Gå til innhold

Fiskestang til sjøørret


Vannlinjen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kastevekt ett sted mellom 10 og 40 gr er en grei start,stanglengde på 8-til 9 fot er også helt kurrant. Da kan du både fiske litt i sjøen,på fjellet og etter sjøøret uten at det blir for grovt. Finnes flere valg i såkalte travel serier,der du får 4-5  og 6 delte stenger i 8-9 fot. 

Endret av sykkeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sykkeliten skrev (På 22.1.2021 den 11.17):

Kastevekt ett sted mellom 10 og 40 gr er en grei start,stanglengde på 8-til 9 fot er også helt kurrant. Da kan du både fiske litt i sjøen,på fjellet og etter sjøøret uten at det blir for grovt. Finnes flere valg i såkalte travel serier,der du får 4-5  og 6 delte stenger i 8-9 fot. 

Tusen takk for svar. Det set eg pris på :)

Eg kjøpte meg ei stang på 10 fot med kastevekt på 7-29g på tilbud. Kanskje litt lang, men det går. 

Ursidae skrev (På 28.1.2021 den 12.25):

bruker selv en 20-60gr stang på 9 fot, funker bra for alt egentlig, om min er en god ørretstang vet jeg ikke, men er perfekt for kystfiske med tyttebær når makrellen er sulten 😛

Tusen takk. Trur nok eg kjøper meg noko liknande som stang nummer 2 når den tida kjem. Veldig greitt med noko allsidig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...