Gå til innhold

EA kjøper Codemasters for 10 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, Codemasters, hvem husker vel ikke Dizzy og MicroMachines fra det glade åttitallet, for å ikke snakke den geniale Game Genie.

Synd de selger til EA, men det er mange år siden Darling-brødrene solgte seg ut, siden har Codemasters uansett vært eid av ulike selskaper, så det spiller kanskje ikke så mye rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-----

- Skremmende denne trenden...

Flying under the radar burde ha vært en praksis som flere hadde fulgt.

Fordi med en gang dem vokser seg store nok popularitetsmessig så kommer en av de største selskapene og legger tilbud på bordet som er bortimot umulige å takke "Nei" til...

-----

Og svært ofte så er/blir utfallet av et slik oppkjøp ironisk...

Det hele er og blir tragikomisk, spør du meg.

-----

Lenke til kommentar

codemaster er godt kjent fra commodore64/amiga tiden. og ikke minst fra ps1/pc med det første colin mcrae rally spillet, som er et av de best rally spill laget noen gang. de fulgte opp med colin mcrae rally2 og satte nok en gang rekorden for beste rally spill. men så fall de from the grace noen år, og det var ikke før dirt3 og f1 2013 de var på høyden igjenn. med ps4 og dirt4 så slo de nye rekorder igjenn med det beste rally spillet noen gang laget. det er litt trist men dirt5 blir nok finalen for codemaster, og det siste beste rally spill vi kommer til å få. ea kommer til å kjøre hele codemaster på ræva, rip codemaster.

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (6 timer siden):

codemaster er godt kjent fra commodore64/amiga tiden. og ikke minst fra ps1/pc med det første colin mcrae rally spillet, som er et av de best rally spill laget noen gang. de fulgte opp med colin mcrae rally2 og satte nok en gang rekorden for beste rally spill. men så fall de from the grace noen år, og det var ikke før dirt3 og f1 2013 de var på høyden igjenn. med ps4 og dirt4 så slo de nye rekorder igjenn med det beste rally spillet noen gang laget. det er litt trist men dirt5 blir nok finalen for codemaster, og det siste beste rally spill vi kommer til å få. ea kommer til å kjøre hele codemaster på ræva, rip codemaster.

Aaaah, the nostaliga! Har lassevis av timer med Colin Mcrae Rally 1 og 2 sammen med kompisser. Nr 3 var meh så da var det slutt på alt.
Har prøvd Dirt 4, greit nok men er noen år eldre nå så det er ikke det samme, men litt gøy.. Dirt 5 ser tragisk ut med et rop om penger for å få noen biler ekstra og en bane. 

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Aldri før har jeg vært så glad for at vi Kickstarter. Nå er det bare å vente på at utviklerne slutter og starter egne prosjekter. De har i Codemasters gjennom Dirt Rally vist hva de kan få til når de får lov, og jeg kan bare forestille meg hva de får til som uavhengige utviklere.

Synd å miste et så stort navn som Codemasters i floraen av utviklere, men fremtiden ligger i konsolidering (EA, Microsoft m.f.) som gir massene det de vil ha, og uavhengige utviklere som faktisk klarer å flytte mediet.

Jeg gir gjerne tusenvis av kroner til sistnevnte for å få noe genuint nytt, så kan jeg kjøpe det overhypa AAA spilla som er interessant på Salg når de er ferdig å reparere dem. :)

_ED_

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

"– Vi har beundret Codemasters' kreative talent og høykvalitetsspill i mange år. Med EAs teknologi, plattformekspertise og globale rekkevidde i ryggen, vil denne kombinasjonen la oss styrke våre eksisterende spillserier og levere mer banebrytende racingopplevelser til fans over hele verden"

Pfffff... Codies klarer seg helt fint uten det der. Blir spennende å se, men har ikke helt trua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...