Gå til innhold

Sony fjerner Cyberpunk 2077 fra PlayStation-butikken


Anbefalte innlegg

JonTj skrev (7 timer siden):

Jøss, enda en luring som trenger å fores med "bevis" for påstanden om at fler enn 4 ble krenket? Ennå en luring som tar alt bokstavelig og må fores poenget med teskje fordi han ikke klarer å tolke noe av hva jeg har sagt? Er det så ufattelig vanskelig å forstå at jeg skisserer et mulig scenario basert på siste tids krenkefest? Har jeg PÅSTÅTT at det HAR skjedd? Det jeg ufortrødent forsøker å si er at det er den veien det fort kan gå hvis ikke folk tar seg sammen.  

(Til info: rasisme.i.norge har 26k følgere. Tror du kun  den ene personen som står bak kontoen er alene om å føle seg krenket over "Ernst Øyvind", eller kan det tenkes at noen følgere der også har blitt med på krenkefesten. Et nytt hint, les kommentarene under bildene der.)

Så for å oppsummere;

Uten noen form for belegg fremmer du en hypotetisk påstand? Igjen, uten at noe av det du legger frem. Og du lar deg fyre fullstendig opp.

På tide med en virkelighetssjekk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CommanderKeen skrev (24 minutter siden):

Så for å oppsummere;

Uten noen form for belegg fremmer du en hypotetisk påstand? Igjen, uten at noe av det du legger frem. Og du lar deg fyre fullstendig opp.

På tide med en virkelighetssjekk. 

Så basert på siste års krenkefest (her har du belegget) så kan jeg ikke fremme en hypotetisk fremtid? Det er jo gjerne basert på trender i samfunnet man spår hvordan det i fremtiden vil bli. Ikke dermed sagt at det BLIR sånn.. og jeg har ikke PÅSTÅTT noe som helst. Den virkelighetssjekken kan du ta selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5 minutes ago, JonTj said:

Så basert på siste års krenkefest (her har du belegget) så kan jeg ikke fremme en hypotetisk fremtid? Det er jo gjerne basert på trender i samfunnet man spår hvordan det i fremtiden vil bli. Ikke dermed sagt at det BLIR sånn.. og jeg har ikke PÅSTÅTT noe som helst. Den virkelighetssjekken kan du ta selv.

Du sa at folk hadde blitt krenket hvis hovedpersonen var en hvit mann. Commander Keen listet opp en rekke spill i nyere tid hvor hovedpersonen var en hvit mann, og hvor ingen ble krenket. Du tok feil. Gi deg.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (19 minutter siden):

Du sa at folk hadde blitt krenket hvis hovedpersonen var en hvit mann. Commander Keen listet opp en rekke spill i nyere tid hvor hovedpersonen var en hvit mann, og hvor ingen ble krenket. Du tok feil. Gi deg.

Så les det jeg skrev i kontekst da mann !!. Prøv å forstå endringene i samfunnet. Ordet "krenk" var ikke mye brukt før inntil få år siden, nå derimot kan man ikke lese media uten en artikkel om noen som har blitt krenket for den minste ting.  Det lille laget med sarkarsme som lå over kommentaren min gikk definitivt over hodet på deg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5 minutes ago, JonTj said:

Så les det jeg skrev i kontekst da mann !!. Prøv å forstå endringene i samfunnet. Ordet "krenk" var ikke mye brukt før inntil få år siden, nå derimot kan man ikke lese media uten en artikkel om noen som har blitt krenket for den minste ting.  Det lille laget med sarkarsme som lå over kommentaren min gikk definitivt over hodet på deg. 

https://youtu.be/EV10araSjVw

Lenke til kommentar
On 12/18/2020 at 8:43 AM, OrangeGiraffe said:

Da var det utført. Var bare å trykke på en knapp og så kommer denne meldingen opp:

Takk. Anmodningen din om refusjon er sendt inn.

 

Min begrunnelse for hvorfor jeg benytter denne muligheten er at jeg føler spillet har en helt ekstrem politisk vinkling, til det punkt at jeg mistet all lyst. Alt retter til at spillet er skapt kun som en propaganda mot Donald Trump, og handler kun om hans periode som president. Så har de bare maskert alt med en 5th Element look for å bake inn budskapene. Jeg var uklar over dette på forhånd, og når det er så mange elementer som konstant river fokuset mitt vekk fra bare det å forsøke å nyte et spill, så mistet jeg kjapt lysten.

