Gå til innhold

Setup til en RTX 3080


Anbefalte innlegg

Da var jeg så heldig å få tak i Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME her om dagen, så da trenger jeg resten av pc'en:

Hva tenkes om disse delene?

image.png.2a3927543b51f0e1b10793b715f9299b.png

PSU finnes ikke akkurat nå hos komplett så kjøper fra Proshop.

Det som jeg har minst kompetanse på er vel hovedkort. Skjermkortet tar relativ mye plass så håper det passer hovedkortet og kabinettet.

Erfaringer med det? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
StianBB skrev (11 timer siden):

Da var jeg så heldig å få tak i Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME her om dagen, så da trenger jeg resten av pc'en:

Hva tenkes om disse delene?

image.png.2a3927543b51f0e1b10793b715f9299b.png

PSU finnes ikke akkurat nå hos komplett så kjøper fra Proshop.

Det som jeg har minst kompetanse på er vel hovedkort. Skjermkortet tar relativ mye plass så håper det passer hovedkortet og kabinettet.

Erfaringer med det? 

 

Samme demo ram til 1400,- på komplett nå. 

Lenke til kommentar

Her går du for Intel. Dette er jo greit, men du får selvfølgelig litt mer for pengene om du hadde valgt AMD (feks 5900x). Marginale forskjeller i dagligdags bruk, Intel funker fint også (så er de jo på lager) :) HK burde du ikkje kjøpt til fullpris om du ikke har tenkt å overklokke, men en bra deal har du jo der. 

For å spare penger så hadde jeg

  • 1: Kjøpt en m2 nvme på 250-500gb til tusenlappen som systemdisk og spedd på med vanlige ssder eller hhd til annen lagring. 2700 for 1tb er mye penger. 
  • Gjort som tåkefyrsten og kuttet ut w10. Kjøp på ebay eller g2a, dette er ikke ulovlig heller. 

Pass ellers på at du kjøper stor nok strømforsyning. Pengene du har spart over kan du jo bruke til å fylle på med litt mer ram. Du har jo tross alt en i9 og rtx 3080, kan jo fjerne de marginale (stor M her) bottleneckene som kan oppstå, er jo bare rammen det går på da. 

 

Som andre sier så støtter ikke 10gen Intel pcie gen 4. Dette har i praksis null og si da et grafikkort uansett ikke bruker hele båndbredden til pcie 3.

Endret av Kuleisen7
Lenke til kommentar
Kuleisen7 skrev (På 19.12.2020 den 2.24):

Som andre sier så støtter ikke 10gen Intel pcie gen 4. Dette har i praksis null og si da et grafikkort uansett ikke bruker hele båndbredden til pcie 3.

Det var pcie4 ssden til 2799 jeg siktet til.. hva er poenget med å betale 1500+ ekstra for pcie4 ssd når cpuen ikke støtter det?

Endret av bmwm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...