Gå til innhold

GOG kunngjorde lansering av grøsserspillet Devotion – droppet planene bare timer senere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev (6 timer siden):

Kina, verste styre som finnes i verden, og vi sleiker ping bakfra for å selge noen laks..

Håper dette landet går dunken, men tviler, penger rår, og vestens griskhet har skapt dette monsteret

Vel... jeg er ingen tilhenger av komunisme eller det Kinesiske styret spesielt. Men klarer likevel ikke å dy meg fra å kverulere. Den Kinesiske økonomien går så den dundrer, de har større satsning på fornybar energi enn noen andre (de rett og slett må da de har omtrent tatt kverken på landet med forurensningen sin) , hvor effektift de bekjempet Corono eventuelt hvor effektift de har dysset ned spredningen, og de er en militær gigant.

I klarer i tilegg å kontrollere og håndtere en befolkning på over en milliard mennesker svært effektift. Så styret er på ingen måte inkompetent. Sammenlignet med en del andre diktaturer oppgjennom tiden er de heller ikke spesielt grusomme eller "onde" om du vill. De fleste kinesere er også ganske fornøyde med hvordan de har det. Og de som ikke er det hører du ikke noe til (nesten).

Grunnen til at jeg kverulerer, er bare at det er så mange måter å definere "verste styre som finnes". For på mange områder de kinesiske styresmaktene både gode, effektive og kompetente.

Innfør Demokrati over natta i Kina, se hva som skjer, landet splittes opp i mange deler og det bryter ut borgerkriger som ville ha vart i en mannsalder, levestandar og økonomi ville ha falt som en stein innad i Kina, men ville øgså ha hatt vedvarende svært alvorlige konsekvenser for resten av verden.

Det er ganske så forståelig at både firmaer og najsoner er redde for å legge seg ut med Kina. Sier ikke at de ikke skal gjøre det, men forståelig er det. Om du hadde risikert personlig konkurs ved å gjøre noe Kina ikke ville like, hadd du gjort det? Uansett problemstillingen er ganske så komplisert og bør ikke oversimplifiseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (19 minutter siden):

Vel... jeg er ingen tilhenger av komunisme eller det Kinesiske styret spesielt. Men klarer likevel ikke å dy meg fra å kverulere. Den Kinesiske økonomien går så den dundrer, de har større satsning på fornybar energi enn noen andre (de rett og slett må da de har omtrent tatt kverken på landet med forurensningen sin) , hvor effektift de bekjempet Corono eventuelt hvor effektift de har dysset ned spredningen, og de er en militær gigant.

I klarer i tilegg å kontrollere og håndtere en befolkning på over en milliard mennesker svært effektift. Så styret er på ingen måte inkompetent. Sammenlignet med en del andre diktaturer oppgjennom tiden er de heller ikke spesielt grusomme eller "onde" om du vill. De fleste kinesere er også ganske fornøyde med hvordan de har det. Og de som ikke er det hører du ikke noe til (nesten).

Grunnen til at jeg kverulerer, er bare at det er så mange måter å definere "verste styre som finnes". For på mange områder de kinesiske styresmaktene både gode, effektive og kompetente.

Innfør Demokrati over natta i Kina, se hva som skjer, landet splittes opp i mange deler og det bryter ut borgerkriger som ville ha vart i en mannsalder, levestandar og økonomi ville ha falt som en stein innad i Kina, men ville øgså ha hatt vedvarende svært alvorlige konsekvenser for resten av verden.

Det er ganske så forståelig at både firmaer og najsoner er redde for å legge seg ut med Kina. Sier ikke at de ikke skal gjøre det, men forståelig er det. Om du hadde risikert personlig konkurs ved å gjøre noe Kina ikke ville like, hadd du gjort det? Uansett problemstillingen er ganske så komplisert og bør ikke oversimplifiseres.

Det Kinesiske Kommunistpartiet er det verste regimet i hele verden. I praksis ett hyperkapitalistisk diktatur.

Sitat

Rapport: Kina har systematisert flytting av Uighur-fanger til fabrikker som jobber for Sony, Nintendo, Microsoft og flere

(PressFire.no): Uighur-muslimene i de vestlige delene av Kina, og spesifikt i Xinjiang-provinsen, har de siste årene blitt utsatt for massearrestasjoner, der hundretusenvis er tvunget inn i fengsler som bedriver «opplæring» for å sørge for at folk følger myndighetenes leveregler.

Kina er anklaget for å drive systematisk fengsling og potensiell utryddelse av folkegruppen, og rapporter om at myndighetene høster organer av fortsatt levende mennesker i folkegruppen Falun Gong har blitt lagt fram.