Det er i tillegg så ekstremt mange mikroskopiske valg og handlinger som gjør det hele så slitsomt, og bare selve oppsettet med alt av de kosmetiske endringene rettet til karakteren, hvor man kan velge penis eller vagina, og lengde osv osv blir bare helt absurd. Det hører inget steds hjemme i et spill, og det er bare for mange elementer som gjorde at jeg bare rett og slett fikk vondt inni meg. Når jeg selv kjempet for å bare få en karakter som så ut som en vanlig mann, og så hører at det høres ut som et lite barn som tasser rundt når han skal løpe, så blir det bare tullete.

Det er så venstrevridd, og feministisk, og fokus på homser og lesber, og transer og gud bedre, at jeg som et vanlig individ bare føler meg ekstremt utilpass. Jeg orker ikke nevne alt, men jeg må bare si at dette er rent politisk oppgulp og dette er ikke grunnen til at jeg velger å spille noen spill hvert fall. Det er så ekstremt psykologisk på toppen av kaka, at jeg blir bare kvalm.

PS: Jeg har bevisst unngått å følge med på nyheter osv rundt spillet da jeg ønsket færrest mulige spoilere på forhånd.

 

Hva i heite he*****e er det du snakker om? Er du seriøs?

Det er ingenting i dette spillet som er rettet som kritikk mot Donald Trump. Cyberpunk verdenen i seg selv er kritikk av uinnskrenket korporatisme, men det er ikke noe CDPR skviste inn. Det har alltid vært der.

Cyberpunk verdenen er også veldig "seksuelt frigjort", men det kryr ikke av homofile eller lesbiske karakterer som du påstår. Det er heller ikke vanskelig å lage en karakter som ser ut som en vanlig fyr.

Tror du enten ikke har skrevet dette seriøst eller at du er sinnsykt opptatt av Donald Trump og folks seksualitet så du ser problemer der det ikke er noen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
JonTj skrev (2 timer siden):

Så basert på siste års krenkefest (her har du belegget) så kan jeg ikke fremme en hypotetisk fremtid? Det er jo gjerne basert på trender i samfunnet man spår hvordan det i fremtiden vil bli. Ikke dermed sagt at det BLIR sånn.. og jeg har ikke PÅSTÅTT noe som helst. Den virkelighetssjekken kan du ta selv.

Så din subjektive følelse av en «krenkefest» er belegget for at spill med hvite, mannlige hovedpersoner blir uglesett (selv om de ikke blir det)?

Du har påstått ganske mye rart du. Når du har gravd deg et hull er det på tide å legge fra seg spaden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
JonTj skrev (1 time siden):

Så les det jeg skrev i kontekst da mann !!. Prøv å forstå endringene i samfunnet. Ordet "krenk" var ikke mye brukt før inntil få år siden, nå derimot kan man ikke lese media uten en artikkel om noen som har blitt krenket for den minste ting.  Det lille laget med sarkarsme som lå over kommentaren min gikk definitivt over hodet på deg. 

Ordet «krenket» brukes jo utelukkende av hvite menn som blir krenket av at de mener andre blir krenket av hvite menn, uten at andre blir krenket av hvite menn. Det er nesten som du vil at andre skal bli krenket. Du er rar ass.

Gå og sett deg på krenkekrakken et annet sted. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 minutt siden):

Ordet «krenket» brukes jo utelukkende av hvite menn som blir krenket av at de mener andre blir krenket av hvite menn, uten at andre blir krenket av hvite menn. Det er nesten som du vil at andre skal bli krenket. Du er rar ass.

Gå og sett deg på krenkekrakken et annet sted. 

Akk, du har virkelig forstått det..

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (1 time siden):

Slik som flere Battlefield-spill, Call of Duty, Medal of Honor, etc etc? Nei, det kan man aldri se for seg ass.

Bfv fjernet jo alt som hadde med nazistene å gjøre. 

Vet ikke med de to andre.

 

Edit: fjernet var kanskje feil ord. De valgte å kutte det fra starten av. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Medal of Honor (2010) fikk mye tyn for å ha Taliban i multiplayer. De ble presset til å endre det.

Sitat

The online mode created a controversy when it was revealed that in the multiplayer mode of Medal of Honor, players could play as the Taliban. The developers responded by stating the reality of the game necessitated it. "Most of us having been doing this since we were 7 – if someone's the cop, someone's gotta be the robber, someone's gotta be the pirate and someone's gotta be the alien", Amanda Taggart, senior PR manager for EA, told AOL News. "In Medal of Honor multiplayer, someone's gotta be the Taliban." The UK Defence Secretary Liam Fox criticized the game in advance of its release stating that it was "shocking that someone would think it acceptable to recreate the acts of the Taliban against British soldiers". "At the hands of the Taliban, children have lost fathers and wives have lost husbands". "It's hard to believe any citizen of our country would wish to buy such a thoroughly un-British game. I would urge retailers to show their support for our armed forces and ban this tasteless product."

