 og sponplater tenker jeg. Jeg har en røff ide om hvordan bygget blir, dersom jeg lager noen tegninger så slenger jeg opp disse her. Hvis det ser skapelig (høh) ut, så legger jeg ut bilde også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...