Så mange som en million mennesker myndighetene har betegnet som «radikale» skal være fengslet ifølge aktivistgrupper.

Nå har en ny rapport kartlagt en systematisk flytting av Uighur-fangene over til fabrikker rundt om i Kina, mot deres vilje.

Rapporten, publisert av The Australian Strategic Policy Institute (ASPI), går gjennom hvordan fangene har blitt transportert til fabrikker som produserer blant annet spillkonsoller og mobiler.

Kina har selv gått ut og sagt at muslimene i provinsen er «ferdige med utdannelsen sin», noe som involverer «forståelse for loven» og «av-radikalisering».

Lager spillkonsoller

ASPI har identifisert 83 utenlandske og kinesiske selskaper som direkte eller indirekte benytter seg av arbeidskraften som har blitt sendt ut fra Xinjiang – og listen inkluderer selskap som Nintendo, Sony, Microsoft, Oculus, Apple, Acer, ASUS og Google.

Blant de dokumenterte overflyttingene av minoriteter nevner rapporten at 105 fanger skal ha blitt flyttet til Hubei Yihong Precision Manufacturing den 17. mai 2018. Fabrikken har alle de nevnte selskapene som kunder.

I slutten av 2019 ble 560 fanger flyttet til den store Foxconn-fabrukken i Zhengzhou, som blant annet produserer PlayStation, iPhone, Switch og Xbox. 100 timer overtid i måneden er blitt rapportert fra denne fabrikken.

I alt skal rundt 80 000 Uighur-muslimer ha blitt sendt rundt i landet for å jobbe i fabrikker mellom 2017 og 2019. Myndighetene skal ha satt egne mål på hvor mange som skal sendes ut hvert år, og overgikk dette i 2019.

Myndighetene kaller prosjektet for «Xinjiang Aid», som også gir fordeler til selskaper som setter opp fabrikker i Xinjiang, noe som de siste årene skal ha ledet til rundt 4400 nye fabrikker i provinsen og rundt én million arbeidsplasser. Uighur-fangene skal være en viktig og billig måte å fylle disse på.

https://www.pressfire.no/artikkel/Rapport-Kina-har-systematisert-flytting-av-Uighur-fanger-til-fabrikker-som-jobber-for-Sony-Nintendo-Microsoft-og-flere

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (5 timer siden):

Det Kinesiske Kommunistpartiet er det verste regimet i hele verden. I praksis ett hyperkapitalistisk diktatur.

Takk for at du bringer inn håndfaste ting i diskusjonen, noe som altid er viktig. Hehe jeg er ikke uenig, i at det kinesiske kommunistpartiet er rimelig ille. Men det er viktig å bringe inn noen nyanser her. F.eks Har US flere folk i fengsel enn kina og det er FØR man tar høyde for den enorme befolknings forskjellen.

https://www.statista.com/statistics/262961/countries-with-the-most-prisoners/

Kina er ikke på lista over de mest korupte landene. Og man kan ikke beskylde de for å ikke klare å håndheve lov, orden og stabilitet. Det høres kynis ut, men er høyst viktige elementer i hvordan man vurderer ett land.

Det er helt klart land som behandler befolkiningen sin like ille eller værre, som samtidig er mer udugelige. Så jeg vill absolutt påstå at Kina langt i fra har verdens verste styresmakt. Det sier jeg helt og holdtent uten å mene at hva kina gjør internasjonalt eller internt er verken greit eller bra.

Etter den samme litt "kverulerende bare for morro skyld" skalaen, kan man si at Afghanistan under Taliban var et bedre regime enn demokratiet de har i dag. De har total mangel på kontroll og det dør flere uskyldige. De klarer ikke håndtere lov og orden og de klarer ikke bli kvitt de indre stridighetene i landet. Befolkningen lider mer i dag enn de gjorde under Taliban. Dette er selfølgelig fordi Taliban fremdeles opprererer nesten helt fritt i store deler av regionen og ikke pga at styresmaktene utsetter befolkningen for urett, men fordi de ikke har kontroll.

Poenget er bare at det er så mange måter å måle ett land etter. Kina er ikke det verste landet uansett hvilket metode eller kriterie man bruker. Men når det gjelder befolkningens frihet og rettigheter er det ingen tvil om at det er et diktatur.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Det ser jo ikke bra ut for GoG å gjøre det på denne måten, men når de rapporterer at Red Candle også beklaget og sa det var et uhell at det ble med i spillet får meg til å tro at dette var uønsket fra alle parter.

Det kan godt hende at de trakk det midlertidig, lar Red Candle fjerne "uhellet", om det så var det, og så lanserer det ut på GoG igjen når det er borte.