Canadian Defense Minister Peter MacKay has also criticized the game, saying he "finds it wrong that anyone, children in particular, would be playing the role of Taliban" and that "Canada and its allies have fought far too long in Afghanistan and it's not a game". Some Danish veterans were appalled by the game that takes place in the Helmand province where Danish troops are stationed. Danish Defense Minister Gitte Lillelund Bech finds it "tasteless" and supports Danish veterans who oppose the game. However she has said she will not legislate on the subject and has confidence in the ability of Danish youth to discriminate between right and wrong. Various branches of the US military, including the US Navy and US Army and Air Force Exchange Services have banned the sale of the game on all United States military bases worldwide, but military personnel can still buy the game off base and it will be allowed on base. The reason given by a spokesperson for the US Navy was that it is, "out of respect for the men and women serving and their families."

Due to pressure from various military officials and veterans organizations, the word Taliban was removed from the multiplayer part of the game in which players would directly play as the Taliban, instead replaced with the term "Opposing Force." The singleplayer campaign as well as overall gameplay will not be affected by the change. However, even in light of this change, the game will still not be sold on military bases. The AAFES Commander Maj. Gen. Bruce Casella said, "Out of respect to those touched by the ongoing, real-life events presented as a game, Exchanges will not be carrying this product." He continued, "I expect the military families who are authorized to shop the Exchange are aware, and understanding, of the decision not to carry this particular offering."

 

Lenke til kommentar

Jeg har lenge sagt at CP2077 blir dårlig og at folk bør styre unna, og glemme hele greia men ingen ville høre, ikke før nå. Hype og smart markedsføring og folk går rett på. Keiserens nye klær er fremdeles relevant. Den og råttefangeren fra Hameln. Når rottefangeren blåser i hypefløyta, da vil ingen høre på fornuft.

Folk blir krenket av åpningscenen i Street Figher II.maxScott.0.0.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 minutes ago, BadCat said:

Jeg har lenge sagt at CP2077 blir dårlig og at folk bør styre unna, og glemme hele greia men ingen ville høre, ikke før nå. Hype og smart markedsføring og folk går rett på. Keiserens nye klær er fremdeles relevant. Den og råttefangeren fra Hamels. Når råttefangeren blåser i hypefløyta, da vil ingen høre på fornuft.

De fleste var vel bevisste på at det kom til å bli bugs i starten, spesielt når spillet blir utsatt -- det lover aldri godt. Jeg har fortsatt tro.på at dette kommer til å bli et bra spill som jeg kommer til å kjøpe og spille om et års tid. 

 

Har uansett altfor mange spill i backloggen til at jeg kan forsvare å starte på dette.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (33 minutter siden):

Jeg har lenge sagt at CP2077 blir dårlig og at folk bør styre unna, og glemme hele greia men ingen ville høre, ikke før nå. Hype og smart markedsføring og folk går rett på. Keiserens nye klær er fremdeles relevant. Den og råttefangeren fra Hameln. Når rottefangeren blåser i hypefløyta, da vil ingen høre på fornuft.

Det er jo ikke dårlig, langt derifra. Folk er riktignok irritert på bugs, manglende features og misvisende markedsføring (les: løgner), inkludert meg selv, men det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Hadde spillet vært dårlig, hadde jeg ikke brydd meg og dratt videre. Grunnen til at det får så mye pes, er nok at så mange bryr seg om det. For når det er bra, er det bra!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll og PC-snobber som er så fornøyde med et spill som ikke krasjer, men som ikke tør å snakke om det faktum at spillet er tomt, dødt og et patetisk forsøk på RPG.

Fortell meg gjerne hvordan en patch kan medføre en 100 ganger dypere og mer interaktiv åpen verden enn den vi har fått nå?

Det GÅR ikke. Spillet er ødelagt og de må lage noe helt nytt for en patch kan ikke fikse alle manglene som gjør at Night City er et dritkjedelig sted å være.

GTA 3 på PS2 hadde mer å gjøre og smartere AI.

Spar meg for "det går jo så bra når det ikke krasjer". Faktum er at spillet er elendig og umulig å fikse.

Hilsen en som har ventet på dette siden 2013.

Lenke til kommentar

Jo, det ER dårlig.

Kaller du seriøst dette en RPG åpen verden med vasse forskjellige valg?

Life paths har jo nesten ikke noe å si. Dialogene gir deg maks 2 forskjellige valg, men det er ikke store forskjellene der heller.

Fortell meg gjerne hva som er bra med det? Designet og historien? Javel, da setter jeg på en film da.

Spiller er platt, Night City er en av de kjedeligste open world-opplevelsene noensinne.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...