Gå til innhold

Beste mobil til 5000 - 7000ish?


Malmern

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny Android telefon da min Huawei P9 Plus holder på å ta kvelden
(Den restarter seg selv hele tiden og batteriet holder bare 1/2 dag ved bruk.)

Vil ha en allrounder med greit kamera og ålreit batteritid.

Telefonen bør ikke vær mindre enn 5,5 tommer.

Menyene skal ikke være treige å "henge",

det blir jeg bare irritert av. 😆

Kommer også til å spille litt på telefonen.

Fingeravtrykkleser er ett must!

Tenkte litt på Sony Xperia 5 II,
formening rundt denne telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Huawei P30 Pro. Den er bra på både kamera og batteri. Vil påstå at den er bedre enn Sonyen på begge. Og siden du har en Huawei allerede, så er ikke overgangen veldig stor.

jeg skal ikke uttale meg om Sony fordi jeg har veldig mange negative opplevelser med dem. Kan jo nevne en ting og det er at min Xperia 5 lagger i bøtter og spann når jeg f.eks spiller Pokemon Go.

Endret av Sharpings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (2 timer siden):

Hva med Huawei P30 Pro. Den er bra på både kamera og batteri. Vil påstå at den er bedre enn Sonyen på begge. Og siden du har en Huawei allerede, så er ikke overgangen veldig stor.

jeg skal ikke uttale meg om Sony fordi jeg har veldig mange negative opplevelser med dem. Kan jo nevne en ting og det er at min Xperia 5 lagger i bøtter og spann når jeg f.eks spiller Pokemon Go.

Har P30 Pro GMS?

Må ha det bla. pga. Vipps.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (3 timer siden):

Xiaomi Mi Note 10 eller 10 Pro.

Dette et meget gode kandidater. 10pro havner kanskje litt over budsjett, men Noten burde være innafor og den har enda bedre batteri. 
 

p30 pro som også ble foreslått er on-par med 10pro vil jeg nesten si. Den begynner å bli litt gammel, men den har kamera som hevder seg fortsatt, stort batteri+skjerm og rask lading. Men den begynner vel å nærme seg end of life mtp nye android oppdateringer utenom sikkerhetspatcher vel?

Lenke til kommentar
Svein M skrev (4 timer siden):

Samsung Galaxy S10 og Samsung Galaxy S10 Lite er vel ganske bra.

Ser at det er bare Lite versjonen her som har Snapdragon 855 prosessor og stort batteri. Var i grunnen den jeg har god tro på, ulempen med den andre er mye mindre batteri.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Malmern skrev (19 minutter siden):

Den så rimelig snasen ut ja,
noen ulemper med denne kontra de andre tlf nevnt tidligere?

Ulempen med enkelte telefoner er at de ikke støtter 4G-tale.

Om det støttes uoffisielt vil man kunne oppleve endel feil ved at man feks. ikke hører folk i andre enden om de feks. ringer fra en annen operatør enn deg, samt mye annet merkelig.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (7 minutter siden):

Ulempen med enkelte telefoner er at de ikke støtter 4G-tale.

Om det støttes uoffisielt vil man kunne oppleve endel feil ved at man feks. ikke hører folk i andre enden om de feks. ringer fra en annen operatør enn deg, samt mye annet merkelig.

Men er det mulig det kommer støtte for dette i fremtiden,
eller vil en telefon fra 2020 aldri få støtte for 4G tale i f.eks 2021/22 osv.?

Ikke at det spiller noen kjempestor rolle for min del,
har det ikke på telefonen min uansett,
så det blir ikke ett stort savn selv om det sikkert er en veldig bra funksjon å ha. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Malmern skrev (6 minutter siden):

Men er det mulig det kommer støtte for dette i fremtiden,
eller vil en telefon fra 2020 aldri få støtte for 4G tale i f.eks 2021/22 osv.?

Ikke at det spiller noen kjempestor rolle for min del,
har det ikke på telefonen min uansett,
så det blir ikke ett stort savn selv om det sikkert er en veldig bra funksjon å ha. 

Nå når operatørene skal fjerne 3G nettet opplever mange at de ikke får dekning, eller at det er dårlig samtalekvalitet. Selv gidder jeg ikke snakke lenge med folk om linja er dårlig eller telefonene de ringer fra er under pari da jeg får vondt i øra av 80-talls kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Svein M skrev (6 minutter siden):

Ser ut til at det er få merker som har mange modeller med 4G tale. F.eks Telenor: Apple, Samsung, Sony, Huawei, Nokia, Doro. Og i tillegg så er det ikke alle modeller for disse merkene heller.

Her er oversiktene:

https://www.telenor.no/dekning/4g/4g-tale/

https://www.telia.no/magasinet/4g-tale/

https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Det er sant, med listene er dessverre ikke fullstendige, og man får heller ikke mer informasjon om man ringer å hører med kundeservice hos Telenor. Det er ganske tragisk at Telenor ikke klarer matche feks. ICE. ICE støtter feks. mange Xiaomi og Asus. Om Telenor ikke skjerper seg vil mange bytte operatør som følge av dette. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Malmern skrev (13 timer siden):

Kontaktet ICE nå, og de støtter ikke VoLTE på Xiaomi Mi 10T Pro pr. dags dato.

Enkelt - jeg ville rett og slett kjøpt en mobil som støttes med den operatøren du bruker ;)
Lykke til med kjøp!

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (58 minutter siden):

Enkelt - jeg ville rett og slett kjøpt en mobil som støttes med den operatøren du bruker ;)
Lykke til med kjøp!

Joa, men føles litt kjipt å ikke kunne velge mobilen man har mest lyst på bare fordi operatøren man har er treige på å støtte nye telefoner, skulle ikke tro at dette var ett problem i 2020!

Etter det jeg har sett så langt, så er det ingen operatører som støtter VoLTE på Xiaomi Mi 10T Pro,
si ifra viss du vet om noen!

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så må produsenten tilpasse VoLTE til hver enkelt operatør. Og da er det vel slik at et slik samarbeid mellom produsent og hver enkelt operatør ikke skjer i alle tilfeller. Ser ut til at det bare er noen få merker som gjør dette om en ser hvilke mobiler som er støttet. Derfor vil ikke jeg heller kjøpe en mobil som ikke er støttet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...