Jeg hadde hatt større forståelse for Red Candle, og mer kritikk til GoG om det ikke var et uhell, og de sto ved spillet sitt slik det var.

Alt jeg skrev ovenfor er egentlig meningsløst, det større problemet her er såklart at medier blir sensurert av jævlige regimer og GoG som tilsynelatende føyer etter.

Endret av AugustAPE
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (11 timer siden):

Takk for at du bringer inn håndfaste ting i diskusjonen, noe som altid er viktig. Hehe jeg er ikke uenig, i at det kinesiske kommunistpartiet er rimelig ille. Men det er viktig å bringe inn noen nyanser her. F.eks Har US flere folk i fengsel enn kina og det er FØR man tar høyde for den enorme befolknings forskjellen.

https://www.statista.com/statistics/262961/countries-with-the-most-prisoners/

Kina er ikke på lista over de mest korupte landene. Og man kan ikke beskylde de for å ikke klare å håndheve lov, orden og stabilitet. Det høres kynis ut, men er høyst viktige elementer i hvordan man vurderer ett land.

Det er helt klart land som behandler befolkiningen sin like ille eller værre, som samtidig er mer udugelige. Så jeg vill absolutt påstå at Kina langt i fra har verdens verste styresmakt. Det sier jeg helt og holdtent uten å mene at hva kina gjør internasjonalt eller internt er verken greit eller bra.

Etter den samme litt "kverulerende bare for morro skyld" skalaen, kan man si at Afghanistan under Taliban var et bedre regime enn demokratiet de har i dag. De har total mangel på kontroll og det dør flere uskyldige. De klarer ikke håndtere lov og orden og de klarer ikke bli kvitt de indre stridighetene i landet. Befolkningen lider mer i dag enn de gjorde under Taliban. Dette er selfølgelig fordi Taliban fremdeles opprererer nesten helt fritt i store deler av regionen og ikke pga at styresmaktene utsetter befolkningen for urett, men fordi de ikke har kontroll.

Poenget er bare at det er så mange måter å måle ett land etter. Kina er ikke det verste landet uansett hvilket metode eller kriterie man bruker. Men når det gjelder befolkningens frihet og rettigheter er det ingen tvil om at det er et diktatur.

Kina er ett ok sted å leve og bo om du tilhører Han majoriteten. Kina har 80/189 plass over det minst korrupte land, Norge har 7/198, USA 29/198.

Det som er skummelt i forhold til ditt litt søkte eksempel med Taliban er at i Kina har staten en syk makt. Alle blir overvåket og all opposisjon blir slått ned. Kina har full kontroll over sitt internett og alle medie kilder. USA er definitvt ikke noe foregangsland men mye bedre enn Kina på alle måter.

https://www.transparency.org/en/cpi/2019/results/chn

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 17.12.2020 den 9.27):

Den godeste herr Jinping er en hårsår type må jeg si.

Ekstremt så, hele greia går tilbake til et bilde av han og Obama som så veldig ut som et bilde av Ole brum og Tigger. 
Pose og karakterer passer temmelig godt.
672.jpg?width=700&quality=85&auto=format
Vell ingen forbinder Obama med Tigger siden dette bare var et morsomt meme. 
Når de prøvde å stoppe det så eskalerte det selvsagt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (13 timer siden):

Kina er ett ok sted å leve og bo om du tilhører Han majoriteten. Kina har 80/189 plass over det minst korrupte land, Norge har 7/198, USA 29/198.

Det som er skummelt i forhold til ditt litt søkte eksempel med Taliban er at i Kina har staten en syk makt. Alle blir overvåket og all opposisjon blir slått ned. Kina har full kontroll over sitt internett og alle medie kilder. USA er definitvt ikke noe foregangsland men mye bedre enn Kina på alle måter.

https://www.transparency.org/en/cpi/2019/results/chn

 

Jupp jupp, jeg skal slutte nå. Har hele veien vært åpen om at jeg bare kverullerer. Prøvde bare å få frem poenget med at det er mange måter å måle alt mulig rart på.

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

On 12/18/2020 at 12:59 PM, magne.moe said:

Ekstremt så, hele greia går tilbake til et bilde av han og Obama som så veldig ut som et bilde av Ole brum og Tigger. 
Pose og karakterer passer temmelig godt.
672.jpg?width=700&quality=85&auto=format
Vell ingen forbinder Obama med Tigger siden dette bare var et morsomt meme. 
Når de prøvde å stoppe det så eskalerte det selvsagt. 

 

Et strålende eksempel på Streisand-effekten.

Endret av TomAwsm
Added quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...